Stedet hvor der snakkes VAG biler
-
Thor-thor
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
29 times
-
Been thanked:
992 times
DanielB12 skrev: ↑21. maj 2021, 11:33
Hvor mange watt bruger ét hus adgangen? for hvis min fysik-teori husker rigtigt, er 62A jo svarende til 40.000 W... og 32A så 22.000 W.. Men er det meget eller lidt? Kan godt se at det jo er hhv. 18 og 10 230V-elkedler der bobler lystigt på samme tid, men alligevel..
Generelt burde 22kW været rigeligt. Problemet er når man smider en 3 faset lader ind (evt. to?) som bruger 11 kW/stk og samtidig gør det i timevis, så får de W hurtigt ben at gå på...
Men har man mulighed for at time sin opladning, så den ikke foregår lige i kogespidsen burde det næppe være et generelt problem og det kommer der uden tvivl mere fokus på i fremtiden, med timeafregning etc. Så man lader når strømmen er billigst og belastningen er lavest (hænger som regel sammen), oftest om natten
Senest rettet af
Thor-thor 21. maj 2021, 12:03, rettet i alt 1 gang.
-
Roeden
- Medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Holte
-
Has thanked:
81 times
-
Been thanked:
77 times
DanielB12 skrev: ↑21. maj 2021, 11:33
Roeden skrev: ↑21. maj 2021, 11:20
Virker helt godnat hvis der endnu ikke tages højde for fremtidigt behov, når der etableres nye kvarterer.
når jeg som menig mand ville have det meget bedre, hvis gravstenen var sikret med 62A
men hvad ved jeg!
Roeden
Hvor mange watt bruger ét hus adgangen? for hvis min fysik-teori husker rigtigt, er 62A jo svarende til 40.000 W... og 32A så 22.000 W.. Men er det meget eller lidt? Kan godt se at det jo er hhv. 18 og 10 230V-elkedler der bobler lystigt på samme tid, men alligevel..
Tænker primært på fremtidig ladning af biler, hvis udviklingen forsætter så går der ikke længe før effekten i en standard ladeboks forslår som en skrædder i helvede. Et af de første hit på lade boks, på google er 22kw lade boks, og hvis man har 2 elbiler

siger ikke at der ikke er mange måder at omgå det, skiftevis ladning osv. men hvorfor ikke fremtidssikre.
Roeden
Sommer: 991.1 4S 3.8 PDK Coupe & CLK63 6.2 aut. Cabriolet
Hele året: TMY Juniper LR AWD
Fruens: BMW 2 serie Gran Tourer
-
chrstn_olsen
- Nyt medlem
-
Has thanked:
169 times
-
Been thanked:
80 times
HansH skrev: ↑21. maj 2021, 07:50
chrstn_olsen skrev: ↑21. maj 2021, 07:09
Målt støjniveau eller subjektivt vurderet? For jeg syntes godt en elbil kan føles som em den støjer mere fordi der ikke er den velkendte motorstøj til at dække over vind og vej.
Det er jo kun ved hastighed op til .... hvad 40-50 km/t ? ... at en forbrændingsmotor kan høres over vind og vej.
Afhængig af hvor fin/dyr/luxuriøs/støjdæmpet en bil der er tale om.
Så hvis i-s' observation var ved 80 km/t, så vil jeg mene at det er ligegyldigt om fremdrift skabes af diesel eller el.
Det er så ikke min oplevelse - jeg syntes først vej/vind overdøver motor ved motorvejshastighed med mindre belægningen er rigtig dårlig/støjende. Men min nuværende bil er så også ret fornuftigt lyddæmpet. Der er generelt ikke meget larm fra vej/vind før jeg rammer 120-130kmt.
