Golf 5 GT Sport 2,0 TDI 170 DSG Projekt.

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Golf 5 GT Sport 2,0 TDI 170 DSG Projekt.

Indlæg af Realtor » 24. sep 2009, 21:36

Har her for en lille uge siden erhvervet mig en G5 GTS igen, og da denne her er 95% std, vil jeg selv style den lidt op efter hvad jeg kan lide.

Ikke verdens største eller dyreste projekt, men taget i betragtning af at jeg er tal-nørd, og har en bette værktøjskasse samt 10-tommelfingre skal jeg nok blive udfordret. Projektet vil blive holdt så originalt som muligt, og hurtigt som muligt.

Planerne er:

Front:
Jetta / over- og undergrill i chrom. R-line som er i mat chrom var planen, men da priserne er 4-5 gange så dyre gav det sig selv. Monteret
R-line tågelygtehuse. Er lidt i tvivl om dem dog. Monteret
GTI underlæbe. Skal indfarves i bilens farve. Malet og monteret
Hella Xenon look. Forlygter med noget xenon-kit, nok 4300k.

Bagende:
Orig. VW Diodebaglygter ala. passat 3c. Fuldender bagenden. Monteret.
Diodenummerpladelys. Ala det BMW har, er dog i tvivl om lovligheden. Monteret
R32 Hækskørt. Klart det fedeste der er på markedet imo. Malet og monteret
Custom SRS-Tech diffuser. Således behøver jeg ikke skifte udstødning. Malet og monteret
Afgangsrør. Et andet afgangsrør end std. Chrom eventuelt Droppet indtil videre

Diverse
Anlæg. Sub og forstærker. Monteret
Sænkning. 30mm H&R til GT/GTI - 45mm total kontra std. Monteret
Sideskørter R32. Lakeret i bilens farve. Malet og monteret
Rudetoning. Hele vejen rundt - forrude. Done
Sommerfælge. Noget 18/19". Købt 18" OEM R32 Omnanyt til sommer og 18" OZ Crono HT til vinter

Til sidst lidt billeder af bilen som den er idag. 2008 Model, indreg. 2007. Std. pånær Kenwood DNX-7200 multimedie anlæg m. gps, dvd, bluetooth, DAB tv osv.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Senest rettet af Realtor 28. okt 2009, 12:57, rettet i alt 3 gange.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 GT Sport 2,0 TDI 170 DSG Projekt.

Indlæg af G1-manden » 24. sep 2009, 21:51

Tillykke med den nye vogn!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 24. sep 2009, 22:12

Update 1.

Anlæg. . Da headuniten i bilen er pænt god og kan en masse vil jeg ikke skifte den ud, på trods af at jeg savne ratbetjeningen for vildt. Hader touchskærme generalt, men har dog fået en fiks fjernbetjening med :roll:

Forstærkeren blev en Blaupunkt GTA 280 2/1 kanal med 425watt max, byttet til for en 3 år gammel Garmin navi enhed.

Subben blev en 12" Rockford Fosgate Punch P2. Købt for 400 af en over BG der ikke brugte den mere, og skulle efter sigende spille godt nok.

Kabler blev som et kit til 180kr i biltema, sikkert noget skrammel, men det virkede :lol:

Vil have det hele sat sammen, så jeg hurtigt kan fjerne det hvis jeg skal bruge varrummet.

Lidt billeder af installationen.

std.
Billede

først en T25 som sidder foran gitteret mod ruden
Billede

efter gitteret er taget op er der 2 stk. T25 mere
Billede

dernæst kan topdelen taget ud, og plastrammen omkring radion tages af og radioen kan skrues ud.
Billede

rca kablet føres så ned til venstre, og så kan man fjerne den dækplade ved højre fod. 1 stk. T25 og træk til. Jeg trak kablet fra up under plasten langs centerkonsollen.
Billede

hul under skum til motorrum, ca. over bremsepedalen
Billede

så var der sq lige plads til en ledning - og ud til batteriet :D
Billede

så er det hele på plads. Stel er taget fra skinnen hvorpå føresædet kører.
Billede

det skal lige gøres lidt pænere, og samles lidt kabler.
Billede

Er ikke helt sikker på installationen er rigtig, for der kom 2 ledninger ud af den ene side på subben, og der kunne sættes 2 ledninger ind i den anden side. Prøvede at seriekoble den, men det virkede ikke, så har sat den ene side til 1 kanal, og 1 side til den anden kanal, og det virker 8-)
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 24. sep 2009, 22:21

2. update.

