Jeg har snakket med JTC i Greve. Meget venlig fyr, han fortalte at de næsten aldrig så selve oliekøleren fejle nået, men at indsugningsmanifold/arme ved spjæld tit gik i stykker når det skulle afmonteres, -da de i følge ham bliver “skøre” over tid pga. varme påvirkning af de bevægelige arme mm.
Det skal åbenbart af for at kunne kommme ned til oliekøler/pakninger.
Derfor sagde han jeg skulle regne med 11.000-12.000kr incl. nyt indsugningsmanifold/div pakninger, men uden selve oliekøleren som han ikke mener bare går i stykker.
Jeg har ingen grund til ikke at stole på hvad han siger, men hvad tænker du Micktrix ?
Lige med olie køler, skifter vi den altid. Fordi vi har set nogen stykker værre utæt efterfølgen. Så når man er der nede kan det ikke svare sig og lade værre. Da vi så skal ha det hele op igen og så stå vi med aben og en masser spild timer. Så det må værre op til det enklet værksted. Men ja 2 pakninger er jo billiger end hele oliekøler
Hvis det var min ejen bil. Skiftet jeg bare de 2 pakninger. Det jo bare timer til 0 kr. Hvis jeg skulle lave det om.
Lige med indsugning. Tror ikke jeg har set noget brækker i armen. Det kan jeg ikke rigtig genkende. Typisk er at de er slidt op. Men igen, så snakker vi altså biler med mange km på bagen og tit nogen der har haft en utæt gummi pakning oppe ved turbo´en. Så olie render ned i stillemotor til indsugnings armen. Så kommer der mere sket og støv i dem da de våde af olie og bliver så slidt op.
Men husk, den du kigger på er jo kun lige kørt til. 250.000 km er jo ikke meget
Hvis det var min egen bil. Så skiftet jeg alle pakningen og ikke hele oliekølerne. Så skiftede jeg stille motor i stedet for. Da den er øv og skifte bagefter hvis den fejler. Indsugningen vil jeg vudere på dagen når man er der nede. Men der skal værre pænt meget slør, for at jeg ville skifte den
Så nu venter vi bare på du for handlet vogn