Men generelt mht. til af vurdere støjniveau, der er mange variable der påvirker oplevelsen - dæk, underlag, hvor meget det blæser mv. Det vigtigste er at man finder en bil der mht. støj er til at holde ud for en selv. Så kan resten jo være ligemeget.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
-
Has thanked:
5091 times
-
Been thanked:
2288 times
-
Kontakt:
chrstn_olsen skrev: ↑21. maj 2021, 11:54
HansH skrev: ↑21. maj 2021, 07:50
chrstn_olsen skrev: ↑21. maj 2021, 07:09
Målt støjniveau eller subjektivt vurderet? For jeg syntes godt en elbil kan føles som em den støjer mere fordi der ikke er den velkendte motorstøj til at dække over vind og vej.
Det er jo kun ved hastighed op til .... hvad 40-50 km/t ? ... at en forbrændingsmotor kan høres over vind og vej.
Afhængig af hvor fin/dyr/luxuriøs/støjdæmpet en bil der er tale om.
Så hvis i-s' observation var ved 80 km/t, så vil jeg mene at det er ligegyldigt om fremdrift skabes af diesel eller el.
Det er så ikke min oplevelse - jeg syntes først vej/vind overdøver motor ved motorvejshastighed med mindre belægningen er rigtig dårlig/støjende. Men min nuværende bil er så også ret fornuftigt lyddæmpet. Der er generelt ikke meget larm fra vej/vind før jeg rammer 120-130kmt.
Men generelt mht. til af vurdere støjniveau, der er mange variable der påvirker oplevelsen - dæk, underlag, hvor meget det blæser mv. Det vigtigste er at man finder en bil der mht. støj er til at holde ud for en selv. Så kan resten jo være ligemeget.
Så tænker jeg egentlig at din bil er ret dårligt lyddæmpet

Vores A4'er slukker motoren (coaster) ofte ved hastigheder over 30 km/t. Jeg synes at det passer rigtig godt med Hans' observation at omkring 80-85 så er vej og vind-støj den primære støjkilde. Jeg kan i hvert fald ikke høre nævneværdig forskel på om motoren kører eller ej ved den hastighed.
Men du har helt ret ift. at der er mange variabler. Vores støjer mere på vinterdæk (som vi har på nu), end på vores sommerdæk. Der er også en variabel i forhold til om man har slukket radio, hører taleradio/podcast eller hører høj musik. Det påvirker jo ens opfattelse af støjen.
Det er jo bare for sjovt
-
DanielB12
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
5091 times
-
Been thanked:
2288 times
-
Kontakt:
Roeden skrev: ↑21. maj 2021, 11:53
Tænker primært på fremtidig ladning af biler, hvis udviklingen forsætter så går der ikke længe før effekten i en standard ladeboks forslår som en skrædder i helvede. Et af de første hit på lade boks, på google er 22kw lade boks, og hvis man har 2 elbiler

siger ikke at der ikke er mange måder at omgå det, skiftevis ladning osv. men hvorfor ikke fremtidssikre.
Roeden
Ja, jeg havde egentlig jo også selv planlagt at få 2x 22kw ladebokse op, når vi engang skifter fuldt ud til elbiler. Og jo større batterier og flere nemme opladningsmetoder der kommer fra (f.eks. trådløs opladning), så stiger behovet for flere kW til elbiler.
Det er jo bare for sjovt
-
martinta
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
-
Has thanked:
860 times
-
Been thanked:
764 times
Men strømmen er jo (i dag) billigste om natten, så mon ikke de fleste elbiler lader fra midnat (ish) til morgenen efter? hvor man må formode at andre enheder som vaskemaskiner, kogeplader mm, ikke kører.
-
DanielB12
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
5091 times
-
Been thanked:
2288 times
-
Kontakt:
martinta skrev: ↑21. maj 2021, 12:10
Men strømmen er jo (i dag) billigste om natten, så mon ikke de fleste elbiler lader fra midnat (ish) til morgenen efter? hvor man må formode at andre enheder som vaskemaskiner, kogeplader mm, ikke kører.
Jo. Men man opfordres jo også til at køre tørretumbler, opvasker og vaskemaskine om natten. Så lidt gang i den er der jo.
Det er jo bare for sjovt
-
i-s
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
-
Has thanked:
595 times
-
Been thanked:
1012 times
-
Kontakt:
ascaria skrev: ↑21. maj 2021, 08:21
i-s skrev: ↑20. maj 2021, 21:14
Enig. VW kom også med en ID4 jeg kunne lege med den anden dag. Jeg var rimelig chokeret over kabinestøjen ved 80 km/t er højere end i min Passat TDI.
Jeg synes nu kabinen i en ID.4 / Enyaq er stille, også ved 80+. Det var en ID.3, jeg talte om. Ved du om den du prøvede havde akustikruder?
Nej, det må jeg indrømme at det kikkede jeg ikke efter.
Hvis jeg slår den op på nr-plade, så står der ikke noget om akustikruder.
Data fra køreseddel:

- 2021-05-21 14_51_15-Koreseddel - PDF-XChange Viewer.png (38.11 KiB) Vist 1514 gange
Jeg oplevede ikke mere vindstøj end i min Passat, men hjulstøjen var meget generende. På mig virkede det som om 80% af støjen kom fra de foreste hjul.
Må indrømme jeg var slet ikke imponeret af bilen. Det føles som et trin ned i forhold til Passat. Så når jeg engang skifter til el, så bliver det nok noget andet.
- These users thanked the author i-s for the post:
- BrianDS
/Søren.
-
ascaria
- Nyt medlem
-
Has thanked:
68 times
-
Been thanked:
125 times
i-s skrev: ↑21. maj 2021, 13:53
i-s skrev: ↑20. maj 2021, 21:14
Enig. VW kom også med en ID4 jeg kunne lege med den anden dag. Jeg var rimelig chokeret over kabinestøjen ved 80 km/t er højere end i min Passat TDI.
Jeg synes nu kabinen i en ID.4 / Enyaq er stille, også ved 80+. Det var en ID.3, jeg talte om. Ved du om den du prøvede havde akustikruder?
Data fra køreseddel:
2021-05-21 14_51_15-Koreseddel - PDF-XChange Viewer.png
Jeg oplevede ikke mere vindstøj end i min Passat, men hjulstøjen var meget generende. På mig virkede det som om 80% af støjen kom fra de foreste hjul.
Må indrømme jeg var slet ikke imponeret af bilen. Det føles som et trin ned i forhold til Passat. Så når jeg engang skifter til el, så bliver det nok noget andet.
Tag ud og prøv en Enyaq og sørg for den har akustikruder. Jeg tror du vil blive imponeret.
-
i-s
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
595 times
-
Been thanked:
1012 times
-
Kontakt:
ascaria skrev: ↑21. maj 2021, 14:14
Data fra køreseddel:
Tag ud og prøv en Enyaq og sørg for den har akustikruder. Jeg tror du vil blive imponeret.
Måske .. men det hjælper nok ikke på motor power. Det er godt nok en sløv kamel. På små veje med sving, der opfører den sig som en varevogn fordi den er så tung. Så sportslig og agil kan den i hvert fald ikke kaldes. Er også temmelig skuffet over den ikke har Frunk, som de fleste andre elbiler har.
Bremsen synes jeg var direkte irriterende. Svampet og der skal godt nok trykkes til for at få den til at stoppe helt op. Det virker som om der skal trykkes meget hårdere hvis den kører under 20 km/t end hvis man kører hurtigere.
Head-up displayet og soltaget var heller ikke lige min smag. Men det kan heldigvis vælges fra.
Så konklusion herfra er, at det er en VW el-berlingo. Du kan putte familien i den og komme fra A til B. Men leder man efter noget som kan give en god køreoplevelse også, så skal man finde noget andet.
- BrianDS
/Søren.
