Bittesmå rustpletter.
-
Roskilde
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Bittesmå rustpletter.
Hej derude.
Har lige vasket min Audi A3 8p, og opdagede nogen små rustpletter ved stoplyst på bagklappen.
Har hørt meget om hvad man kan gøre, lige fra at kører til en Autolaker til bare at duppe med en lakstift. Men hvad ville i gøre??
Pletterne er cirka 2-3 mm på hvert led, så det ville nok være overkill at kører til en autolaker. Men nogen der har nogen gode råd??
MVH Henrik
Har lige vasket min Audi A3 8p, og opdagede nogen små rustpletter ved stoplyst på bagklappen.
Har hørt meget om hvad man kan gøre, lige fra at kører til en Autolaker til bare at duppe med en lakstift. Men hvad ville i gøre??
Pletterne er cirka 2-3 mm på hvert led, så det ville nok være overkill at kører til en autolaker. Men nogen der har nogen gode råd??
MVH Henrik
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
- Muggs
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mørke
Re: Bittesmå rustpletter.
Dem burde du kunne polere væk med en god lakrens, og efterfølgende lakforsegle igen 
Skoda Fabia Combi Sport 1,6 TDi - 11/2010 - Med lidt Landberg trylleri..
-
Roskilde
- Nyt medlem
Nu har jeg givet dem lidt med lakstiften. Så må jeg prøve igen med lakrens hvis de viser sig igen. Sådan nogen små rustpletter/stenslag kan bare få en op i det røde felt:-). Har tidligere lappet stenslag hvor der har været en lille smule rust med en lakstift med succes(indtil nu)! Snakkede nemlig med en autolakere der sagde at det bedste ved såden nogen små rustpletter, er at duppe dem, så længe de ikke er større. Men der findes jo mange meningen om hvad der er rigtigt og forkert at gøre!
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 4 times
ja for jeg vil da mene at hvis du bare maler/duper oven på rusten, så ruster det jo bare videre inde bagved, og breder sig. Det kan jo også være fra vinteren, altså små jernspåner fra en sneplov. Men ja, prøv om ikke det kan poleres væk.
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
Hvorfor spørger du så her hvis du ikke gider vente på et svar. Nå men efter min overbevisning er det du har flyverust, og hvis du har plettet det med en lakstift så har du valgt den forkerte løsning. Flyverust skal poleres væk og efterfølgende skal det vokses. At lakke ovenpå flyverust (hvis vi antager det er det) er meget dumt.Roskilde skrev:Nu har jeg givet dem lidt med lakstiften. Så må jeg prøve igen med lakrens hvis de viser sig igen. Sådan nogen små rustpletter/stenslag kan bare få en op i det røde felt:-). Har tidligere lappet stenslag hvor der har været en lille smule rust med en lakstift med succes(indtil nu)! Snakkede nemlig med en autolakere der sagde at det bedste ved såden nogen små rustpletter, er at duppe dem, så længe de ikke er større. Men der findes jo mange meningen om hvad der er rigtigt og forkert at gøre!
-
Roskilde
- Nyt medlem
Tjaaa....Tålmodighed har jeg ikke:-) Nu er det som sagt duppet. Så må jeg tag den store opgave hvis det kommer igen. Men selv om jeg var hurtig, så tak for hjælpen:-)
-
Alfafreak
- Nyt medlem
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 37 times
Du burde nok overveje at fjerne lakken fra lakstiften igen.
Det kan da heller ikke se så pænt ud som at polere det.
Det kan da heller ikke se så pænt ud som at polere det.
Nu med BMW i4
-
Roskilde
- Nyt medlem
Burde jo nok skrive at det ikke er flyverust vi snakker om her. Det er 2 bitte små rustpletter, sam sagt ved stoplygten på bagklappen. Det ser ud til at det er stenslag eller andet, for der er 2 bitte små hakker, hvor der mangler lakken, og de små rustpletter er:-)
- ABT
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
RustA er svaret på dine problemer/flyverust!Tonny skrev:Hvorfor spørger du så her hvis du ikke gider vente på et svar. Nå men efter min overbevisning er det du har flyverust, og hvis du har plettet det med en lakstift så har du valgt den forkerte løsning. Flyverust skal poleres væk og efterfølgende skal det vokses. At lakke ovenpå flyverust (hvis vi antager det er det) er meget dumt.Roskilde skrev:Nu har jeg givet dem lidt med lakstiften. Så må jeg prøve igen med lakrens hvis de viser sig igen. Sådan nogen små rustpletter/stenslag kan bare få en op i det røde felt:-). Har tidligere lappet stenslag hvor der har været en lille smule rust med en lakstift med succes(indtil nu)! Snakkede nemlig med en autolakere der sagde at det bedste ved såden nogen små rustpletter, er at duppe dem, så længe de ikke er større. Men der findes jo mange meningen om hvad der er rigtigt og forkert at gøre!
Ren kemi og "æder" det rust er der. Spray på, skyld efter med vand og plet!
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..