I mit tilfælde skulle det jo bruges til at se om jeg fik den lovede effekt på 180 HK.m power skrev: ↑22. apr 2020, 08:29Jeg kan godt følge dig, men jeg tror desværre du har fået et forkert syn på hvad et rullefelt skal bruges til.MBM1000 skrev: ↑21. apr 2020, 15:25men hvis man skulle måle ab fabrik dvs hvor den yder 150 HK så må der jo være en korrekt målemetode der verificere de 150 HK.
Den der har rullefelt må man vel forvente at de ved hvordan de skal bruges.
Efter det begrænsede erfaringer jeg nu har fået med rullefelt målinger som dokumentation for tuning/ydelse af motorer er det ikke noget jeg kunne drømme om at bruge penge på en anden gang.
Der er ikke 2 rullefelte der ruller/viser samme effekt, og det behøver de som sådan heller ikke at gøre.
Man laver en før og efter rulning, og helst den samme dag, og inden for nogle timer, ellers kan det godt svinge lidt i effekt kurven.
Min sidste rulning viste EØF 601hk/606nm vs DIN 613hk/618, så det er ikke den store forskel der vil være på en rulning med 180hk.
Det svarer jo til at du handler i Netto og har købt og betalt for 10 æbler men kun fået 8.
Sidste målingsted Streetpoint var der jo også forskellige resultater og opfattelse af målemetode.
Det nytter jo ikke noget Thomas lover 180 HK mens hans samarbejdspartnere med rullefelt måler den til 165 HK og siger sådan er det og mere kan man ikke forvente. Indtil jeg så gør opmærksom på hvad Thomas har sagt og så måler de bare på en anden måde for at "tilfredstille" kunden.
Det er da en mærkværdig måde at udføre tuning/dokumentation på.