En mindre en af slagsen - diodenummerplade lys. Udskiftningen er ligetil, så ingen fotos af det.

forskel på alm og led.
Billede

begge led
Billede

om aftenen, kameraet kan dog ikke helt fange lyset, men godt ser det ud.
Billede
Audi E-tron 55

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 25. sep 2009, 08:21

Hvis du smider 30mm sænkningsfjedre på en bil der er sænket 15mm i forvejen får du stadig kun en bil der er sænket 30mm og ikke 45 som du regner med nu
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 25. sep 2009, 09:02

det er korrekt, men 30mm ift. GT Sport og 45mm ift. std. golf. Beholder de orig. støddæmpere, derfor jeg ikke vil gå lavere. Gevind vil jeg ikke, da det skal synes, og samtidig kører jeg 45.000 årligt så vil gerne bevare lidt komfort.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 25. sep 2009, 19:18

Update 3.

Så kom der film i alle 5 ruder. 80% i de 5 bagerste og 25% i de 2 forreste. 5% ser bedst ud i en van, men med orig. rodetoning er det umuligt at se ud efter solnedgang, så vi endte på 80% istedet. Udført proff med metallisk llumar film.

Billede
Billede

Ligeledes blev r32 delene idag bestilt hos autohaus krath i flensburg, samt brugte GTI sideskørter, SRS Tec r32 diffuser, H&R GT Fjedre, og jeg arbejde på et købt af GTI underlæbe.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 4 times

Indlæg af Mortenr » 25. sep 2009, 20:07

de der originale rørhaler der sidder på den, er det nogen du vil af med?? er de svejset på?
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 25. sep 2009, 20:22

de er svejset på, gav dem lige engang slipol mens rudemanden arbejede på bilen. Måske vil jeg af med dem, såfremt de ikke kan være i min custom diffuser, men det ved jeg nok om et par uger.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem

Indlæg af Mortenr » 25. sep 2009, 20:32

Okay, så må du meget gerne skrive, for jeg går og spekulerer på om jeg skal have sådan noget lignende på istedet for dem som er på vores golf 6.
Realtor skrev:de er svejset på, gav dem lige engang slipol mens rudemanden arbejede på bilen. Måske vil jeg af med dem, såfremt de ikke kan være i min custom diffuser, men det ved jeg nok om et par uger.
MVH. Morten R
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af Mikkel K » 26. sep 2009, 00:31

Hvad er det for nogle dioder/pærer du har brugt til nummerpladelyset? :)

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 26. sep 2009, 09:20

Mikkel K skrev:Hvad er det for nogle dioder/pærer du har brugt til nummerpladelyset? :)
disse: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=28&t=21708
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 2. okt 2009, 23:23

lige en bette pre-update.

Sænkningsfjedre er modtaget og bliver monteret d. 19 oktober.

Bilen skal på værksted og have en ny mechatronic styreenhed til DSG mandag d. 5 oktober, så det slut med at lege kænguro.

Alle stylingsdele er nu modtaget, og bliver malet her i weekenden. Regner med en montering i næste uge.

Desværre har det vidst sig at flere af de dele jeg har indkøbt ikke har været som beskrevet.