-
ascaria
- Nyt medlem
-
Has thanked:
68 times
-
Been thanked:
125 times
i-s skrev: ↑21. maj 2021, 15:22
Måske .. men det hjælper nok ikke på motor power. Det er godt nok en sløv kamel. På små veje med sving, der opfører den sig som en varevogn fordi den er så tung. Så sportslig og agil kan den i hvert fald ikke kaldes. Er også temmelig skuffet over den ikke har Frunk, som de fleste andre elbiler har. Bremsen synes jeg var direkte irriterende. Svampet og der skal godt nok trykkes til for at få den til at stoppe helt op. Det virker som om der skal trykkes meget hårdere hvis den kører under 20 km/t end hvis man kører hurtigere.
Head-up displayet og soltaget var heller ikke lige min smag. Men det kan heldigvis vælges fra. Så konklusion herfra er, at det er en VW el-berlingo. Du kan putte familien i den og komme fra A til B. Men leder man efter noget som kan give en god køreoplevelse også, så skal man finde noget andet.
Vi ser godt nok meget forskelligt på det. Jeg synes begge biler giver gode køreoplevelser. Og vælger man en model med AWD og 299hk, tror jeg ikke man bliver skuffet. Hvis du synes standardudgaven med 204hk er sløv i almindelig kørsel, så må du være rigtig godt vant i dag. Enyaq fås i øvrigt med rigtigt soltag.
-
GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
-
Has thanked:
856 times
-
Been thanked:
2400 times
Synes det er vildt, du synes den er sløv og kedelig, når du kører Passat TDI til dagligt. Men det viser jo blot, hvor forskelligt vi vægter, når vi bedømmer en bil

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
-
HansH
- Admin
- Geografisk sted: Taulov
-
Has thanked:
4205 times
-
Been thanked:
5780 times
Data fra køreseddel:
Måske .. men det hjælper nok ikke på motor power. Det er godt nok en sløv kamel. På små veje med sving, der opfører den sig som en varevogn fordi den er så tung. Så sportslig og agil kan den i hvert fald ikke kaldes. Er også temmelig skuffet over den ikke har Frunk, som de fleste andre elbiler har.
Bremsen synes jeg var direkte irriterende. Svampet og der skal godt nok trykkes til for at få den til at stoppe helt op. Det virker som om der skal trykkes meget hårdere hvis den kører under 20 km/t end hvis man kører hurtigere.
Head-up displayet og soltaget var heller ikke lige min smag. Men det kan heldigvis vælges fra.
Så konklusion herfra er, at det er en VW el-berlingo. Du kan putte familien i den og komme fra A til B. Men leder man efter noget som kan give en god køreoplevelse også, så skal man finde noget andet.
Skal lige forstå rigtigt - det er en ID.3 du her anmelder ?
Jeg tolker ascaria's følgende indlæg som at han mener du skriver om Enyaq.
-
GaSelle
- Hyper aktiv medlem
-
Has thanked:
856 times
-
Been thanked:
2400 times
HansH skrev: ↑21. maj 2021, 17:32
Tror det er en ID.4.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
-
HansH
- Admin
- Geografisk sted: Taulov
-
Has thanked:
4205 times
-
Been thanked:
5780 times
Oh yes.. skulle lige lidt længere tilbage, så kan jeg godt se der står at han har prøvet en ID.4.
-
i-s
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
595 times
-
Been thanked:
1012 times
-
Kontakt:
HansH skrev: ↑21. maj 2021, 17:32
Det er en ID4.
/Søren.
-
ascaria
- Nyt medlem
-
Has thanked:
68 times
-
Been thanked:
125 times
HansH skrev: ↑21. maj 2021, 17:47
Oh yes.. skulle lige lidt længere tilbage, så kan jeg godt se der står at han har prøvet en ID.4.
Jeg ved godt det var en ID.4 - og det er det, jeg ikke kan forstå. Havde det været en ID.3, var jeg nok tilbøjelig til at være enig med
@i-s om støjniveauet.
-
i-s
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
595 times
-
Been thanked:
1012 times
-
Kontakt:
GaSelle skrev: ↑21. maj 2021, 16:17
Synes det er vildt, du synes den er sløv og kedelig, når du kører Passat TDI til dagligt. Men det viser jo blot, hvor forskelligt vi vægter, når vi bedømmer en bil
Altså jeg synes 0-50 km/t er OK, men så er det som om den døde.
