Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46
- kriztian
- Medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46
Jeg er jo på udkig efter en cabrio/roadster og det kan koges ned til:
Audi TT 1.8t 225 Quattro roadster vs. BMW 330i cab E46
Audi TT 225hk quattro roadster
Fordele:
Meget hurtig bil med 265hk efter chip og Haldex-firehjulstræk.
Kompromisløs roadster
Bagdele:
Kun plads til to personer
Ikke plads til særlig meget bagage
BMW 330ci E46 cab
Fordele:
Plads til 4 personer
Pålidelighed med bmw'e række 6'er og manuelt gear.
Bagdele:
Ikke særlig hurtig, og slet ikke sammenlignet med TT'eren
Mere cruiser end sportsvogn
Hjælp modtages meget gerne!
Audi TT 1.8t 225 Quattro roadster vs. BMW 330i cab E46
Audi TT 225hk quattro roadster
Fordele:
Meget hurtig bil med 265hk efter chip og Haldex-firehjulstræk.
Kompromisløs roadster
Bagdele:
Kun plads til to personer
Ikke plads til særlig meget bagage
BMW 330ci E46 cab
Fordele:
Plads til 4 personer
Pålidelighed med bmw'e række 6'er og manuelt gear.
Bagdele:
Ikke særlig hurtig, og slet ikke sammenlignet med TT'eren
Mere cruiser end sportsvogn
Hjælp modtages meget gerne!
-
jacobniell
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
Re: Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46
Hejsa
Jeg har selv sådan en E46 (dog ikke cab) og jeg må sige i forhold til vores audi vi også har så er E46´eren langt billigere at holde hvis man kigger på reservedele.
Men som du selv er inde på så er det to vidt forskellige biler. Hvis du er lige glad med om bilerne er lovlige (det går jeg ud fra når du snakker om at chippe TT´eren) så kan du jo montere kompresser på 330´eren så den kommer til at have omkring 320hk og 0-100 på ca 6 sek, mener at 330i er 5,4 til 100.
Begge biler er fede biler, så du må vælge hvor mange venner der skal med ad gangen
men ville helt klart selv gå efter 330´eren
Jeg har selv sådan en E46 (dog ikke cab) og jeg må sige i forhold til vores audi vi også har så er E46´eren langt billigere at holde hvis man kigger på reservedele.
Men som du selv er inde på så er det to vidt forskellige biler. Hvis du er lige glad med om bilerne er lovlige (det går jeg ud fra når du snakker om at chippe TT´eren) så kan du jo montere kompresser på 330´eren så den kommer til at have omkring 320hk og 0-100 på ca 6 sek, mener at 330i er 5,4 til 100.
Begge biler er fede biler, så du må vælge hvor mange venner der skal med ad gangen
Senest rettet af jacobniell 22. sep 2009, 18:20, rettet i alt 1 gang.
-
kim
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- Geografisk sted: Sverige
Havde helt klart valgt den bmw, sååe stor forskel kan der vel ikke være på præstationerne på de 2? kender et par der har e46 cab, og det er godt nok nogle dejlige biler ihvertfald
og rent udseendsmæssigt synes jeg bmw er flere klasser over :0)
"Having a 10 second jap car, is like jumping out off the closet, in the begining it´s a suprise, but in the end you are still gay"
- Mog
- Medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
jeg havde sgu snuppet BMW'en... har altid ment der er lidt "dame" bil over TT'eren.. 
og en 330 er da ikke helt sløv!
og en 330 er da ikke helt sløv!
Familie-slæden: Passat Variant 2.8V6 4motion Tiptronic Highline '02 SOLGT!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161211
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161211
- The Micktrix / Dk
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 462 times
- Been thanked: 286 times
Klart Bmw 330 cab. Lækker lyd fra en 6 benet. Plads til 4 personer og så fejler de sku ikke rigtig noget. Det køre bare der ud af 
Den er ikke vold hurtig, men kan da godt flytte sig. Hvis den bliver for kedelig i længe, så på med en kompressor. Så skulle der gerne ske noget.
En TT er for tøset i mine øjen...
Den er ikke vold hurtig, men kan da godt flytte sig. Hvis den bliver for kedelig i længe, så på med en kompressor. Så skulle der gerne ske noget.