R32 diffuseren som skulle passe perfekt, gaber lidt i begge sider, og da det er glasfiber kan man ikke rette på det, så det må blive på en old school metode med skruer magt...

jette chromgrillen er til en US udgave, så nummerpladerammen er 46cm, og ikke 50,5 som DK plader er :P så der må custom laves noget, for sender det sq ikke tilbage.
Audi E-tron 55

HØGH
Helt nyt medlem

Indlæg af HØGH » 3. okt 2009, 00:09

Hey

Bare for info er det muligt at få et interface til din headunit så multifunktionsrattet stadig virker... Jeg kan skaffe det gennem ring til mig hos LFaudio på 87416061 eller smid en mail på info@lfaudio.dk med bilens årgang, headuniténs model nummer så å finder vi en pris på det (o; og du skal aldrig mere røre din skærm igen... (o;

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem

Indlæg af Mortenr » 4. okt 2009, 12:59

Jeg skal lige høre dig, nu kan jeg se at Kim også har skrevet ang. sænking. hvis du f.eks sænker din 30 mm, er du så sikke på at den bliver 45 mm lavere en en alm. golf? nu når den er født med 15 mm sænket sportsundervogn, er det så ikke fjedrene der er ændret på std. også? for så skifter du jo bare 15 mm sænkningsfjedre ud med 30 mm sænkningsfjedre hvorved den så bare bliver 15 mm lavere end den er nu. Jeg har nemlig også planer om at sænke vores Golf 6, men kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal købe, for er bange for om 30 mm er nok. Har kigget på nogen 50-35 mm til den. men om det så er +15 mm, så bliver den jo rimelig lav. Men det kommer jo an på hvorledes de org. 15 mm sportsundervogn er lavet.
MVH. Morten R
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 4. okt 2009, 14:31

jamen det er lidt kopliceret, men på tuv godkendelsen står der at er bilen sænket ab fabrik, skal dette trækkes fra sænkningen så dvs. 30-15 = 15mm totalt, men har via andre ejere der har sættet monteret fået målt nogle afstande, og de sænker godt nok en gt sport 30mm for og bag, så det bliver totalt en 45mm sænkning ift. en std. golf.

sættet sænker mere end f.eks. det eibach sportline kit jeg havde på min forrige gt sport og det sænkede 45-50 for og 40-45 bag.

fjedrene er vidst også de samme der bruges på en G6, og koster 155 euro + 18 euro i fragt på ebay.

Std. gt sport undervognen er den samme som sidder på GTI, og ift. en std. bil er fjedrene bare kortere og støddæmperne vidst lidt afkortet.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem

Indlæg af Mortenr » 5. okt 2009, 16:38

Okay, jamen vi får vel lidt billeder af se, og lidt hvis du så gider at skrive lidt mål, så kan det være jeg bliver klogere når det er monteret. Jeg vil bare godt have den lidt lavere foran end den er nu, så den kommer til at stå med samme "luft" fra hjulet og op til skærmkassen foran, som den er bagi. Istedet for et sæt som sænker ens foran og bagi. Det er et Eibach jeg har kig på.
Realtor skrev:jamen det er lidt kopliceret, men på tuv godkendelsen står der at er bilen sænket ab fabrik, skal dette trækkes fra sænkningen så dvs. 30-15 = 15mm totalt, men har via andre ejere der har sættet monteret fået målt nogle afstande, og de sænker godt nok en gt sport 30mm for og bag, så det bliver totalt en 45mm sænkning ift. en std. golf.

sættet sænker mere end f.eks. det eibach sportline kit jeg havde på min forrige gt sport og det sænkede 45-50 for og 40-45 bag.

fjedrene er vidst også de samme der bruges på en G6, og koster 155 euro + 18 euro i fragt på ebay.

Std. gt sport undervognen er den samme som sidder på GTI, og ift. en std. bil er fjedrene bare kortere og støddæmperne vidst lidt afkortet.
MVH. Morten R
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 5. okt 2009, 18:21

der skal nok komme før og efter fotos, men jeg har jo indhentet lidt info fra andre GT Sport ejere, målt fra midten af hjulkassen og til jorden.

