DQ250 Landberg custom software

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9178
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 411 times

Re: TSI 1.5 vs 2.0 190 - 30.000kr mere værd?

Indlæg af Blackfinger » 12. jun 2020, 17:40

Target skrev:
12. jun 2020, 16:37
HansH skrev:
12. jun 2020, 16:29
i-s skrev:
11. jun 2020, 16:11
Den vil jeg gerne se..
1. indlæg er opdateret med video (nederst) :)
Jeg synes godt nok det ser mærkeligt ud... Hver gang den skifter gear, så står omdrejningstælleren stille et stykke tid, mens hastigheden øges? Er det bare mig der er skør?
Det undrer da også mig :?
These users thanked the author Blackfinger for the post:
Target

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13980
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3508 times
Been thanked: 4903 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af HansH » 12. jun 2020, 19:36

Tja... det har jeg ikke noget som helst bud på :?:

Altså - nu er temaet for videoen jo skiftepunkterne som følge af DSGMOD.
Jeg tror ikke at omdr.tællerens opførsel er blevet ændret som følge af DSGMOD'et .. ?
Umiddelbart tænker jeg at den altid har gjort sådan.
Måske andre DQ250 ejere kan bidrage...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Tommy » 12. jun 2020, 20:59

Det er helt almindelig DQ250 adfærd 👍
Det er der den kobler til i det nye gear... opleves ganske flydende og behageligt
These users thanked the author Tommy for the post:
HansH
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13980
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3508 times
Been thanked: 4903 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af HansH » 12. jun 2020, 21:22

Tommy skrev:
12. jun 2020, 20:59
Det er helt almindelig DQ250 adfærd .. opleves ganske flydende og behageligt
Meget.
Om det er underligt eller ej.. så skal det ikke laves om :)
Det spiller maxx..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1306
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1179 times
Been thanked: 507 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Target » 12. jun 2020, 21:32

HansH skrev:
12. jun 2020, 21:22
Tommy skrev:
12. jun 2020, 20:59
Det er helt almindelig DQ250 adfærd .. opleves ganske flydende og behageligt
Meget.
Om det er underligt eller ej.. så skal det ikke laves om :)
Det spiller maxx..
Okay jeg er ret ny til DSG gearkasser, så det sprang bare i øjnene da jeg så videoen. :-)
Men det minder mig da om, at jeg nok lige skal se hvordan det er på min DQ381. Jeg har virtual cockpit, så jeg har aldrig haft kørt med omdrejningstælleren synlig. :lol:

Men skiftepunkterne ser rigtig fornuftige ud på din DQ250.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Tommy » 12. jun 2020, 21:45

Ja det ser fint ud.... jeg er også super glad for min DQ250. Den kører virkelig godt, trods de 354.000 km 👍
Ingen reparationer kun service...
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5622
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 340 times
Been thanked: 377 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af GranTurismo » 13. jun 2020, 00:14

Target skrev:
12. jun 2020, 21:32
HansH skrev:
12. jun 2020, 21:22
Tommy skrev:
12. jun 2020, 20:59
Det er helt almindelig DQ250 adfærd .. opleves ganske flydende og behageligt
Meget.
Om det er underligt eller ej.. så skal det ikke laves om :)
Det spiller maxx..
Okay jeg er ret ny til DSG gearkasser, så det sprang bare i øjnene da jeg så videoen. :-)
Men det minder mig da om, at jeg nok lige skal se hvordan det er på min DQ381. Jeg har virtual cockpit, så jeg har aldrig haft kørt med omdrejningstælleren synlig. :lol:

Men skiftepunkterne ser rigtig fornuftige ud på din DQ250.
Jeg tror bare det er en normal begrænsning, der er for hvor hurtigt en analog omdrejningstæller reagerer. Det var netop fordi et analog instrument ikke er hurtigt nok, at Lexus valgte at lave digitale instromenter i LFA'en.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Charlimike » 13. jun 2020, 15:39



Tror bare det er nålen som ikke følger med på nogen biler. Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13980
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3508 times
Been thanked: 4903 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af HansH » 13. jun 2020, 17:23

Charlimike skrev:
13. jun 2020, 15:39
Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Charlimike » 13. jun 2020, 17:25

HansH skrev:
13. jun 2020, 17:23
Charlimike skrev:
13. jun 2020, 15:39
Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?

Ja og højere hydraulik tryk til kobling.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13980
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3508 times
Been thanked: 4903 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af HansH » 13. jun 2020, 22:20

Charlimike skrev:
13. jun 2020, 17:25
HansH skrev:
13. jun 2020, 17:23
Charlimike skrev:
13. jun 2020, 15:39
Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?

Ja og højere hydraulik tryk til kobling.
Tjek.

Nu viser din video kun de første gear.. men det ligner at dine skiftepunkter ligger ligesom mine - dvs ved ca 1800-1900 o/m?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Charlimike » 14. jun 2020, 08:31

Ja den skynder sig ikke med at skifte med let fod, men det passer meget godt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af AAMS » 15. jun 2020, 04:51

Fik lavet DSGMOD ved Thomas i onsdags, da jeg synes speederrespons var slap, og gearet skulle opbygge tryk i inden bilen satte ordentligt i gang.

Nu er det rent sukkertøj! "instant effect" på input fra speederen, reducerede skiftetider og momentbegrænsning "fordi der skal være lift loftshøjde", sm Thomas fik det sagt. Er virkelig tilfreds. Min DSG gearkasse er en DQ500.

