Det undrer da også mig
DQ250 Landberg custom software
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9178
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 411 times
Re: TSI 1.5 vs 2.0 190 - 30.000kr mere værd?
- These users thanked the author Blackfinger for the post:
- Target
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13980
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3508 times
- Been thanked: 4903 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Tja... det har jeg ikke noget som helst bud på
Altså - nu er temaet for videoen jo skiftepunkterne som følge af DSGMOD.
Jeg tror ikke at omdr.tællerens opførsel er blevet ændret som følge af DSGMOD'et .. ?
Umiddelbart tænker jeg at den altid har gjort sådan.
Måske andre DQ250 ejere kan bidrage...
Altså - nu er temaet for videoen jo skiftepunkterne som følge af DSGMOD.
Jeg tror ikke at omdr.tællerens opførsel er blevet ændret som følge af DSGMOD'et .. ?
Umiddelbart tænker jeg at den altid har gjort sådan.
Måske andre DQ250 ejere kan bidrage...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Det er helt almindelig DQ250 adfærd
Det er der den kobler til i det nye gear... opleves ganske flydende og behageligt
Det er der den kobler til i det nye gear... opleves ganske flydende og behageligt
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13980
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3508 times
- Been thanked: 4903 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Meget.
Om det er underligt eller ej.. så skal det ikke laves om
Det spiller maxx..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1306
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1179 times
- Been thanked: 507 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Okay jeg er ret ny til DSG gearkasser, så det sprang bare i øjnene da jeg så videoen.
Men det minder mig da om, at jeg nok lige skal se hvordan det er på min DQ381. Jeg har virtual cockpit, så jeg har aldrig haft kørt med omdrejningstælleren synlig.
Men skiftepunkterne ser rigtig fornuftige ud på din DQ250.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Ja det ser fint ud.... jeg er også super glad for min DQ250. Den kører virkelig godt, trods de 354.000 km
Ingen reparationer kun service...
Ingen reparationer kun service...
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5622
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Jeg tror bare det er en normal begrænsning, der er for hvor hurtigt en analog omdrejningstæller reagerer. Det var netop fordi et analog instrument ikke er hurtigt nok, at Lexus valgte at lave digitale instromenter i LFA'en.Target skrev: ↑12. jun 2020, 21:32Okay jeg er ret ny til DSG gearkasser, så det sprang bare i øjnene da jeg så videoen.
Men det minder mig da om, at jeg nok lige skal se hvordan det er på min DQ381. Jeg har virtual cockpit, så jeg har aldrig haft kørt med omdrejningstælleren synlig.
Men skiftepunkterne ser rigtig fornuftige ud på din DQ250.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3247
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Tror bare det er nålen som ikke følger med på nogen biler. Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13980
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3508 times
- Been thanked: 4903 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?Charlimike skrev: ↑13. jun 2020, 15:39Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3247
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: DQ250 Landberg custom software
HansH skrev: ↑13. jun 2020, 17:23Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?Charlimike skrev: ↑13. jun 2020, 15:39Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
Ja og højere hydraulik tryk til kobling.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13980
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3508 times
- Been thanked: 4903 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Tjek.Charlimike skrev: ↑13. jun 2020, 17:25HansH skrev: ↑13. jun 2020, 17:23Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?Charlimike skrev: ↑13. jun 2020, 15:39Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
Ja og højere hydraulik tryk til kobling.
Nu viser din video kun de første gear.. men det ligner at dine skiftepunkter ligger ligesom mine - dvs ved ca 1800-1900 o/m?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3247
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Ja den skynder sig ikke med at skifte med let fod, men det passer meget godt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Fik lavet DSGMOD ved Thomas i onsdags, da jeg synes speederrespons var slap, og gearet skulle opbygge tryk i inden bilen satte ordentligt i gang.
Nu er det rent sukkertøj! "instant effect" på input fra speederen, reducerede skiftetider og momentbegrænsning "fordi der skal være lift loftshøjde", sm Thomas fik det sagt. Er virkelig tilfreds. Min DSG gearkasse er en DQ500.
Og med henvisning til din tråd her, Hans - så undrer det mig faktisk lidt at VAG koncernen ikke løbende arbejder med opdatering af deres drivlinje, og tilbyder det til deres kunder, i stedet for nyt-nyt-nyt hele tiden. Jeg mener ikke de skal løbende øge ydelsen, men eksempelvis sådan noget som DSG opdateringen kunne det godt arbejde med. Men det er muligvis en opvejning af fordele/ulemper. Eller økonomiafdelingen der ikke mener der en en god business case på denne opgave.
