Jeg tror ikke at du selv kan fjerne det - det eneste rigtige er at ha' samme dæk diameter både for og bag.barney skrev:Ja lige præcis... Det stoppede med det samme da der kom ens dækstørrelse på foran og bagtil...rlarsen skrev:Er problemet med de 'rykkende' forhjul forsvundet efter du fik 17" på igen (samme hjulstørrelse for og bag)??barney skrev:Skærmene er ikke noget problem, de bliver ikke ramt med min undervogn![]()
bare rolig jeg kører ikke med fælgene igen før der er kommet andre dæk på... Satte mine org. 17" på lige da jeg kom hjem. Ingen grund til og tage nogle unødige chancer...
- Det samme setup var lavet på den tyske A4 jeg så på Essen Motorshow - dog var forhjul 255 i bredde og tilpasset med større profil.
Har du en idé til, hvordan det evt. kan stoppes...? Eller det simpelthen er Quattro'en, der forsøger og bremse de andre hjul, så de alle 4 kører samme hastighed...?
Det system som jeg tror det er som driller dig er EDL - det bliver ikke slået fra når du slår ASR og ESP manuelt fra:
Citat 'lånt' fra den engelske A4 8K bruger manualElectronic differential lock (EDL)
When the EDL detects wheelspin, it brakes the spinning wheel and directs the power to the other driven wheel (or wheels on quattro* versions). This function is active up to about 100 km/h.
To prevent the disc brake of the braked wheel from overheating, the EDL cuts out automatically if subjected to excessive loads. The vehicle can still be driven. The EDL will switch on again automatically when the brake has cooled down.

@Dub_Collective