https://www.biltema.dk/bilpleje/bilvedl ... 2000040282
https://www.biltema.dk/bilpleje/bilvedl ... 2000041672
https://www.biltema.dk/bilpleje/bilvedl ... 2000040282

Laver ikke flere. Har lavet 2 - ét til mig og ét til en kammerat. Det til min kammerat blev en anelse mere perfekt - sådan er det jo ofte 2. gang.Nicolaihansen300790 skrev: ↑25. apr 2020, 08:15Nu når du har prøvet det en gang, så har du jo 100% styr på det.
Og 2. Gang tager det jo ikke så lang tid som første gang.
Så en dags tid tager det vel at lave en til
Så hvad skal du have for lave en magen til?![]()
Det ville faktisk være nice men nej... en anden 3 bogstavsforkortelse og det er ikke DCC. ACC har jeg og pACC kommer senere...
Du heller ikke interesseret i kun at lave dekor?diskoboy skrev: ↑25. apr 2020, 16:16Laver ikke flere. Har lavet 2 - ét til mig og ét til en kammerat. Det til min kammerat blev en anelse mere perfekt - sådan er det jo ofte 2. gang.Nicolaihansen300790 skrev: ↑25. apr 2020, 08:15Nu når du har prøvet det en gang, så har du jo 100% styr på det.
Og 2. Gang tager det jo ikke så lang tid som første gang.
Så en dags tid tager det vel at lave en til
Så hvad skal du have for lave en magen til?![]()
Det var ment som et ‘proof of concept’ - altså om det i det hele taget kunne lykkedes.
Jeg er videre til næste projekt![]()

Det var faktisk det jeg svarer på først
Det en 2020 model, tænkte resten kunne jeg godt få en til at lave, den største udfordring, var jo som sagt nok dekor omkring.

Kære diskoboy! Jeg registrerede mig på forummet og skriver til dig fra Tyskland.diskoboy skrev: ↑12. nov 2019, 11:39Det skal nu ikke være en hemmelighed - det er "bare" håndværk. Har ikke adgang til 3D-print i så stort format.
AID findes i 2 udgaver. Den gamle PR-9S8 og den nye PR-9S8. Skærmen er godt nok blevet mindre med PR-9S0 - til gengæld er skærmen efter sigende blevet meget tydelig. Derudover kan den vise navigation i fuldskærm. Som noget nyt har de flyttet temperatur og brændstof ud i siderne.
Jeg har som sagt prøvet med både den "gamle" 9S8 fra Golf 7 og "nye" Tiguan 9S0 (den fås med begge udgaver). Den nye er den fedeste til trods for den mindre skærm og passer fysisk på beslagene på bagsiden. Skidtet skal jo sidde fast - de 2 skruer passer også.
Fronten er Touran'ens originale. "Hullet" stammer fra en T-Roc. Overvejede at købe rammen fra en Tiguan nyt - koster ca. 2200 dkr incl. moms. Før 2019 er det 9S8 rammer og de passer IKKE på nogen måde.
Hvis nogle mangler en 9S8 ramme , har jeg en fin én billigt til salg
T-Roc rammen passer dog heller ikke på ingen måde mht. beslag., så nye skal laves for at den sidder rigtigt. Er udelukkende købt for at få selve "hullet" - herefter kom der en del tilpasninger da VW stopper elektronikken ned i forskellige plastik-kasser så beslagene sidder forskelligt.
Når rammen sidder på instrumentet skal det hele skæres til for at det passer i bilen. Det er rent "test i bil - mål op - ind og skære til - test i bil - mål op - ind og skære til". Har været ude i bilen og måle op mange gange.
Fronten skæres stykker så "hullet" passer ind. Når fronten kan komme ind i "normal" position" blev begge dele limet sammen med noget 2-komponent lim.
Herefter er det rent spartelarbejde - skulle hilse og sige at det ikke lugter specielt godt og hovedpinen banker på hvis ikke der er rigtig god udluftning. Først noget grov spartel. Herefter fin spartel.
Der er meget slibearbejde for der skal være plads til de hjørner og buer som er på fronten af Touran instrumentet.
Herefter blev det sendt til maler. Den del kan jeg ikke hjemme på matriklen.
Jeg har nok brugt +30 timer på det fordelt på 1-2 timer ad gangen om aftenen når familien sov / så "tosse tv" (altså reality i den ene eller anden udgave).
For at få det til at virke rent teknisk kræver det online adgang til VW, 3Q0 gateway, 5F headunit med fiber udgang og en del kodning.
Kære Diskoboy! Jeg vil gerne spørge dig igen, vi har erstattet AID. Vi har en fejl med AAC, som vi ikke kan rette. Forkert hjulstørrelse. fortæl mig venligst, har du fjernet dette problem? Med respekt, Igor
He’s trying to ‘tag’ Diskoboy to make him aware of your posts
Glem det. Du kan ikke kode dig ud af denne fejl. Der er forskellige kodninger i AID vedr. dækomkreds, men ingen af disse værdier passer med Touran info.Igor1975 skrev: ↑9. dec 2020, 20:51Vi installerede den øverste Navi Discover Pro gen.2 LTE DUB med en 9,2 'skærm, strakte det fiberoptiske kabel, installerede AiD, tilpassede startspærren, bundet nøglerne, fjernede beskyttelsen af komponenterne og kodede bilen korrekt.
Kun hun hang en fejl i blok 03 (ABS) for den forkerte hjulstørrelse, som ACC ikke tændte for.
Dear Mr. @Igor1975 .
The problem is that ABS/ACC units in Touran has a different tire circumference than the Tiguan AID has (because they are 2 different types of cars).Igor1975 skrev: ↑10. dec 2020, 09:10God eftermiddag ! Indretningen kan købes, men jeg købte den ikke, før jeg var færdig med at eksperimentere.
5TB 858 415 B YI2 dette er din farve, det koster 240 euro og er muligt at bestille.
Undskyld, jeg forstod det ikke. løste du dette problem, eller fungerer AAC ikke?
On the reply page:
Yes, it shows a Tiguan. Afaik it's not possible to change.