Og med henvisning til din tråd her, Hans - så undrer det mig faktisk lidt at VAG koncernen ikke løbende arbejder med opdatering af deres drivlinje, og tilbyder det til deres kunder, i stedet for nyt-nyt-nyt hele tiden. Jeg mener ikke de skal løbende øge ydelsen, men eksempelvis sådan noget som DSG opdateringen kunne det godt arbejde med. Men det er muligvis en opvejning af fordele/ulemper. Eller økonomiafdelingen der ikke mener der en en god business case på denne opgave.
Det man siger, er man selv

Mschick
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. nov 2019, 19:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Mschick » 26. jan 2021, 12:57

HansH skrev:
21. jan 2020, 16:05
tuxx skrev:
21. jan 2020, 14:30
Hmm.. Enten passer skiftemønsteret til mit humør eller også er min anderledes sat op end din, Hans. Ku heller ikke forestille mig at den skulle koble mere kontant til, så mister den jo den "bløde" tomatgear fornemmelse? Måske det skal prøves i virkeligheden 😊
Thomas studsede en del over de maps der lå i den inden vi gik i gang. De lignede ikke det han var vant til at se på en Passat B7, eller en Superb 3T for den sags skyld. Min lå tydeligt "lavere" - dvs tidligere upshift og senere downshift, dvs generelt kørsel med færre o/m.
Så derfor melder tanken sig, om VW måske har haft udfordringer med forbrugstallene pga 4M og den vægt det har med sig.
We'll never know..

Mht. temperament og humør; jamen det med hvordan man ønsker at det skal køre, er vel lidt individuelt ?
F.eks. fortalte Thomas mig, at han på hans Golf7 GTD har sænket upshift! Han kan godt lide at mærke dieselmotorens urkraft tage ved helt nede fra tomgang, og derfor synes han den trak lidt for langt ud i gearene i standard maps.
Sådan er vi vel forskellige hvad dette angår.

Hvad angår fornemmelsen, well.. det kan vi jo kun drøfte meningsfyldt, hvis du havde kørt min før og efter.. :)
Du er i hvert fald til enhver tid velkommen i Taulov City, og så kan vi jo prøvekøre og sammenligne.
Det bliver dog nok sådan lidt .... det er jo to forskellige biler der så sammenlignes.
Hej, har du stadig bilen og stadig glad for optimeringen? Hilsen 8-)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13980
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3508 times
Been thanked: 4903 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af HansH » 26. jan 2021, 13:02

Mschick skrev:
26. jan 2021, 12:57
Hej, har du stadig bilen og stadig glad for optimeringen? Hilsen 8-)
Jaja .. har den stadig. Den er aldeles usælgelig :D

Og DSGMOD ville jeg meget nødig undvære, så ja - det er jeg stadig rigtig glad for :)
Hvis din vej går forbi Taulov, er du velkommen til at kigge ind forbi og få en prøvetur, f.eks. hvis det er noget du påtænker at få lavet, men gerne lige vil mærke det på egen krop først...
These users thanked the author HansH for the post:
Anders D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Mschick
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. nov 2019, 19:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Mschick » 26. jan 2021, 14:29

Hej, fedt. Det ville jeg da gerne, kører fra Kolding til Fredericia næsten dagligt..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13980
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3508 times
Been thanked: 4903 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af HansH » 26. jan 2021, 14:52

Mschick skrev:
26. jan 2021, 14:29
Hej, fedt. Det ville jeg da gerne, kører fra Kolding til Fredericia næsten dagligt..
Har sendt dig en PB.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Sorensen_combi
Nyt medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Sorensen_combi » 20. apr 2022, 10:14

Charlimike skrev:
13. jun 2020, 17:25
HansH skrev:
13. jun 2020, 17:23
Charlimike skrev:
13. jun 2020, 15:39
Min DSG6 køre med den mest “hårde” fil fra Landberg, men er kun kontant når der er brug for det ellers smooth.
Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?

Ja og højere hydraulik tryk til kobling.
Ved du hvor højt tryk den kører med?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Charlimike » 20. apr 2022, 12:32

Sorensen_combi skrev:
20. apr 2022, 10:14
Charlimike skrev:
13. jun 2020, 17:25
HansH skrev:
13. jun 2020, 17:23


Morten.. nysgerrig; hvad mener du med en "hård fil" .. Er det skiftetiderne der er presset helt ned ?

Ja og højere hydraulik tryk til kobling.
Ved du hvor højt tryk den kører med?

13 bar. Det er dog ikke alle versioner af dq250 som kan gå højere selvom man beder om det i sw, pga hardcoding.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Sorensen_combi
Nyt medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Sorensen_combi » 20. apr 2022, 15:23

Okay. Spurgte landberg om han ville anbefalde det til min da jeg har 460nm men han sagde det ikke var nødvendigt. Hvad har din af hk/nm siden det er hævet ?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3247
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Charlimike » 20. apr 2022, 16:49

240/520. Men med 270.000 km er der nok smuttet lidt efterhånden.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Sorensen_combi
Nyt medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: DQ250 Landberg custom software

Indlæg af Sorensen_combi » 20. apr 2022, 17:37

Charlimike skrev:
20. apr 2022, 16:49
240/520. Men med 270.000 km er der nok smuttet lidt efterhånden.
😳 jøsses en raket, hvis du også kører med dq250 forstår jeg godt at der skal lidt mere tryk på.

Besvar

Tilbage til "Transmission"