Nogen der kan vurdere det? og måske nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg kan få kromen frem igen?
Vil brun tyk sæbe kunne gøre underværker, hvis det bare for lov at sidde?

Fandt du ud af noget?karstein skrev:Har prøvet at få den flotte forkromning på afgangsrørene frem på min G5 Gti, 2006 men uden held. Køn er den ikke p.t. Har poliert med autosol, men ikke om det slipper... Ved ikke om ham der har haft den før måske har malet den eller noget...
Nogen der kan vurdere det? og måske nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg kan få kromen frem igen?

Ja, jeg må sige, at først at smøre dem ind i godt med brun sæbe og dække dem til med vitavap og lade stå et par dage, for herefter at afvaske og så bruge AutoSol - Det er vejen frem. Men det bedste råd er nok at gøre det ofte! På min har det siddet i 5 år uden at den gamle ejer har gjort noget, og det gør at det sidder rigtig godt fast. Det er også uheldigt, at der er et par steder, hvor der er hul i forkromningen, og rusten derfor har sprædt sig... Så super super smukke bliver de nok ikke, men det pynter megetSHG skrev:Fandt du ud af noget?karstein skrev:Har prøvet at få den flotte forkromning på afgangsrørene frem på min G5 Gti, 2006 men uden held. Køn er den ikke p.t. Har poliert med autosol, men ikke om det slipper... Ved ikke om ham der har haft den før måske har malet den eller noget...
jeg har lige været i gang med Autosol, og det var sgu et hit!
Mvh
Mine rørhaler ser også lidt kedelige ud efter 12 år... De er til at få blanke med lidt knofedt, men nu skriver du at man kan behandle dem med fælgvoks...EbbeJ skrev:Ståluld og autosol tager det meste, så kan du polere efter med noget der giver lidt mere glans som f.eks. Briliant's produkter med en blød klud og så forsegle resultatet med f.eks. fælgvoks eller en dedikeret metalforsegler.
Venligst,
Ebbe
Hvis det er normal voks vil det forsvinde, da det har et relativt lavt smeltepunkt. De fleste fælgvokse(som egentlig er forseglere) er lavet af en syntetisk polymer masse - og dette kan modstå varme fra f.eks. bremser og afgangsrør. Kogepunktet på en polymer forsegler er ret høj : o ) Jeg bruger p.t. Blackfires metalforsegler og den holder fint på afgangsrørene på en e46 M3 - også efter fuld skrue.SorenR skrev:Mine rørhaler ser også lidt kedelige ud efter 12 år... De er til at få blanke med lidt knofedt, men nu skriver du at man kan behandle dem med fælgvoks...EbbeJ skrev:Ståluld og autosol tager det meste, så kan du polere efter med noget der giver lidt mere glans som f.eks. Briliant's produkter med en blød klud og så forsegle resultatet med f.eks. fælgvoks eller en dedikeret metalforsegler.
Venligst,
Ebbe
Grunden til at jeg spørger er, når jeg f.eks. kører fra Køge til København, af motorvejen, så er rørhalerne så varme, at man ikke kan holde på dem uden at brænde sig. Hvordan går det i spænd med voks og andre overfladebehandlinger?
Super!EbbeJ skrev:Hvis det er normal voks vil det forsvinde, da det har et relativt lavt smeltepunkt. De fleste fælgvokse(som egentlig er forseglere) er lavet af en syntetisk polymer masse - og dette kan modstå varme fra f.eks. bremser og afgangsrør. Kogepunktet på en polymer forsegler er ret høj : o ) Jeg bruger p.t. Blackfires metalforsegler og den holder fint på afgangsrørene på en e46 M3 - også efter fuld skrue.
Venligst,
Ebbe
Pyrolyse?Hej-Hej skrev:Jeg ville prøve med ovnrens

tænkte nu på det her: