Koersel uden statskoerekort i USA
- LowDog
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trailerparken
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 149 times
Koersel uden statskoerekort i USA
Halloej.
Nu proever jeg herinde for jeg kan sgu ikke finde svaret nogen steder.
Jeg er i USA paa et J1 visum og skal arbejde her i 1.5 aar.
Jeg har mit internationale koerekort som gaelder 1 aar.
Blev stoppet af politiet for en uge siden og sigtet for at koere uden koerekort.
Kan nogen fortaelle mig hvor laenge jeg kan koere paa det Internationale koerekort hvis jeg er bosiddende paa et gaeste/trainee visum?
Jeg har snakket med DMV 3 gange og 3 forskellige svar. Jeg har snakket med Den Danske Ambassade i Washington og jeg proever at faa kontakt til det Danske Konsuldat her i Miami men uden held. Jeg er staevnet til at skulle moede i retten istedet for 'bare' at faa en boede og synes det hele er dybt latterligt naar jeg har det internationale.
Alt det info jeg kan finde paa nettet siger ikke noget om hvad reglerne er naar man er bosiddende midlertidigt i landet.
Nu proever jeg herinde for jeg kan sgu ikke finde svaret nogen steder.
Jeg er i USA paa et J1 visum og skal arbejde her i 1.5 aar.
Jeg har mit internationale koerekort som gaelder 1 aar.
Blev stoppet af politiet for en uge siden og sigtet for at koere uden koerekort.
Kan nogen fortaelle mig hvor laenge jeg kan koere paa det Internationale koerekort hvis jeg er bosiddende paa et gaeste/trainee visum?
Jeg har snakket med DMV 3 gange og 3 forskellige svar. Jeg har snakket med Den Danske Ambassade i Washington og jeg proever at faa kontakt til det Danske Konsuldat her i Miami men uden held. Jeg er staevnet til at skulle moede i retten istedet for 'bare' at faa en boede og synes det hele er dybt latterligt naar jeg har det internationale.
Alt det info jeg kan finde paa nettet siger ikke noget om hvad reglerne er naar man er bosiddende midlertidigt i landet.
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / Nardo RS6 / Hvid Q8 / X5 40D / 2024 MB E 220D, 2025 MB GLC 300D, 2025 MB GLC 300D Nightpack
Current: , Zeekr 7X P AWD (640hk), Mazda MX-5 1,6 2004, Honda CB650R 2021
- LowDog
- Medlem
Re: Koersel uden statskoerekort i USA
Skal maaske lige naevne at jeg er i Florida og jeg har vaeret her ca. 2.5 maaned pt.
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / Nardo RS6 / Hvid Q8 / X5 40D / 2024 MB E 220D, 2025 MB GLC 300D, 2025 MB GLC 300D Nightpack
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 643 times
- Been thanked: 330 times
Det internationale kørekort er ikke lovpligtigt.
Det eneste det kan bruges til er, hvis du ikke selv kan forklare politiet/myndighederne hvordan de skal læse dit danske kørekort.
Viste du politiet dit danske kørekort?
Det eneste det kan bruges til er, hvis du ikke selv kan forklare politiet/myndighederne hvordan de skal læse dit danske kørekort.
Viste du politiet dit danske kørekort?
Kør og vær glad 

-
Lars Thomas Hansen
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Jeg mener ikke det internationale kørekort gælder i usa. Det står på side 1, bagsiden i kørekortet. Kørekortet gælder i 12 mdr.
- LowDog
- Medlem
Har tabt mit danske koerekort, men han spurgte heller ikke efter det.
Hvorfor skulle det Internationale ikke gaelde i USA? Det gaelder i USA problemet er bare jeg ikke kan finde ud af hvor laenge det gaelder naar jeg bor og arbejder her.
Hvorfor skulle det Internationale ikke gaelde i USA? Det gaelder i USA problemet er bare jeg ikke kan finde ud af hvor laenge det gaelder naar jeg bor og arbejder her.
-
Gejlet
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Amager
- Kontakt:
Ved dansk kørekort + evt pas var fint da min mor boede der over.
Men hvorfor hopper du ikke ned og tager et kørekort der over ? Tror min mor for 6 år siden betalte 11$ for det.
Men hvorfor hopper du ikke ned og tager et kørekort der over ? Tror min mor for 6 år siden betalte 11$ for det.
Audi A4 Avant B6 500+hp
Audi A4 1.8 T Reserve bilen
- LowDog
- Medlem
Tja det er for sent at ta det nu naar jeg allerede er indkaldt til retten
-
Gejlet
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Amager
- Kontakt:
Nu mere også til frem over.
