VAG Scanner - brug for hjælp

Det gamle Diagnoseværktøjer-forum
Besvar
Brugeravatar
kriztian
Medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VAG Scanner - brug for hjælp

Indlæg af kriztian » 25. feb 2009, 10:06

Kære alle

Jeg leder efter et diagnoseværktøj til min VW Passat 3BG årgang 2004 som jeg kan have med i bilen. Det vil sige at et VCDS kabel ikke er den bedste løsning, idet jeg i så fald også skal have en bærbar computer i denne samt kunne give den strøm.

Diagnoseværktøjet skal ikke kun kunne udlæse og slette fejlkoder men tillige kunne f.eks. grundindstille gasspjæld, lave komfort-ændringer m.v.

Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal købe?

Jeg har kigget på NT405 Scanner, der jo får strøm fra bilens OBD-stik men jeg kan ikke lige gennemskue om den også kan f.eks. grundindstille gasspjæld? http://nic-tec.com/product.asp?product=17

Anders D
Meget aktiv medlem
Has thanked: 92 times
Been thanked: 190 times

Re: VAG Scanner - brug for hjælp

Indlæg af Anders D » 25. feb 2009, 10:16

kriztian skrev:Diagnoseværktøjet skal ikke kun kunne udlæse og slette fejlkoder men tillige kunne f.eks. grundindstille gasspjæld, lave komfort-ændringer m.v. http://nic-tec.com/product.asp?product=17
Du svarer lidt selv på dit spørgmål..

Med de krav du stiller til den løsning du skal bruge, er der kun VCDS på markedet der er til at betale. Du skal op i langt dyrere diagnosløsninger som X431 (http://nic-tec.com/product.asp?product=31) før du får noget der kan det samme. Og så ved jeg ikke engang om X431 kræver opladning eller kan køre 12v.

Den bedste løsning er i mine øjne at købe en billig bærbar, helst en Asus eeePc eller lignende netbook der er small-size, et VCDS kabel med licens (gider ikke argumentere mere for det end det, vil du have supporten og opdateringsmuligerne (og det vil du) må du købe originalt). Køb en billig 12v strømforsyning til bærbare computere du kan sætte i cigartænderstikket, hvis du vil kunne forsyne den med strøm uden at skulle lade den op derhjemme.

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 25. feb 2009, 10:53

Hej Duckstar

Tak for svar. Hvis det skal være kabel er der ingen tvivl om at bliver VCDS, der kan opdateres m.v. Det ville bare være fedt med en lille scanner som kunne alle de ting. Min mekker har en lille håndholdt scanner, og den kan han blandt andet grundindstille gasspjældet med, og den er slet ikke så stor som den du nævner...

Brugeravatar
Claus_A3
Nyt medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 2690 Karlslunde

Indlæg af Claus_A3 » 25. feb 2009, 11:52

Nogle gange kan man være heldig at finde en original tester VAG 1552 på ebay til billige penge. Jeg har selv købt sådan en, godt nok var den defekt, men det tog ikke lang tid at finde fejlen. Den kan man lige tag med uden at tænke over om den er ladt op, da den får strøm fra bilen og den skal ikke boot windows op. ;)

Billede
  • Opsætning/disabling af startspærre
  • Nulstilling af Airbag, også fejl 65535
  • Udlæsning af login og ændring af km i speedometer, motorstyring, kessy og CAN gateway
  • Slibning og kodning af nøgler
  • Udlæsning af kode på originale navigation og radioer
  • Kodning af nøgletransponder. (Component Protection)

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 25. feb 2009, 18:56

Jeps, det er lige sådan en jeg leder efter. Dur den også til en Passat 3BG 1.8t fra 2004?

Så vidt jeg kan se er der lavet en Vag 1652 (OEM version), hvad er forskellen og hvad bør sådan en svend koste? Det er kun kinesere/taiwanesere, der tilbyder Vag 1652 og der er ingen priser at se på nettet.

Brugeravatar
Claus_A3
Nyt medlem
Geografisk sted: 2690 Karlslunde

Indlæg af Claus_A3 » 25. feb 2009, 21:29

VAG 1652 er en updated version af 1552. 1652 har også CAN, det har 1552 ikke. Men til din Passat 3BG kan du sagtens bruge en 1552, det er først Passat 3C der har CAN diagnose.

Det er længe siden jeg købte min, tror jeg gav omkring 800kr for min, den var næsten helt ny, men defekt fordi de havde taget program kortet ud imens der var strøm på, så der var brændt en ic af i den som jeg faktisk havde liggende. Men tror ikke det er så tit man er så heldig med prisen.
  • Opsætning/disabling af startspærre
  • Nulstilling af Airbag, også fejl 65535
  • Udlæsning af login og ændring af km i speedometer, motorstyring, kessy og CAN gateway
  • Slibning og kodning af nøgler
  • Udlæsning af kode på originale navigation og radioer
  • Kodning af nøgletransponder. (Component Protection)

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 25. feb 2009, 21:58

Tak Claus

Jeg har lavet en købeannonce herinde (http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=28&t=12514) i håbet om der måske skulle være en, der har lyst til at sælge en Vag 1552 eller Vag 1652.

Ved du hvordan jeg bedst køber en Vag 1652 over nettet?

Brugeravatar
pnj
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Kommerciel bruger: www.nic-tec.com
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af pnj » 17. aug 2009, 19:57

Hejsa
Så lige tråden at der var snak om en X431, som er en fin multibrand tester også til VW (har netop fået dens afløserer hjem den er bare rigtig nuser hvis men er til ipod og lign mere senere)
Hvis det er til VAG biler alene er der faktisk bedre værktøjer til mindre penge, og som nævnt er VCDS ikke tosset jeg vil i den forbindelse også nævne på VAG Commanderen som fint kan udføre alle de almindelige kodnings og justerings procedurer samt udlæsning af fejl og service reset mf.
http://www.nic-tec.com/product.asp?product=168
Herudover kan man tilkøbe flere special funktioner hvor man virkelig får noget "power" jeg er sad netop i weekenden og "legede" med special funktionen for Motor og udlæste og indlæste "flash" hukommelsen på både EDC 15 og EDC 16 motorstyringer som ok nok er i den lidt nørdede ende af skalaen men også ganske brugbart hvis man vil opdatere en styreenhed genbruge en brugt eller chippe en boks.
Der er flere tilkøbs funktioner et som også er værd at fremhæve er nøgle tillæring som jeg selv har haft stor glæde af det koster lidt men er pengene værd kan kode nøgler på de aller fleste VAG helt frem til idag.
hilsen

Pierre

www.nic-tec.com
Vh Pierre

http://www.nic-tec.com

Rep af kombi instrumenter , salg og tilpasning af Auto nøgler, Styreboks udskiftning, startspærre rep.
Salg af diagnose udstyr bla Abrites VAG Commander.

AVDI - VAG Kommander komplet, Tango , Launch X431 og andet legetøj , Bilnøgler til alle modeller og mærker !

Besvar

Tilbage til "Diagnoseværktøjer"