Sonic skrev:Hov faldte lige over flowcharten
700 for RMR og 708 for APR
Så der er da en minimal forskel, men RMR passer på alm spjæld udenvidere og kommer med fuelrail i prisen

Jeps men hvis du læser indlæggene fra deres ingeniør så betyder en flowbench marginalt - forskellen på en RMR og APR som har en virkelig væsentlig betydning i forhold til effekt er længden på kanalerne, det vil være umuligt at se på en flowbench hvordan de har effekt betydning, men noget man nørde over istedet...længere kanaler giver typisk mere effekt, mens korter kanaler er lidt mere positive på et flowchart, forestil dig en mani med flangen direkte svejset på plenum, der ville et flowchart ikke kunne vise turbolens eller flowet - det billed ændre sig med kanalerne, men igen en motor er ikke en flowbench - den eneste rigtig sammenligning er back to back dyno
...dermed ikke sagt der er nødvendigvis en forskel på RMR og APR, begge har vist sig værdig til syge projekter, men i forhold til flow diagrammet betyder det ingen ting..
SEM har på den flowbench over 1000 i sammenligning med APR´en, men her er effekt forskellen på en GT30 med højere ladetryk end jeg har fået effekt på min med mindre turbo.
Forskellen er på en AGU/AEB topstykke sammenlignet med AGU indsugningsmanifold med standard gasspjæld og SEM med 80mm (jeg bruger 65mm). Den nederste graf viser effektforskellen - altså ikke over 25hk på noget tidspunkt...
Til sidst har jeg til sammenligning lagt min før og efter rulning med ca. 20psi ladetryk.