Audi A4 Avant B6 500+hp
- SorenR
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Der har åbenbart været en del fusk med IDP'er, så de er formentligt totalt hysteriske med ægtheden af dit IDP. Det vil være en fordel hvis du kan få den lokale ambassade til at bekræfte ægtheden af dit IDP.
At du har mistet dit danske kørekort er mildt sagt noget gedekn*p. Du kan kun få et nyt på din lokale politistation i Danmark.
Det kan godt være de siger "man er uskyldig indtil bevist skyldig" men det er stadig dig der skal bevise at dit internationale kørekort (IDP) er hvad det siger det er.
Pas generelt på politiet der ovre.. Det danske politi er en flok spejder drenge i sammenligning med de amerikanske. Hav altid dit pas på dig og vift hellere med det en gang for meget end slet ikke...
http://www.usa.gov/Topics/Foreign_Visit ... ving.shtml
Det vil være en fordel hvis du napper et lokalt drivers license, det gjorde jeg da jeg boede i Singapore og det sparede en del besvær når man blev stoppet.
At du har mistet dit danske kørekort er mildt sagt noget gedekn*p. Du kan kun få et nyt på din lokale politistation i Danmark.
Det kan godt være de siger "man er uskyldig indtil bevist skyldig" men det er stadig dig der skal bevise at dit internationale kørekort (IDP) er hvad det siger det er.
Pas generelt på politiet der ovre.. Det danske politi er en flok spejder drenge i sammenligning med de amerikanske. Hav altid dit pas på dig og vift hellere med det en gang for meget end slet ikke...
http://www.usa.gov/Topics/Foreign_Visit ... ving.shtml
Det vil være en fordel hvis du napper et lokalt drivers license, det gjorde jeg da jeg boede i Singapore og det sparede en del besvær når man blev stoppet.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
Monne
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Sdr.Jylland
- Has thanked: 17 times
Tag dog et amerikansk kørekort,,,,, det er piv let,,,,
MOM taught me ABC. DAD taught me LFC. YNWA!
- Realtor
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 572 times
Havde helt glemt alt om internationalt kørekort, og jeg tager til USA imorgen.
Har self. et dansk kørekort + pas med, men skal jeg også have et int. kørekort? Isåfald, hvorhenne?
Har self. et dansk kørekort + pas med, men skal jeg også have et int. kørekort? Isåfald, hvorhenne?
Audi E-tron 55
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 1347 times
- Kontakt:
det får du lavet på kommunen, du ska ha et billed med ligesom til pas, mener det koster 50 eller 100kr og få internationalt kørekort...
Realtor skrev:Havde helt glemt alt om internationalt kørekort, og jeg tager til USA imorgen.
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
- rlarsen
- Nyt medlem
- Been thanked: 7 times
Mvh.
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 1347 times
- Kontakt:
jeg tror du på ass mads
You Have 30 Days
Florida law requires that you get a Florida drivers license within 30 days of becoming a resident of Florida. You are a resident if you do one of the following:
Enroll your children in a Florida public school
Accept employment
Register to Vote
File for a homestead exemption
Reside in Florida for more than six consecutive months
You Have 30 Days
Florida law requires that you get a Florida drivers license within 30 days of becoming a resident of Florida. You are a resident if you do one of the following:
Accept employment
Register to Vote
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
- LowDog
- Medlem
Det er jeg allerede i forvejenWatcher@CarTrends.dk skrev:jeg tror du på ass mads![]()
You Have 30 Days
Accept employment
Register to Vote
Men der staar stadig ikke noget i det citat om det ogsaa gaelder for udlaendinge eller kun amerikanere fra andre stater.
- rlarsen
- Nyt medlem
- Been thanked: 7 times
Nej det står der ikke direkte...
Der står at du er en bebor af Florida når du har arbejde der, og hvis du bliver i Florida i mere end 6 måneder.
Du kunne jo forsøge at tage kontakt til et DMV kontor, og høre dem om hvordan det forholder sig med udlændinge.
Der står at du er en bebor af Florida når du har arbejde der, og hvis du bliver i Florida i mere end 6 måneder.
Du kunne jo forsøge at tage kontakt til et DMV kontor, og høre dem om hvordan det forholder sig med udlændinge.
Mvh.
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)- LowDog
- Medlem
Som jeg skrev i foerste indlaeg saa har jeg snakket med DMV 3 gange og faaet 3 forskellige svar saa det tager jeg ikke ret serioest. Svarende var baade til min fordel og imod mig.rlarsen skrev:Nej det står der ikke direkte...