En TT er for tøset i mine øjen...
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km

Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007

Next project - Datzun 240z 🫡

Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007

Next project - Datzun 240z 🫡
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
BMW uden at blinke.
Havde det været med tag, så havde det været en anden snak.
Havde det været med tag, så havde det været en anden snak.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Tonny
- Admin
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
Jeg holder også på BMW'en pga de 6 cylindre og 4 siddepladser.
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Det kommer jo også lidt an på hvad du selv vil have
Som du selv skriver, er TT'eren nok den hurtige sportsvogn, hvor BMW'en er lidt mere tilbagelænet cruiser med fed lyd fra de seks ben og med plads til 4
Som du selv skriver, er TT'eren nok den hurtige sportsvogn, hvor BMW'en er lidt mere tilbagelænet cruiser med fed lyd fra de seks ben og med plads til 4
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Greden
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Silkeborg
- Been thanked: 2 times
BMW.. helt klart..
og hvad er der sket med priserne på audi og vw, man skulle tro at de var lavet af guld..
Det er efterhånden billigere at købe en BMW st.car med 160-180.000km med 150/163hk (diesel) end en fx audi 1.9tdi med 130hk.
og hvad er der sket med priserne på audi og vw, man skulle tro at de var lavet af guld..
Det er efterhånden billigere at købe en BMW st.car med 160-180.000km med 150/163hk (diesel) end en fx audi 1.9tdi med 130hk.
- marwie
- Medlem
BMW uden tvivl......
du kan sku da ikke komme kørende i en TT`er
du kan sku da ikke komme kørende i en TT`er
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
- Dennis J
- Medlem
det er satme et kønt vagforum det her.....helt klart en scirroco, en bmw hvor herre bevares, det næste bliver sgu da at der på et vag forum bliver anbefalet en Fiat, nå men hver sin smag...
En TT er til piger, men find dig da en ordentlig vag bil at sammenligne med den tyske Bratwurste mit wundergeil istedet for...
Snup en scirroco, en VW eos, en Audi A4 cab..det er biler der er værd at snakke om...
Synes i alle skulle skamme jer og melde jer ind i et bmw forum
En TT er til piger, men find dig da en ordentlig vag bil at sammenligne med den tyske Bratwurste mit wundergeil istedet for...
Snup en scirroco, en VW eos, en Audi A4 cab..det er biler der er værd at snakke om...
Synes i alle skulle skamme jer og melde jer ind i et bmw forum
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 4 times
det er så sjovt, for hver gang der er en som spørger til køb af flere forskellige mærker, så skriver alle dem som kører bmw herinde "KØB EN BMW" Hvad med en Audi A4 cab? dur det ikke?
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
VW Golf 2 GTI 16V 1991
- kriztian
- Medlem
Blot for at undgå OT så drejer mit dilemma vedr. TT og 330ci sig ikke om vagcars vs bmw, men derimod om hvilken bil jeg skal vælge.
Jeg er utrolig glad for de mange inputs og håber at der kommer flere, og at vi undgår hele bmw vs. vagcars striden.
Tusind tak.
Jeg er utrolig glad for de mange inputs og håber at der kommer flere, og at vi undgår hele bmw vs. vagcars striden.
Tusind tak.
- Dennis J
- Medlem
Den er uundgåelig..kriztian skrev:Blot for at undgå OT så drejer mit dilemma vedr. TT og 330ci sig ikke om vagcars vs bmw, men derimod om hvilken bil jeg skal vælge.
Tusind tak.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Jallaøsen.
En TT er lidt en tøsebil. VAG eller ej.
Sådan en pizzacruiser er sgu fed nok.
Søren S2
En TT er lidt en tøsebil. VAG eller ej.
Sådan en pizzacruiser er sgu fed nok.
Søren S2
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Hvad er behovet og budgettet ??
Så er det måske lidt lettere at komme med bud på alternativer
Så er det måske lidt lettere at komme med bud på alternativer
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
-
Madsbabz
- Nyt medlem
Jeg har prøvet at køre en BWMW e46 330 CAB som en kollega havde lånt i 2 uger. Jeg var ikke videre imponeret over den. Jeg ved at alle snakker køreegenskaber osv. når det gælder BMW, men helt ærligt... hvad er det der er så fantastisk? MEGA konservativ bil der ser helt vildt forældet ud både ude og inde? Ja baghhjulstræk giver syge muligheder MEN KUN UDEN ESP. Du kan sq ikke mærke det med ESP og kun idioter kører uden imo.