Std. GT Sport:

For: 66cm
Bag: 67cm

Eibach Sportline:

For: 64,2
Bag: 65,3

H&R Sport:

For: 63
Bag: 64,3

Du kan altid gå ind på bilgalleri og finde min gamle GT Sport - den havde eibach sportline på. Grunden til at jeg har købt H&R denne gang, er fordi jeg vil have røven længere ned.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 11. okt 2009, 00:26

nå en bette update - lige kommet fra en makker og en landskamp og 12 fadøl senere :D

alle delene er nu modtaget fra maleren. Han brilleriede lige med at bytte om på et par af farverne, så det tog lige et par dage mere end forventet. PT. er bilen i mange dele, men sideskørter er på, og de nye mega frække hella led baglygter er på :D. Mangler bare underlæben og diffuseren tørrer helt op, så ryger front og bagenden på og jeg er færdig med det kosmetiske.

Vedr. jetta grillen var det jeg havde modtaget fra hong kong noget fake, så det kører jeg en paypal claim på, da sælger ikke vil refundere pengene. Har istedet været hos en hugger, som havde en jetta til ophug, og der købte jeg en komplet grill.

alt bliver lavet søndag, så der kommer en opdate imorgen, hvis nogen følger med.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 11. okt 2009, 00:28

og lige en hurtig tak til LasseP for at jeg ikke har 3 L sprinklervæske på gulvet... :roll:
Audi E-tron 55

Turbotrim
Aktiv medlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af Turbotrim » 11. okt 2009, 12:44

Ang dit paypal claim, paypal er til og lukke op og skide i mistede 700 Dollar på nogle varer jeg aldrig fik, klagede til paypal sagen tog 3 måneder og den endte med at jeg fik ret men har aldrig fået en krone, da de tager penge fra sælgers paypal konto og den er tom !!! og nej de tager ikke penge fra hans konto så snart der bliver sat nogen ind på den !!! Ergo Paypal er lige til og lukke op og skide i.
Sorry ville ikke spamme din tråd, bare dele min erfaring med paypal

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 11. okt 2009, 21:42

nu har jeg oprettet claimen, også må vi se om det giver noget fra sig. har tilbudt sælger en delvis refusion.

Har nu fået alt monteret, og det tager altid lidt længere tid end forventet. Dog rart bilen knap er 2 år, så alt er rent og ingenting er groet fast eller noget. Fik også lige den første bøde for rudetoningen foran, lige en mc betjent der spottede mig om aftenen, med visiret nede. Han fulgte efter mig over en lille km, og da jeg så ikke gav den kniven stoppede han mig bare og gav bøden og en ordre om at fjerne filmen... :lol:

Har en ordentlig røvfuld billleder jeg oploader.

Billeder før jeg gik igang.

Billede
Billede
Billede
Billede
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 11. okt 2009, 21:52

Afmontering af dele:

Bag tæppet ved baglygterne er der 2 skruer der skal ud, for at baglygten kan komme af:
Billede

Når lygten er ude ses de 2 skruer her, som skal af for kofangeren kan komme af:
Billede

Så skal der bare tager 4 torx i hver hjulkasse samt 4 skruer under bagkofangere. Løftede bilen lidt, da det så er nemmere at kommer til:
Billede

Så ser den hurtigt sådan her ud:
Billede

closeup
Billede

Ved fronten skal der først tages grillen af. 2 torx i toppen og to under nummerpladen:
Billede

så er den ude
Billede

så er der 2 torx under hvor grillen sad, samt 4 torx i hver hjulbrønd og 6-8 torx under kofangern. Så er det bare at tage den af:
Billede

Vigtigt at tage tågelygtepærene ud, samt afkoble forlygtesprinklerne
Billede

og ja det pisser ud, men en blyant gør tricket... ( tak til LasseP for en gammel guide ) :D
Billede
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 11. okt 2009, 22:20

