1,4 TSI tuning
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 27. dec 2019, 15:05
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 4 times
1,4 TSI tuning
Hej allesammen.
Jeg har lige udskiftet min Octavia 2 TDI med en Octavia 3 TSI.... (Jeg er åbenbart glad for for skoda'er.)
Min "nye" Octavia er en 1,4 TSI DSG.
Kan det betale sig at ECU tune den fra 140HK til 170HK?
Kan det mærkes på kørslen osv osv.....
Jeg har lige udskiftet min Octavia 2 TDI med en Octavia 3 TSI.... (Jeg er åbenbart glad for for skoda'er.)
Min "nye" Octavia er en 1,4 TSI DSG.
Kan det betale sig at ECU tune den fra 140HK til 170HK?
Kan det mærkes på kørslen osv osv.....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 27. dec 2019, 15:05
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 TSI tuning
Ikke meget tilbagemelding på dette indlæg.
Nu har jeg bestilt en ECU opdatering hos Landberg. Så må vi se om det giver noget der kan mærkes.
Nu har jeg bestilt en ECU opdatering hos Landberg. Så må vi se om det giver noget der kan mærkes.
- ROEN
- Medlem
- Indlæg: 1376
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 156 times
Re: 1,4 TSI tuning
Det bliver du glad for - det er den helt rigtige løsning
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 51 times
Re: 1,4 TSI tuning
Det kan du ihvertfald mærke
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5621
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: 1,4 TSI tuning
Den bliver meget kvikkere!!!
Jeg vil anbefale en optimering af DSG-softwaren med øget koblingstryk også.
300+ Nm er mere end både VAG og førende DSG-eksperter anbefaler til standardsoftwaren. Derudover er det ændrede skiftemønster en fornøjelse.
Deaktivering af ACT er også en fornøjelse, men det kan give en forringelse af brændstoføkonomien på op til 10%
Jeg vil anbefale en optimering af DSG-softwaren med øget koblingstryk også.
300+ Nm er mere end både VAG og førende DSG-eksperter anbefaler til standardsoftwaren. Derudover er det ændrede skiftemønster en fornøjelse.
Deaktivering af ACT er også en fornøjelse, men det kan give en forringelse af brændstoføkonomien på op til 10%
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: 1,4 TSI tuning
En 1,4 TSI bliver ikke en "helt anden bil", men som GranTurismo skriver så øger det "overarmen" (momentet) i området hvor turboladeren har sin effekt. Min erfaring er at "den får det den burde have fra fabrikken" og bliver lidt mere omdrejningsvillig.
Jeg må stemme i med DSG-optimering, det er en del af fornøjelsen.
Jeg må stemme i med DSG-optimering, det er en del af fornøjelsen.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3246
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 TSI tuning
175-180 holder de fint til og så er det ikke for meget lovet. Som der skrives er dsg fil også anbefalingsværdigt. De køre gerne med 320nm uden at brokke sig. Havde det været manuel gear havde den fået 340-350nm.
Jeg plejer at sende folk i retning af Chiptuning.nu eller Dynotrim (Ritter).
Jeg plejer at sende folk i retning af Chiptuning.nu eller Dynotrim (Ritter).
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 27. dec 2019, 15:05
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 TSI tuning
Hvad er ACT?GranTurismo skrev: ↑7. jul 2021, 23:59Den bliver meget kvikkere!!!
Jeg vil anbefale en optimering af DSG-softwaren med øget koblingstryk også.
300+ Nm er mere end både VAG og førende DSG-eksperter anbefaler til standardsoftwaren. Derudover er det ændrede skiftemønster en fornøjelse.
Deaktivering af ACT er også en fornøjelse, men det kan give en forringelse af brændstoføkonomien på op til 10%
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 27. dec 2019, 15:05
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 TSI tuning
Det er fint at du/I anbefaler optimering af DSG softwaren, men hvad gør opdateringen, og hvordan vil jeg kunne mærke det i min daglige kørsel?GranTurismo skrev: ↑7. jul 2021, 23:59Den bliver meget kvikkere!!!
Jeg vil anbefale en optimering af DSG-softwaren med øget koblingstryk også.