+ = de 4 sæder.. og det er imo meget værd.. derfor er de 2 biler ikke sammenlignelige.. du bliver nok nødt til at bestemme dig for om du kan nøjes med 2 sæder eller ej...
Og folk der siger at TT er en tøsebil..tjaa... en standard sølvfarvet TT på 17 " std hjul måske..
Men sænk den, spacer den, på med nogle store hjul..så er den sq ond(og find en i sort). Den drejer med garanti flere hoveder end BMW'en.
+ = de 4 sæder.. og det er imo meget værd.. derfor er de 2 biler ikke sammenlignelige.. du bliver nok nødt til at bestemme dig for om du kan nøjes med 2 sæder eller ej...
Og folk der siger at TT er en tøsebil..tjaa... en standard sølvfarvet TT på 17 " std hjul måske..
Men sænk den, spacer den, på med nogle store hjul..så er den sq ond(og find en i sort). Den drejer med garanti flere hoveder end BMW'en.
- kriztian
- Medlem
Jeg synes både TT og 330ci er flotte på hver deres måde, men bmw'en føles lidt tam i forhold til TT's turbo-heste.
Til Kimhemm så er det luft i budgettet til en nyere årgang med lave km. Der er også råd til køb af en brugt E46 M3 cab, men jeg er meget bange for driftsomkostningerne vedr. en m3'er; forsikring, reservedele, service og benzin...
Til Kimhemm så er det luft i budgettet til en nyere årgang med lave km. Der er også råd til køb af en brugt E46 M3 cab, men jeg er meget bange for driftsomkostningerne vedr. en m3'er; forsikring, reservedele, service og benzin...
- Dennis J
- Medlem
Hvad er der nu galt med mit forslag om Scirrocoen?....ja en bil uden turbo er generelt tam, og som søren siger en pizzacruiser...kriztian skrev:Jeg synes både TT og 330ci er flotte på hver deres måde, men bmw'en føles lidt tam i forhold til TT's turbo-heste.
Til Kimhemm så er det luft i budgettet til en nyere årgang med lave km. Der er også råd til køb af en brugt E46 M3 cab, men jeg er bange for driftsomkostningerne; forsikring, reservedele, service og benzin...
Næh kig på noget lækkert vag istedet, det kan sagtens fåes i din prisklasse jeg gætter på du kigger
- kriztian
- Medlem
Hej Dennis
Tak for dit svar, men Scirocco'en går ikke da jeg leder efter en cabrio/roadster... det er nok en smagssag vedr. de andre vag'ere. Jeg er ikke så meget til hverken A4 cabrio eller VW Eos, men synes derimod at både TT og 330ci er flotte biler...
Tak for dit svar, men Scirocco'en går ikke da jeg leder efter en cabrio/roadster... det er nok en smagssag vedr. de andre vag'ere. Jeg er ikke så meget til hverken A4 cabrio eller VW Eos, men synes derimod at både TT og 330ci er flotte biler...
- SK Cor
- Nyt medlem
Hvis der er plads til M3 i budgettet, er der i min verden ikke noget af overveje.
Federe motor findes stort set ikke. Ja - det er fint med høj momentkurve ved en turbomotor, men hvad er der ved det, når det hele er overstået ved 5800 omdrejninger.
Skal man have hårene til at rejse sig på armene, er der ikke noget bedre end en højtroterende sugemotor, der synger bedre og højere desto mere foder den får.
Køreegenskaber findes ikke lige nogen steder i VAG-regi, når vi taler M3.
Personligt ville jeg vælge Coupeen fremfor cab'en, når vi nu taler M3.
E46 lider - som mange andre cabs - af mangel på vridningstabilitet, og den er der brug for i M3'eren, da den lægger op til at blive brugt på den rigtige måde hver dag.
Federe motor findes stort set ikke. Ja - det er fint med høj momentkurve ved en turbomotor, men hvad er der ved det, når det hele er overstået ved 5800 omdrejninger.
Skal man have hårene til at rejse sig på armene, er der ikke noget bedre end en højtroterende sugemotor, der synger bedre og højere desto mere foder den får.