- Costa
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: Planet Earth
Jeg tror du skal få fat i DMV igen og bede dem give deres svar på skrift.
Girl asks man: "Do you have an speed boat?" | Man answers girl: "Yes of corse, just let me get it out of my yatch first!" | Some have more limited problems than others. 
"I wish God was alive to see this" - Homer J. Simpson, Episode: (307)
"I wish God was alive to see this" - Homer J. Simpson, Episode: (307)
- Skyggen
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
God idé, få det svar der passer dig bedst og tag det med i retten.Costa skrev:Jeg tror du skal få fat i DMV igen og bede dem give deres svar på skrift.
Så kan de rende og skide med deres bøder hvis deres egen DMV ikke har styr på sagerne.
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
-
molz
- Nyt medlem
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 54 times
Altså DMV kan du godt glemme alt om at få noget fornuftigt ud af!
Var dernede en milliard gange da jeg skulle ha mit kørekort taget! Det gik så indtil mit visum udløb og skulle derefter fornyes. Da jeg så fornyede det var der pludselig udløbsdato engang i 2012. Hvad jeg vil frem til er at de giver et nyt svar hver eneste gang du er dernede stort set uanset hvad du spørger om!
Ta dog det kørekort det er det nemmeste, koster ingenting og tager 10 min. Du skal lige være opmærksom på at de fokuserer meget på om du ved hvor det lange lys er, hvordan man betjener vinduesviskerne og hvor håndbremsen sidder! Var ikke over 25 MPH til min prøve og lavede min paralel parkering udfor en brandhane (til trods for mine protester blev jeg bedt om bare at parkere). Fik en enkelt anmærkning som var at de 1.5 meters afstand jeg havde til forankørende da vi holdte for rødt ikke var langt nok da jeg jo ville være ansvarlig hvis han pludselig bakkede!!!
Er du forsikret på dit internationale kørekort? Nogle steder kan du få det en del billigere hvis du napper et lokalt kørekort og det er jo værd at ta med!
Var dernede en milliard gange da jeg skulle ha mit kørekort taget! Det gik så indtil mit visum udløb og skulle derefter fornyes. Da jeg så fornyede det var der pludselig udløbsdato engang i 2012. Hvad jeg vil frem til er at de giver et nyt svar hver eneste gang du er dernede stort set uanset hvad du spørger om!
Ta dog det kørekort det er det nemmeste, koster ingenting og tager 10 min. Du skal lige være opmærksom på at de fokuserer meget på om du ved hvor det lange lys er, hvordan man betjener vinduesviskerne og hvor håndbremsen sidder! Var ikke over 25 MPH til min prøve og lavede min paralel parkering udfor en brandhane (til trods for mine protester blev jeg bedt om bare at parkere). Fik en enkelt anmærkning som var at de 1.5 meters afstand jeg havde til forankørende da vi holdte for rødt ikke var langt nok da jeg jo ville være ansvarlig hvis han pludselig bakkede!!!
Er du forsikret på dit internationale kørekort? Nogle steder kan du få det en del billigere hvis du napper et lokalt kørekort og det er jo værd at ta med!
- Mog
- Medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
molz skrev:
Fik en enkelt anmærkning som var at de 1.5 meters afstand jeg havde til forankørende da vi holdte for rødt ikke var langt nok da jeg jo ville være ansvarlig hvis han pludselig bakkede!!!![]()
Familie-slæden: Passat Variant 2.8V6 4motion Tiptronic Highline '02 SOLGT!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161211
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161211
- Big-_-D
- Medlem
- Geografisk sted: 2860 Søborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
altså drenge, LowDog siger jo at det ikke hjælper meget at tage kortet nu da han sidder i saksen... men mon ikke han regner med at gøre noget ved det når sagen er ovre!
LowDog - hvad med at få den Danske Ambasade til at arbejde lidt? de burde da kunne hjælpe dig i et snuptag. Det er vel det de er der for...
Big D
LowDog - hvad med at få den Danske Ambasade til at arbejde lidt? de burde da kunne hjælpe dig i et snuptag. Det er vel det de er der for...
Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
-
molz
- Nyt medlem
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 54 times
Ambassaden kan udstede dig et nyt dansk kørekort uden problemer! Synes umiddelbart det lyder mærkeligt at der er en tidsbegrænsning på hvor længe du må køre med udenlandsk kørekort - jeg fik kun taget et CA kørekort da forsikringen krævede det! Men det kan jo være forskelligt fra stat til stat!