300+ Nm er mere end både VAG og førende DSG-eksperter anbefaler til standardsoftwaren. Derudover er det ændrede skiftemønster en fornøjelse.
Deaktivering af ACT er også en fornøjelse, men det kan give en forringelse af brændstoføkonomien på op til 10%
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2425
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 167 times
Re: 1,4 TSI tuning
Cylinderfrakobling 2/4 aktive.
Din bil kan (afhængi af hvornår den er fra) godt være født uden dette.
- These users thanked the author Mike H for the post:
- Michael Adler
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5621
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: 1,4 TSI tuning
ACT er cylinderfrakoblingen, hvor den kører på 2 cylindre.Michael Adler skrev: ↑8. jul 2021, 15:24Det er fint at du/I anbefaler optimering af DSG softwaren, men hvad gør opdateringen, og hvordan vil jeg kunne mærke det i min daglige kørsel?GranTurismo skrev: ↑7. jul 2021, 23:59Den bliver meget kvikkere!!!
Jeg vil anbefale en optimering af DSG-softwaren med øget koblingstryk også.
300+ Nm er mere end både VAG og førende DSG-eksperter anbefaler til standardsoftwaren. Derudover er det ændrede skiftemønster en fornøjelse.
Deaktivering af ACT er også en fornøjelse, men det kan give en forringelse af brændstoføkonomien på op til 10%
Hvad DSG optimering gør, kommer an på hvilke parametre der ændres på. Prøv at kigge på TVS' hjemmeside og se hvad de forskellige stages gør (stages gælder i dette tilfælde gearkassen).
Min egen kører med øget koblingstryk, så den er rated til 350 Nm. Derudover har min reduceret motorbremse og frakobling af friløb. Skiftemønstrene er ændret så den kører 5-10% længere ud i gearene inden opskift. Derudover bruger den første gear som et regulært gear i stedet for hurtigt at skifte til andet gear, bare man trykker ganske let på speederen. Min software til DSG hedder TVS Stage 2+
Øget koblingstryk reducerer risikoen for glidende koblinger, udover at det gør koblingerne i stand til at klare et højere moment.
Jeg oplevede en forbedring af brændstofsøkonomien på 5-10% ved landevejs- og bykørsel. Motorvejskørsel omtrent det samme som originalt, da man ikke rigtigt kan udnytte reduceret motorbremse der. Dette er vel at mærke med original motorstyring med ACT aktiv.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- Michael Adler
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 31. aug 2021, 20:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI tuning
Ville det i en 2018 Passat 1.4 tsi med 150 heste være klogt at sætte TVS i så den opnår 190-195 hk samtidig med moment mellem 300-335
Dg200 vel at mærke
Dg200 vel at mærke
-
- Medlem
- Indlæg: 1243
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 837 times
- Been thanked: 726 times
Re: 1,4 TSI tuning
Personligt ville jeg ikke turde give den så meget med en DQ200, er den ikke kun rated til 250 nm? at gå 50% over det den max må have ifølge specs er vovet i min verden
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 19. jul 2008, 10:20
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 7 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 31. aug 2021, 20:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI tuning
Hvis jeg ikke tager fejl er den rent faktisk godkendt til op til 500nm med ny software fra TVS. Det mere kobling som står til maks 250nm medmindre man får opdateret den ( havde jeg læst i et andet opslag)
-
- Medlem
- Indlæg: 1243
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 837 times
- Been thanked: 726 times
Re: 1,4 TSI tuning
Det er TVS der mener den kan klare det, men VW har vel begrænset den til kun at være i biler med max 250 nm af en grund.Pasguy skrev: ↑15. sep 2021, 21:01Hvis jeg ikke tager fejl er den rent faktisk godkendt til op til 500nm med ny software fra TVS. Det mere kobling som står til maks 250nm medmindre man får opdateret den ( havde jeg læst i et andet opslag)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 31. aug 2021, 20:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI tuning
Jeg ik selv specialist eller lignede så det kan sagtens være du havde ret. Har også forsøgt forgæves at finde andre med lignende motor og model som evt har gjort netop det jeg pt overvejermartinta skrev: ↑15. sep 2021, 21:21Det er TVS der mener den kan klare det, men VW har vel begrænset den til kun at være i biler med max 250 nm af en grund.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 51 times
Re: 1,4 TSI tuning
Med TVS software i gearkassen ligeledes, er 350 nm limit. So no problem.
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 31. aug 2021, 20:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI tuning
Så bar lige for at være 100% sikker på jeg ikke gør noget dumt. Vil det sige at TVS software opdatering faktisk gør den kan tåle op til 350 nmPeter N skrev: ↑15. sep 2021, 21:31Med TVS software i gearkassen ligeledes, er 350 nm limit. So no problem.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 51 times
Re: 1,4 TSI tuning
Ikke kun software til motor (ECU)
men det er softwaren til gearkassen (TCU) der skal software upgrades for at kunne håndtere det ekstra moment.
Softwaren til gearkassen er absolut det vigtigste, når det er en DQ200.
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 31. aug 2021, 20:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI tuning
Ja det sted jeg har tjekket er der en pakke løsning hvor begge dele blir gjort self. Men det fedt man kan være lidt rolig med hensyn til det ikke overbelaster TCU når man kommer op på 300+ Nm
Takker for din hjælp!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 51 times
Re: 1,4 TSI tuning
Pakkeløsning med TVS software?Pasguy skrev: ↑16. sep 2021, 00:06Ja det sted jeg har tjekket er der en pakke løsning hvor begge dele blir gjort self. Men det fedt man kan være lidt rolig med hensyn til det ikke overbelaster TCU når man kommer op på 300+ Nm
Takker for din hjælp!
Skulle vel ikke være i Kastrup ?
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5621
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: 1,4 TSI tuning
Du skal være opmærksom på at du skal vælge Stage 2 eller Stage 2+, for at koblingstrykket er højt nok til at koblingerne rates til 350 Nm.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 31. aug 2021, 20:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI tuning
Beklager jeg først svarer nu men jo der var nemlig dem som de eneste der har samarbejde med TVS.Peter N skrev: ↑16. sep 2021, 07:17Pakkeløsning med TVS software?
Skulle vel ikke være i Kastrup ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 51 times
Re: 1,4 TSI tuning
Nope.
Den danske afd (TVS performance center) ligger i høng. Hedder Dansk bilservice i daglig tale.
Det er den danske TVS specialist. Kastrup er kommet til efterfølgende, efter aftale med Per (dansk bilservice)
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: 1,4 TSI tuning
En ren standard 1.4 140 med DSG, har et moment på 277 nm målt på rullefelt, så mon ikke koblingen kan holde til det men ok, det virker en smule dumt at VW siger 250 nm når deres motor yder 277 nm ab fabrik.martinta skrev: ↑15. sep 2021, 21:21Det er TVS der mener den kan klare det, men VW har vel begrænset den til kun at være i biler med max 250 nm af en grund.
Ps - Jeg har kørt ca. 100.000 km på std. kobling helt uden problemer i en G7 1.4 140 DSG fra 2013
- These users thanked the author Kinojserguru for the post (total 2):
- martinta • Peter N
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
Re: 1,4 TSI tuning
Hvor længe har du kørt med denne optimering?GranTurismo skrev: ↑8. jul 2021, 15:48ACT er cylinderfrakoblingen, hvor den kører på 2 cylindre.Michael Adler skrev: ↑8. jul 2021, 15:24Det er fint at du/I anbefaler optimering af DSG softwaren, men hvad gør opdateringen, og hvordan vil jeg kunne mærke det i min daglige kørsel?GranTurismo skrev: ↑7. jul 2021, 23:59Den bliver meget kvikkere!!!
Jeg vil anbefale en optimering af DSG-softwaren med øget koblingstryk også.
300+ Nm er mere end både VAG og førende DSG-eksperter anbefaler til standardsoftwaren. Derudover er det ændrede skiftemønster en fornøjelse.
Deaktivering af ACT er også en fornøjelse, men det kan give en forringelse af brændstoføkonomien på op til 10%
Hvad DSG optimering gør, kommer an på hvilke parametre der ændres på. Prøv at kigge på TVS' hjemmeside og se hvad de forskellige stages gør (stages gælder i dette tilfælde gearkassen).
Min egen kører med øget koblingstryk, så den er rated til 350 Nm. Derudover har min reduceret motorbremse og frakobling af friløb. Skiftemønstrene er ændret så den kører 5-10% længere ud i gearene inden opskift. Derudover bruger den første gear som et regulært gear i stedet for hurtigt at skifte til andet gear, bare man trykker ganske let på speederen. Min software til DSG hedder TVS Stage 2+
Øget koblingstryk reducerer risikoen for glidende koblinger, udover at det gør koblingerne i stand til at klare et højere moment.
Jeg oplevede en forbedring af brændstofsøkonomien på 5-10% ved landevejs- og bykørsel. Motorvejskørsel omtrent det samme som originalt, da man ikke rigtigt kan udnytte reduceret motorbremse der. Dette er vel at mærke med original motorstyring med ACT aktiv.
Jeg tænker på om det kunne være et problem med holdbarheden på gearkasse/koblingen når man øger koblingstrykket?
Jeg prøver at trække på lidt erfaring på området, da jeg selv har anskaffet mig en 1.4 TSI DSG som jeg godt kunne tænke mig at optimere..
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5621
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 377 times
Re: 1,4 TSI tuning
Knap 4 år.Streamline skrev: ↑14. apr 2022, 18:26Hvor længe har du kørt med denne optimering?
Jeg tænker på om det kunne være et problem med holdbarheden på gearkasse/koblingen når man øger koblingstrykket?
Jeg prøver at trække på lidt erfaring på området, da jeg selv har anskaffet mig en 1.4 TSI DSG som jeg godt kunne tænke mig at optimere..
Jeg tror ikke det forkorter koblingernes levetid. Snarere tvært imod. Det er nok lidt hårdere ved aksler m.m. Men da man typisk overdimensionerer i stål, er jeg ikke så bekymret for det.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
Re: 1,4 TSI tuning
Jeg kom desværre helt fra det, så beklager jeg ikke fik svaret tilbage.GranTurismo skrev: ↑16. apr 2022, 13:41Knap 4 år.Streamline skrev: ↑14. apr 2022, 18:26Hvor længe har du kørt med denne optimering?
Jeg tænker på om det kunne være et problem med holdbarheden på gearkasse/koblingen når man øger koblingstrykket?
Jeg prøver at trække på lidt erfaring på området, da jeg selv har anskaffet mig en 1.4 TSI DSG som jeg godt kunne tænke mig at optimere..
Jeg tror ikke det forkorter koblingernes levetid. Snarere tvært imod. Det er nok lidt hårdere ved aksler m.m. Men da man typisk overdimensionerer i stål, er jeg ikke så bekymret for det.
Nu kan jeg se der bliver skrevet om landberg og tvs.. Er det meget det samme man får de 2 steder?
Hvis jeg skal have lavet noget vil jeg gerne have lavet:
- 1. gear til et "normalt" gear ligesom de andre.
- Øget omdrejningstallet en smule da jeg synes den nogle gange kommer derned hvor den sejtrækker.
- Evt. øget koblingstryk hvis det minimere mikroslip/glidende kobling..
- Og så måske lidt flere HK..
Jeg har en Touran fra 2018 med 1.4 TSI 150HK..
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1821
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 300 times
Re: 1,4 TSI tuning
Måske er det ikke særligt relevant, men vil lige smide min erfaring med 1,4 og tuning. Det er en hamrende kedelig men utrolig effektiv rugbrødsmotor. Jeg har også haft 2,0 TFSI (A5). Den gik 180 til 280 hk. Forskellen på de to motorer tunet er som nat og dag. TFSI'en tog omdrejninger og trak fra bunden til toppen. 1,4 trækker fra bunden, men taber hurtigt pusten samt kommer til at lyde anstrengt over de 4000 omdrejninger. Tror egentlig bare pointen er, forvent mere af det samme, ikke en ændret karakteristik (jeg ved godt du ikke har spurgt til dette). Derudover kan der ikke hentes så meget - max 20-30 hk og du er på en drivline du vil stresse (over sit max moment ud fra de officielle tal) . Bottomline - jeg savner 2,0'eren