E46 lider - som mange andre cabs - af mangel på vridningstabilitet, og den er der brug for i M3'eren, da den lægger op til at blive brugt på den rigtige måde hver dag.
- kriztian
- Medlem
Hej SK Cor
Jeg er (desværre, da jeg jo leder efter en cabrio) enig med dig i, at når det gælder en E46 M3, så bør coupé'en foretrækkes fremfor cabrio'en af de grunde du nævner...
Hvis valget falder på en M3'er så tror jeg også det bliver en coupe, selvom det ikke var hvad jeg ønskede.... men jeg er sgu nervøs for driftsomkostningerne ved at holde en E46 M3 kørende, ikke fordi jeg ikke kan har råd, men det virker bare som mange penge...
Jeg er (desværre, da jeg jo leder efter en cabrio) enig med dig i, at når det gælder en E46 M3, så bør coupé'en foretrækkes fremfor cabrio'en af de grunde du nævner...
Hvis valget falder på en M3'er så tror jeg også det bliver en coupe, selvom det ikke var hvad jeg ønskede.... men jeg er sgu nervøs for driftsomkostningerne ved at holde en E46 M3 kørende, ikke fordi jeg ikke kan har råd, men det virker bare som mange penge...
- Dennis J
- Medlem
Lol hele overstået ved 5800rpm, min har moment til redline - men lad det ligge, den er heller ikke standard, men prøv du lige at tage et kit på en måling af dine såkaldte højtydende sugemotor, de taber moment før de får det...SK Cor skrev:Hvis der er plads til M3 i budgettet, er der i min verden ikke noget af overveje.
Hvis vi taler M3, kan vi vel også tale Audi s5 cabrio?
Jeg synes nu til hver en tid en audi A4 cabrio med turbo til hver en tid slår en hvilken som helst roadster i bmw serien, det er bare et spm om den rigtige Audi model.
Scirrocoen var nævnt fordi den er federe end nogen roadster, men vel også en smagssag...
En bmw er dødsyg indevendig og udevendig, og køreegenskaberne er først fornuftige i m´serien, men får da altid røv af en S audi i køreegenskaber...ville helt klart vælge en RS4 cabrio med et par år på bagen...
- wizeazz
- Medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Holbæk
Jeg havde helt klart valgt BMW'en... Og det gjorde jeg faktisk for 6 måneder siden.
En 330 Cab er sgu en fed bil. Og køreegenskaberne er LANGT over enhver forhjulstrækker og 50/50 4-hjuls når det kommer til underholdning i svingene.
Samt de 4 sæder er altså slet ikke så små igen.
Jeg har haft mine forældre på bagsædet mens min kæreste og jeg sad foran.
Jeg er 185cm høj og min far havde ingen problemer med at sidde bag mig.
Men nok om det... I sidste ende så er det bare et spøgsmål om hvad du er mest til.
Men hvis du kommer efter at det skal være en 330 Cab så er min til salg
120k (DKK) uden plader (Import til DK).
Eller 160k (SEK) med svenske plader, 6 måneders garanti og 3 måneders forsikring.
http://www.blocket.se/malmo/BMW_330Ci_C ... =23_11&w=0
En 330 Cab er sgu en fed bil. Og køreegenskaberne er LANGT over enhver forhjulstrækker og 50/50 4-hjuls når det kommer til underholdning i svingene.
Samt de 4 sæder er altså slet ikke så små igen.
Jeg har haft mine forældre på bagsædet mens min kæreste og jeg sad foran.
Jeg er 185cm høj og min far havde ingen problemer med at sidde bag mig.
Men nok om det... I sidste ende så er det bare et spøgsmål om hvad du er mest til.
Men hvis du kommer efter at det skal være en 330 Cab så er min til salg
120k (DKK) uden plader (Import til DK).
Eller 160k (SEK) med svenske plader, 6 måneders garanti og 3 måneders forsikring.
http://www.blocket.se/malmo/BMW_330Ci_C ... =23_11&w=0
Nico Idskov...