En overhalings acceleration 70 - 110 er den sløv. Der er noget mere kraft i en chippet 150 HK TDI.
- BrianDS
/Søren.
-
i-s
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
595 times
-
Been thanked:
1012 times
-
Kontakt:
ascaria skrev: ↑21. maj 2021, 18:42
Jeg ved godt det var en ID.4 - og det er det, jeg ikke kan forstå. Havde det været en ID.3, var jeg nok tilbøjelig til at være enig med @i-s om støjniveauet.
ID3 er helt no-go. Kunne måske gå som nr2 bil. Men den har den mest tarvelige kabine jeg længe har set og følt på. Den er et niveau under std. Up. Jeg har svært ved at genkende VW kvaliteten i den bil.
- BrianDS
/Søren.
-
GaSelle
- Hyper aktiv medlem
-
Has thanked:
856 times
-
Been thanked:
2400 times
i-s skrev: ↑21. maj 2021, 18:44
ascaria skrev: ↑21. maj 2021, 18:42
Jeg ved godt det var en ID.4 - og det er det, jeg ikke kan forstå. Havde det været en ID.3, var jeg nok tilbøjelig til at være enig med @i-s om støjniveauet.
ID3 er helt no-go. Kunne måske gå som nr2 bil. Men den har den mest tarvelige kabine jeg længe har set og følt på. Den er et niveau under std. Up. Jeg har svært ved at genkende VW kvaliteten i den bil.
Man sidder super godt, rattet er lækkert - og få kærtegner den hårde plast på instrumenter/dørsider dagligt. Jeg synes sq ikke, det er så slemt - og jeg har haft en Citigo

‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
-
ascaria
- Nyt medlem
-
Has thanked:
68 times
-
Been thanked:
125 times
i-s skrev: ↑21. maj 2021, 18:43
En overhalings acceleration 70 - 110 er den sløv. Der er noget mere kraft i en chippet 150 HK TDI.
En ID.3 klarer 80-120 kmt på 5 sekunder. Jeg ved ikke med en ID.4, men formentlig en anelse langsommere, som trods alt vel ikke ligefrem er sløvt.
-
GaSelle
- Hyper aktiv medlem
-
Has thanked:
856 times
-
Been thanked:
2400 times
i-s skrev: ↑21. maj 2021, 18:43
Det er en mere lineær følelse, og du har ikke den store gryde med skruer ude foran til at give dig indtrykket af, at der er fart på

‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
-
i-s
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
595 times
-
Been thanked:
1012 times
-
Kontakt:
Nu venter jeg og prøver en Q4 quattro med 300HK i stedet. Tror den passer bedre til mig.
Ellers kommer der nok noget federe om et år.
- BrianDS
/Søren.
-
BrianDS
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
8070 times
-
Been thanked:
2414 times
i-s skrev:Nu venter jeg og prøver en Q4 quattro med 300HK i stedet. Tror den passer bedre til mig.
Husk - de 299 HK er kun tilgængelig med 88% SoC eller mere og med den rette temperatur på batteriet mv.
Jeg ved ikke hvad den har under andre forhold, men jeg gætter på det er de 265 HK som der før har været annonceret som fox ENYAQ 80x
Jeg har efterhånden også affundet mig med at vente noget længere, men jeg skal prøve Q4 og ENYAQ - gerne med de 265 HK - for hvis jeg alligevel ikke kan bruge de sidste 34 HK, så gider jeg ikke betale for dem ...

- These users thanked the author BrianDS for the post:
- i-s
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
Marshall
- Nyt medlem
-
Has thanked:
17 times
-
Been thanked:
27 times
Er det også tilfældet for en Audi E Tron? Eller bare batterier generelt?
