Mulig fusk med registreringsafgiften.
-
nielshm
- Medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Mulig fusk med registreringsafgiften.
Spændende...
https://www.motorst.dk/seneste-nyt/nyhe ... ngsafgift/
Måske jeg lige skulle tjekke slutsedlen.
-
Frandsen6000
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Mulig fusk med registreringsafgiften.
Jeg tjekkede min i sidste uge og den passer på en prik, så ingen julegave til mig der.nielshm skrev:Spændende...

Hilsen Dan
-
hpo
- Medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 78 times
Det kunne nemt blive en dyr fornøjelse for nogle af dem,for de har jo sikkert brugt det de har snydt for
Men godt det bliver gået efter
Men godt det bliver gået efter
A3 3,2 vr6
-
styker
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 284 times
Der er jo flere eksempler herinde på at det samme foregår ved selvanmelderne på brugte biler.
Så mon ikke det er meget mere udbredt i hele branchen end vi kan forestille os, det er nok ikke kun eksportørerne som bliver stoppet fra nytår de burde stoppe.
Men ja det kan da godt være overskuddet kommer til at skrumpe lidt ved en del forhandlere.
Så mon ikke det er meget mere udbredt i hele branchen end vi kan forestille os, det er nok ikke kun eksportørerne som bliver stoppet fra nytår de burde stoppe.
Men ja det kan da godt være overskuddet kommer til at skrumpe lidt ved en del forhandlere.
-
Jay-Jay
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Has thanked: 279 times
- Been thanked: 80 times
Men det er jo heller ikke dig, der får differencen tilbage - den går jo til staten/ Motorstyrelsen, eller har jeg misforstået artiklenFrandsen6000 skrev: ↑19. dec 2019, 19:44Jeg tjekkede min i sidste uge og den passer på en prik, så ingen julegave til mig der.nielshm skrev:Spændende...
Hilsen Dan
- Passatg 3c
- Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 275 times
Jo, det bør være dig, medmindre firmaet vil indrømme snyd med afgiften over for staten. Se programmet "Kanal 5 afslører, Snyd med registreringsafgiften", der blev sendt for et par uger siden. Det kan ses gratis på DPlay.dkJay-Jay skrev: ↑20. dec 2019, 03:47Men det er jo heller ikke dig, der får differencen tilbage - den går jo til staten/ Motorstyrelsen, eller har jeg misforstået artiklenFrandsen6000 skrev: ↑19. dec 2019, 19:44Jeg tjekkede min i sidste uge og den passer på en prik, så ingen julegave til mig der.nielshm skrev:Spændende...
Hilsen Dan![]()
- These users thanked the author Passatg 3c for the post:
- Frandsen6000
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
-
Jay-Jay
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Has thanked: 279 times
- Been thanked: 80 times
Det kan godt være, at det BØR være kunden, der får pengene, men er vi ikke enige om, at det første der står i artiklen, er at de tilfalder staten?
Sakset fra artiklen :
En række bilforhandlere har betalt for lidt i registreringsafgift til staten. Den afgift, de har oplyst til kunderne, har nemlig været højere end den, som de reelt har betalt til staten. Derfor vil flere forhandlerne få en efteropkrævning, ligesom der ses på mulige sanktioner alt efter, hvor grov forseelsen er.
Sakset fra artiklen :
En række bilforhandlere har betalt for lidt i registreringsafgift til staten. Den afgift, de har oplyst til kunderne, har nemlig været højere end den, som de reelt har betalt til staten. Derfor vil flere forhandlerne få en efteropkrævning, ligesom der ses på mulige sanktioner alt efter, hvor grov forseelsen er.
-
hpo
- Medlem
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 78 times
Men det er vel fordi man regner med at de priser som er opgivet på faktura er de korrekte,og de så bagefter angiver bilen med en anden værdi til skat og derved spare noget afgift,det er vel svindel når det kommer til stykket og de skal bare tør p*les så de forstår at man ikke gør sådanJay-Jay skrev: ↑20. dec 2019, 15:52Det kan godt være, at det BØR være kunden, der får pengene, men er vi ikke enige om, at det første der står i artiklen, er at de tilfalder staten?
Sakset fra artiklen :
A3 3,2 vr6
-
koden
- Medlem
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 108 times
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem de forhandlere er.
jeg synes de slipper for billigt med en lille bøde eller større bøde.
De skal hænges til tørre
jeg synes de slipper for billigt med en lille bøde eller større bøde.
De skal hænges til tørre
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 856 times
- Been thanked: 2401 times
Min svigermor købte sidste år en T-Roc hos en sønderjysk VW forhandler. Hun har fundet ud af, at forhandleren har opkrævet hende 5400kr mere i afgift, end de har betalt til SKAT. Sælgeren kom med en sang fra de varme lande om, at "de jo også skulle tjene penge", hvilket hun ikke gad høre på. Hun blev henvist til direktøren, som "havde travlt" og som hun ikke har kunnet træffe siden. Hun har nu sendt dem en mail med en frist for at overføre pengene til hende, ellers overgår sagen til FDM. Det er sq da utroligt, at de vil svindle sådan...
‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
Jeg gjorde opmærksom på det allerede i 2017 da afgiftsportal snød mig for ca 18k. Jeg fik iøvrigt de 18K tilbage efter en lang sej kamp.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=128181
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=128181