Sådan en Polestar, står monster skarp med Eibach Pro-kit og 15mm spacere

Det var mere om jeg skulle have fat i spacere med det samme
Vil du henvise til, hvor de regler står? Lad mig gætte; Færdselsstyrelsens 'Vejledning om syn af kørertøjer' - 8. Bærende elementer - 8.02.003 Fælge (Januar 2021). Læser man afsnittet, vil man opdage, at der står følgende:Henrik2800 skrev: ↑5. dec 2021, 01:56Antager at du godt ved, at spacers må ikke benyttes,
medmindre de hører til de pågældende fælge,
og bærer eksempelvis en TÜV-godkendelse sammen med fælgene.
Du kan vælge fælge med ET som afviger 10 mm,
så du kan komme tæt på de ønskede 15 mm.

TheBlueStingray skrev: ↑5. dec 2021, 20:28@The Micktrix / Dk
Hvad citerer du fra? Igen vil jeg påstå, at reglerne du henviser til, ikke omhandler personbiler.
Det kræver desuden hverken syn, godkendelse eller registrering at montere spacere, hvis man overholder de regler, jeg henviste til@The Micktrix / Dk
Vejledning om syn af køretøjer
8.02.001 Generelle bestemmelser
8.02.003 under punkt 1.7.

Netop, og vi prøver derfor lige igen for at skære det ud i pap.The Micktrix / Dk skrev: ↑5. dec 2021, 20:38@The Micktrix / Dk
TheBlueStingray skrev: ↑5. dec 2021, 20:46Netop, og vi prøver derfor lige igen for at skære det ud i pap.The Micktrix / Dk skrev: ↑5. dec 2021, 20:38@The Micktrix / Dk
I det afsnit du citerer fra, står der:
"Udskiftning af fælge og dæk på personbil, varebil og tohjulet motorcykel, se afsnit 18.05.
For øvrige køretøjsarter kan fælge og dæk udskiftes efter følgende retningslinier:"
De regler du henviser til, gælder for øvrige køretøjsarter. De regler jeg henviser til, findes i afsnittet med regler for personbiler, varebiler og tohjulede motorcykler[@The Micktrix / Dk
18.05 Ombyggede biler og motorcykler
Ændringer på afprøvede køretøjer
Hvis et køretøj er blevet godkendt på baggrund af en rapport fra en prøvningsinstans eller teknisk tjeneste, må der ikke efterfølgende foretages nye konstruktive ændringer uden udarbejdelse af ny, komplet rapport. Køretøjer som tidligere har fået fastsat ny teknisk identitet, skal dog kun have fastsat ny årgang (teknisk identitet), hvis de nye ændringer i sig selv bevirker, at køretøjets tekniske identitet igen er mistet.
På et køretøj, hvor der har været afprøvet køreegenskaber i forbindelse med godkendelsen, må man desuden ikke efterfølgende (uden ny rapport og typisk ny
afprøvning af køreegenskaber, samt godkendelse ved syn) øge effekten eller
ændre i specifikationer på hjul, bremser og undervogn
Hjul må dog ændres efter følgen.
• Dækfabrikat og sommer/vinterdæk må ændres
• Dækbredden må ændres maksimalt 20 mm, og skal have samme ændring for
og bag
• Fælgdiameteren må ændres maksimalt én tomme, og samme ændring for og
bag
• Fælgbredden må ændres maksimalt én tomme, og samme ændring for og bag
• Dækdiameteren (rulleomkreds) må ændres maksimalt 2%
• Sporvidden må ændres maks. 10 mm (maks. ændring i fælgenes indpresningsdybde 5 mm)
Det der menes med det her afsnit er. Hvis en bil er blevet godkendt af en myndighed. Så må du efterfølgen IKKE laves om på bilen. Men kun fælge og så de punkter der står der nede. Det er sådan det skal forstås. Det er hvad fald det jeg har lært i syns udannelsen.

Så prøv at forsætte ned til 18.05, 2. Biler - C. Udskiftning af hjulThe Micktrix / Dk skrev: ↑5. dec 2021, 21:05Det der menes med det her afsnit er. Hvis en bil er blevet godkendt af en myndighed. Så må du efterfølgen IKKE laves om på bilen. Men kun fælge og så de punkter der står der nede. Det er sådan det skal forstås. Det er hvad fald det jeg har lært i syns udannelsen.