Nu er det rent sukkertøj! "instant effect" på input fra speederen, reducerede skiftetider og momentbegrænsning "fordi der skal være lift loftshøjde", sm Thomas fik det sagt. Er virkelig tilfreds. Min DSG gearkasse er en DQ500.
Og med henvisning til din tråd her, Hans - så undrer det mig faktisk lidt at VAG koncernen ikke løbende arbejder med opdatering af deres drivlinje, og tilbyder det til deres kunder, i stedet for nyt-nyt-nyt hele tiden. Jeg mener ikke de skal løbende øge ydelsen, men eksempelvis sådan noget som DSG opdateringen kunne det godt arbejde med. Men det er muligvis en opvejning af fordele/ulemper. Eller økonomiafdelingen der ikke mener der en en god business case på denne opgave.
Det man siger, er man selv
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 17. nov 2019, 19:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DQ250 Landberg custom software
Hej, har du stadig bilen og stadig glad for optimeringen? HilsenHansH skrev: ↑21. jan 2020, 16:05Thomas studsede en del over de maps der lå i den inden vi gik i gang. De lignede ikke det han var vant til at se på en Passat B7, eller en Superb 3T for den sags skyld. Min lå tydeligt "lavere" - dvs tidligere upshift og senere downshift, dvs generelt kørsel med færre o/m.
Så derfor melder tanken sig, om VW måske har haft udfordringer med forbrugstallene pga 4M og den vægt det har med sig.
We'll never know..
Mht. temperament og humør; jamen det med hvordan man ønsker at det skal køre, er vel lidt individuelt ?
F.eks. fortalte Thomas mig, at han på hans Golf7 GTD har sænket upshift! Han kan godt lide at mærke dieselmotorens urkraft tage ved helt nede fra tomgang, og derfor synes han den trak lidt for langt ud i gearene i standard maps.
Sådan er vi vel forskellige hvad dette angår.
Hvad angår fornemmelsen, well.. det kan vi jo kun drøfte meningsfyldt, hvis du havde kørt min før og efter..
Du er i hvert fald til enhver tid velkommen i Taulov City, og så kan vi jo prøvekøre og sammenligne.
Det bliver dog nok sådan lidt .... det er jo to forskellige biler der så sammenlignes.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13980
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3508 times
- Been thanked: 4903 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Jaja .. har den stadig. Den er aldeles usælgelig
Og DSGMOD ville jeg meget nødig undvære, så ja - det er jeg stadig rigtig glad for
Hvis din vej går forbi Taulov, er du velkommen til at kigge ind forbi og få en prøvetur, f.eks. hvis det er noget du påtænker at få lavet, men gerne lige vil mærke det på egen krop først...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 17. nov 2019, 19:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DQ250 Landberg custom software
Hej, fedt. Det ville jeg da gerne, kører fra Kolding til Fredericia næsten dagligt..
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13980
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3508 times
- Been thanked: 4903 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Har sendt dig en PB.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 106
- Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Ved du hvor højt tryk den kører med?Charlimike skrev: ↑13. jun 2020, 17:25HansH skrev: ↑13. jun 2020, 17:23Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?Charlimike skrev: ↑13. jun 2020, 15:39Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
Ja og højere hydraulik tryk til kobling.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3247
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Sorensen_combi skrev: ↑20. apr 2022, 10:14Ved du hvor højt tryk den kører med?
13 bar. Det er dog ikke alle versioner af dq250 som kan gå højere selvom man beder om det i sw, pga hardcoding.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 106
- Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: DQ250 Landberg custom software
Okay. Spurgte landberg om han ville anbefalde det til min da jeg har 460nm men han sagde det ikke var nødvendigt. Hvad har din af hk/nm siden det er hævet ?
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3247
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: DQ250 Landberg custom software
240/520. Men med 270.000 km er der nok smuttet lidt efterhånden.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 106
- Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: DQ250 Landberg custom software
jøsses en raket, hvis du også kører med dq250 forstår jeg godt at der skal lidt mere tryk på.Charlimike skrev: ↑20. apr 2022, 16:49240/520. Men med 270.000 km er der nok smuttet lidt efterhånden.