-
BrianDS
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
8070 times
-
Been thanked:
2414 times
Marshall skrev:Er det også tilfældet for en Audi E Tron? Eller bare batterier generelt?
Hvis det er det med de 299 HK, så er det kun ID.4 GTX, Skoda ENYAQ RS og Audi Q4 e-tron 50 Quattro jeg har hørt om der har den begrænsning.
Dog er der vist også noget om at fx Tesla Model S med Ludicrous mode også skal have specifikke forhold for at det virker 100% - men jeg er ikke sikker på hvad.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2002 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
Thor-thor
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
-
Has thanked:
29 times
-
Been thanked:
992 times
Marshall skrev: ↑21. maj 2021, 22:49
Er det også tilfældet for en Audi E Tron? Eller bare batterier generelt?
Det er generelt for elbiler. Batteriet kan kun levere max ydelse ved høj SoC, så de bliver lidt mere slatne efterhånden som batteriet tømmes.
En test af TM3 acceleration fra 90-10% (starter ca. 1:30):
https://www.youtube.com/watch?v=N2s71w2W9UA
-
i-s
- Meget aktiv medlem
-
Has thanked:
595 times
-
Been thanked:
1012 times
-
Kontakt:
BrianDS skrev: ↑21. maj 2021, 22:46
i-s skrev:Nu venter jeg og prøver en Q4 quattro med 300HK i stedet. Tror den passer bedre til mig.
Husk - de 299 HK er kun tilgængelig med 88% SoC eller mere og med den rette temperatur på batteriet mv.
Jeg ved ikke hvad den har under andre forhold, men jeg gætter på det er de 265 HK som der før har været annonceret som fox ENYAQ 80x
Jeg har efterhånden også affundet mig med at vente noget længere, men jeg skal prøve Q4 og ENYAQ - gerne med de 265 HK - for hvis jeg alligevel ikke kan bruge de sidste 34 HK, så gider jeg ikke betale for dem ...
Nå ja, det er da vist også rigtigt.
Nu venter jeg lige og prøver en Q4.
Men i dag udlånte VW så en e-Up til os. Det var da en kanon god oplevelse - den kører da s----godt sådan en! . Konen synes efter at have prøvet den, at vi skal skifte benzin citigo'en ud med sådan en. Det kunne godt give mening, da de fleste ture i vores Citigo er under 10 km.
Det er rimelig fristende, især fordi de kører tilbud på de sidste til 160.000 Kr inden produktionen lukkes.
- BrianDS
/Søren.
-
Cyppen
- Nyt medlem
-
Has thanked:
21 times
-
Been thanked:
122 times
Gad ikke vente mere.
Så Enyaq afbestilt. ID4 droppet selvom jeg overvejede GTX.
Ville gerne have en Audi Q4 Etron, men gider ikke vente til næsteår? For at få quattro.
Så nu blev det en BMW.
At den så nu er udskudt pga. software opdatering mangler det er sku lidt….
Men hold kæft hvor er jeg glad for vores ID3. Aldrig mere fossil.
Porsche Taycan Cross Turismo
ID Buzz
Renault Megane E-tech
-
GaSelle
- Hyper aktiv medlem
-
Has thanked:
856 times
-
Been thanked:
2400 times
Cyppen skrev: ↑22. maj 2021, 17:41
Gad ikke vente mere.
Så Enyaq afbestilt. ID4 droppet selvom jeg overvejede GTX.
Ville gerne have en Audi Q4 Etron, men gider ikke vente til næsteår? For at få quattro.
Så nu blev det en BMW.
At den så nu er udskudt pga. software opdatering mangler det er sku lidt….
Men hold kæft hvor er jeg glad for vores ID3. Aldrig mere fossil.
Jeg er også blevet rigtig glad for ID.3’eren. Men fossil kan nu stadig noget - fx 1150km rækkevidde efter 200km kørsel

-
Vedhæftede filer
-

- 90405AC7-C336-4DC2-85E6-1587086FF163.jpeg (283.09 KiB) Vist 1076 gange
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus