Okay. Ja, så kan det godt være jeg lige skal have fat i dem igen.
Må jeg spørge, hvor du fik lavet din?
Det er svært at løse et problem permanent, der har med selve designet/konstruktionen at gøre
DQ250 kan også ruske/hakke
De ved godt problemet er der, inde ved dem. Det handler om dollars og kronerlamia skrev: ↑11. maj 2021, 20:12Tjaa så skal der igen igen skiftes koblinger på bilen.
Det er så 2. Koblings skift på 41.000 km/3 år. Koblingerne lyder som en syg fugl/løs kilerem når bilen sætter igang/skifter gear.
Gad vide om der nogensinde findes en holdbar og permanent løsning på de efterhånden endeløse DQ200 problemer. Forstår simpelthen ikke at vw ikke snart går til bekendelse og får gjort noget ved det.
Jeg vil tro det er en DQ381.
VAG har prøvet med flere forskellige versioner af koblinger og ingen har løst problemerne for alle.nicksi skrev: ↑3. aug 2021, 07:10Syntes efterhånden jeg har læst flere indlæg, hvor de folk der har DQ200 problemmer ofte får problemmerne igen efter koblingsskift eller vognskifte. Hvorimod andre kan køre uden problemmer.
Kunne folks kørestil være med til at skabe problemmerne, eller har det overhovedet ikke nogen sammenhæng, har ikke noget belæg for sådan en påstand, tvivler bare på at den samme person kan få 2 koblinger med præcis samme produktionsfejl på. hvis der ER en fejl på koblingerne.
Mnjaaa... du har fat i noget et stykke af vejen. Det er ganske rigtigt styringen der bestemmer det "planlagte" mikroslip.Freddyp skrev: ↑31. aug 2021, 21:35Der er meget fokus på koblingerne. Kan det mon ikke være styringen af disse - Mechatronicen (eller hvad den hedder). F.eks. glider min 2.0 TDI fra 2019 i første og anden men aldrig i andre gear. Micro-slip er jo også genereret af styringen og ikke koblingerne. Disse bliver hurtigt slidt og ødelagt på en del biler, men det er da styringen der forårsager skaderne. Eller er jeg helt galt på den? Har kørt med DSG siden 2006 og først konstateret problemer på den nye fra 2019 som foriøvrigt ikke skifter kontant og hurtigt som VW praler af men mere uforudsigeligt.
Det lyder i mine ører helt klart som en gang rygsvømning.
Enig. Og hvis min T. Hansen OBD-udlæser ellers er troværdig (og det er den vel, det kommer jo fra bilens computer), så har min bil absolut ikke et problem med misfires.
At de skifter alt for tidligt til andet gear er ikke en fejl. Det er (desværre) bare sådan softwaren til gearkassen er lavet. Det er noget som en DSG-mod ændrer på.ThomasBj skrev: ↑30. sep 2021, 13:56Det er ikke helt entydigt kun i ulige gear - vil næsten sige problemet virker størst i 2. gear, hvor den ryster/filer på koblingen.
Men i de ulige gear, især 3. gear, har jeg set det med at omdrejningsnålen bevæger sig i hak i stedet for jævnt. Det var mens motoren var kold og i fugtigt vejr.
Ja. En grundjustering vil jeg tro de tager ca ½ arbejdstime for. Så nogle få hundrede kr...