ManU_4ever skrev: ↑22. jan 2021, 19:09
De siger i starten af videoen at der gælder motorere op til 2015.
Troede faktisk kun det var op til 2012 der havde problemerne. Så det er skidt jeg specifikt gik efter en 2013 motor for at undgå det…
Men det kan da ende med 10 dages sommerferie i Polen!
Så vidt jeg har læst mig til, så kom de med 2. generations stempler i efteråret 2011. Dette var (mig bekendt) blot med større olieringe end 1. generation havde. Designet var ca det samme.
Igen, så vidt jeg har læst mig til, fjerner det ikke problemerne med olieforbruget, men det udskyder dem.
(Så vidt jeg endnu engang kan forstå) kom de så i 2015 med 3. generations stempler som eliminerer olieforbruget. Disse er med en re-designet udgave af olieringene, og det er så disse som de omtaler i videoen.
Da jeg snakkede med min lokale Seat-dealer, bad jeg dem slå tpi’en på olieforbruget op. De kunne oplyse mig at alle motorer til og med motornummer 482.xxx havde forkerte stempler.
Motornumrer op til 2xx.xxx skal i den forbindelse have nye plejlstænger også pga ændring af størrelsen på krydspinden. (Min er nummer 128.xxx).
Da jeg i denne uge har fundet et lokalt værksted som mener at kunne skaffe stempler som passer på plejlstængerne med 21mm krydspind, men med tredje generations olieringe(!), er det denne løsning jeg hælder til pt.
Det lyder næsten for godt til at være sandt med disse stempler, og jeg vil undersøge hvilken producent som laver disse.