´05 Passat 3BG TDI 130 Highline
´01 Lupo 3L
´05 Passat 3BG TDI 130 Highline
´01 Lupo 3L
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
udover at det er en E46 m3 der er tale om og ikke en E92, hvilket gør at det er en bil fra 00-08 der er tale om og ca. 1 mil i pris forskel, så det blive et nej, hvis der skulle tales om en Audi cab med S emblem, må det blive en S4 og den er bare fesen, hvis du spørger mig.Dennis J skrev: Hvis vi taler M3, kan vi vel også tale Audi s5 cabrio?
Hvis du kigger på hvad emnet handler om, så forstår jeg ikke at du forslår en scirocco, da den på ingen måde minder om de to biler han har kig på
Hvis han ville have en golf i anden indpakning opkaldt efter en ørkenstorm, havde han nok spurgt om noget i den retning
Tilbage til emnet har du overvejet en S2000 og en EOS kan blive super fed med lidt gewind og de rigtige hjul.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Dennis J
- Medlem
har allerede foreslået EOS...og scirrocoen fordi der får man det hele selvom den godt nok ikke er åben og er en Coupe, men den er satme så feeed, og cabrioer har nu heller ikkke meget at lave i DK....SteffenR skrev:udover at det er en E46 m3 der er tale om og ikke en E92, hvilket gør at det er en bil fra 00-08 der er tale om og ca. 1 mil i pris forskel, så det blive et nej, hvis der skulle tales om en Audi cab med S emblem, må det blive en S4 og den er bare fesen, hvis du spørger mig.Dennis J skrev: Hvis vi taler M3, kan vi vel også tale Audi s5 cabrio?
Hvis du kigger på hvad emnet handler om, så forstår jeg ikke at du forslår en scirocco, da den på ingen måde minder om de to biler han har kig på![]()
Hvis han ville have en golf i anden indpakning opkaldt efter en ørkenstorm, havde han nok spurgt om noget i den retning![]()
Tilbage til emnet har du overvejet en S2000 og en EOS kan blive super fed med lidt gewind og de rigtige hjul.
Hmm du synes en S4 er tam, men ikke den pizzaudbringer der er nævnt af OT?...hmm nå men hver sin smag...en Bmw bliver bare aldrig fed, særpræget eller lækker vogn sammenlignet med en VAG, men det er nu også blot min forskruet og særlige forkærlighed for VAG biler der snakker...
E46 m3? som om de ikke ser gamle nok ud idag indvendigt, så ligefrem en E46?... nå, men hver sin smag...
- Gumball
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
Du skal da bare købe min RS'er. Hvad skal man bruge coupe'er og cabrio'er til, når en Avant gir dem røvfuld.
- kriztian
- Medlem
Tak SteffenR for dine forslag. Jeg er ikke så meget til EOS'en, men S2000 er virkelig fed! Den vil jeg se nærmere på.
Honda'en har selvfølgelig samme ulempe som TT'en, nemlig kun to sæder. Men omvendt er det en rigtig roadster, og jeg går ud fra at det er japansk pålidelighed også her. Kender du eller andre noget til S2000'en?
Honda'en har selvfølgelig samme ulempe som TT'en, nemlig kun to sæder. Men omvendt er det en rigtig roadster, og jeg går ud fra at det er japansk pålidelighed også her. Kender du eller andre noget til S2000'en?
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
Dennis J skrev: cabrioer har nu heller ikkke meget at lave i DK....
Hmm du synes en S4 er tam, men ikke den pizzaudbringer der er nævnt af OT?...hmm nå men hver sin smag...en Bmw bliver bare aldrig fed, særpræget eller lækker vogn sammenlignet med en VAG, men det er nu også blot min forskruet og særlige forkærlighed for VAG biler der snakker...
Jeg har kørt i cabs med taget nede i frost vejr, så man kan hvad man vil og der står ikke en S4 er tam, men fesen, hvilket ikke har noget med motoren at gøre, men er bygget 100% på design og interiør, hvor er de rigtige S4 sæder henne
Senest rettet af SteffenR 23. sep 2009, 13:03, rettet i alt 1 gang.
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 4 times
Er det ny eller gammel model TT vi snakker om, og hvad prisleje ligger vi i. For den nye Audi TTs er da super fed. Den gamle model er der sgu lidt for meget frisørbil over.
MVH. Morten R
VW Golf 2 GTI 16V 1991
VW Golf 2 GTI 16V 1991