Min fars atellier hvor jeg arbejede. Lækkert med varme :D
Billede

Nogle af delene der skal på
Billede

R-line tågelygtehuse i BMP - Lexet :D
Billede

så skal forkofangeren splittes af, smøger og bajer et must, da clipsene driller som en bitch:
Billede

Ved tågelygterne sidder der en torx 25, og så skal den bare hives af. Husk dog at hive lige ud, og ikke lidt op - det kostede lidt 2 clips...
Billede
Billede

Ingen grund til at misse god fredagsunderholdning 8-)
Billede
Billede

Her er kofangeren skildt af - det store gudemiddel var WD40, der gør det meget nemmere at få clipsene fra hinanden
Billede

samme med underdelen
Billede

R-Line tågelygtehus og jetta underchrom grill monteret
Billede
R-line closeup
Billede

Ved at skille bagkofanger af
Billede

Lige tjekke at fronten passer sammen, med påklisteret nummerplade
Billede

Da jeg stadig manglede dele til for og bagkofanger gik jeg igang med sideskørter, som var indfarvet i BMP.

satte en styreliste på, tak til vwfanatic for den
Billede

den var dog en luderting at arbejde med, så den røg af igen, og sideskørtet blev bare monteret med dobbeltsidet skumtape. Sidder dog stærkt fast.

igang med at tape sideskørtet amok
Billede
Billede

så kom de på:
Billede
Billede
Billede

Valeo orig. diode baglygter testfitted - de ser så fede ud.
Billede

Så var underlæben klar til at blive monteret - er i 2 dele
Billede

så røg den på kofangeren
Billede

Så samle det hele på bilen, i modsat rækkefølge og på med grillen
Billede

Ser godt ud imo
Billede

så er jeg igang med bagkofangern. R32 underdelen er sat sammen med overdelen, og custom diffuseren der er i matsort er påmonteret.
Billede

satans møg clips at sætte sammen
Billede

Her kan man lige se at der er slebet en del af r32 underdelen, så min nuværende sideudstødning kan være der.
Billede

færdig samlet bagende, med påklisteret nummerplade
Billede

Så er bagende sat på bilen, og lygterne helt monteret. dårlig kvali i know
Billede
Audi E-tron 55

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af DeCain » 11. okt 2009, 22:20

Fedt projekt. Men synes det er en skam med anlægget.. Det ser sku for billigt ud med den sub installation i sådan en vogn. ;)
Skoda Karoq 1.6 TDI
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 11. okt 2009, 22:25

så var den klar til at komme ud på vejene igen.

Billede

Billede

Billede

Billede

næste del af projektet bliver:

- Sænkning - får det gjort mandag d. 19/10
- Redigere bogstaver bagpå
- Remontere anlæg så det flyttes til midten af bilen, plus er noget pænere.
- Købe og montere hella xenon look lygter
- evt. male de 16" orig. vw vinterfælge i matsort eller gunmetal.
- skaffe papegøjeplader
- lave varerumsadskillelse til lyddæmpning.
Senest rettet af Realtor 11. okt 2009, 22:43, rettet i alt 1 gang.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 11. okt 2009, 22:27

DeCain skrev:Fedt projekt. Men synes det er en skam med anlægget.. Det ser sku for billigt ud med den sub installation i sådan en vogn. ;)
ved det godt, og vil også lige lave det lidt anderledes, men skal bare være der og spille en bund - det er mit eneste krav.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 11. okt 2009, 22:36

Ja blyant kan bruges til mange ting... gæt hvor Lasse har set det trick før :mrgreen:
Billede
Jeg har mine subs liggende bagved forsæderne med hjælp fra Lasse....
Billede
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 11. okt 2009, 22:45

Ja var også det billede jeg hurtigt kom i tanke om da strålen stod ud... :mrgreen:

sådan en sub opsætning ville være optimal, men har et begrænset budget, så har måttet prioritere.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen

Indlæg af G1-manden » 11. okt 2009, 22:57

Det ser rigtig godt ud!!!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Besvar

Tilbage til "Store projekter"