Men den der er mere undskyldt, synes jeg, da det jo er deres hjemmesidesystem der ikke er gearet til batteristørrelser.
Tænker ikke det er direkte pr-afdelingen men it
Men den der er mere undskyldt, synes jeg, da det jo er deres hjemmesidesystem der ikke er gearet til batteristørrelser.
Hmm.... de 150 / 160 der opgives, er det ikke elmotorens ydelse ? Som altså retteligt burde have været opgivet i kW ... og ikke kWh...
ah det havde jeg ikke tænkt - Selvom jeg da egentlig undrede mig over 150 lød som en del.HansH skrev: ↑16. maj 2022, 10:45Hmm.... de 150 / 160 der opgives, er det ikke elmotorens ydelse ? Som altså retteligt burde have været opgivet i kW ... og ikke kWh...
Dvs hvis jeg forstår Klaus rigtigt, så er det det lille 'h' bagved der vækker hans harme
Batterikapacitet opgives i kWh, men jeg tænker ikke Toyota kommer med biler med 150/160 kWh batterier ?!
Det er korrekt, hvis man går ind og kigger på specs på bilerne er motoren på 150 eller 160 kW, så det er ydelsen på bilerne. Man kan så stadig undre sig over at elbiler har været på vej i endda nogle år, så at deres platform ikke tager højde for at vise forskellige enheder er vel lidt en brøler fra udviklernes side?HansH skrev: ↑16. maj 2022, 10:45Hmm.... de 150 / 160 der opgives, er det ikke elmotorens ydelse ? Som altså retteligt burde have været opgivet i kW ... og ikke kWh...
Dvs hvis jeg forstår Klaus rigtigt, så er det det lille 'h' bagved der vækker hans harme
Batterikapacitet opgives i kWh, men jeg tænker ikke Toyota kommer med biler med 150/160 kWh batterier ?!
Henførende stedord kan være svære, og ANAJ har ret.
Super, det er godt du er enig med ANAJ. Men jeg holder stadig på at i ikke har ret På trods af 2 random personer på nettet siger det modsatte
Korrekt
Ladeeffekten er meget vigtig, der er jeg helt enig.AU-R8 skrev: ↑16. maj 2022, 12:03Korrekt
Forkert formuleret
Men ladeeffekten er da vild vigtig når man ingen tålmodighed ejer.
Ladede EQS i Karlslunde i går.
Der er 2 ladestandere på 170 kw.
Først skal man vente 20 min, begge optaget og så ladede den kun med 144 kw ret stabilt.
Flere ladestationer og 250 kw opladning fra 20-80%.
Så ligner det noget.
Den kvarte tid? nej! NU!
Jeg er egentlig enig med dig - næsten.
Kan godt følge din tankegang... Og det ville da være lågsus hvis man fik den infoDanielB12 skrev: ↑16. maj 2022, 13:36Har set en video, hvor de i USA har de nogle dynamiske skilte, ala som med parkeringspladser, som viser hvor mange der er ledige.
Problemet er dog, som også er det samme med appsne pt, så vidt jeg ved - man kan ikke se nogen state på dem der lader..
Så måske er 4 ud af 4 optaget, men den viser ikke om de 2 af dem er på 95% og derved er ledige om kort tid, eller alle 4 lige er sat til.
Men skal det virke rigtigt, så vil det kræve en handling fra brugeren, der angiver hvornår personen vil køre igen, når man ankommer til laderen.. og
.... og du har heller ikke startet ladning fra en app ??mertodinlo skrev: ↑16. maj 2022, 13:48E.On/Clever laderen i Erritsø lader uden man bruger brik nu. Er jeg den eneste der har oplevet det?
Først; det skal jo sådan set implementeres, via en fælles standard, i navigations-systemerne i bilerne, og ikke i alle mulige apps, som man så skal sidde i skjul for Bent Betjent og bruge mens man kører (som jo er dér man har behov for den her viden).HansH skrev: ↑16. maj 2022, 13:43Kan godt følge din tankegang... Og det ville da være lågsus hvis man fik den infoDanielB12 skrev: ↑16. maj 2022, 13:36Har set en video, hvor de i USA har de nogle dynamiske skilte, ala som med parkeringspladser, som viser hvor mange der er ledige.
Problemet er dog, som også er det samme med appsne pt, så vidt jeg ved - man kan ikke se nogen state på dem der lader..
Så måske er 4 ud af 4 optaget, men den viser ikke om de 2 af dem er på 95% og derved er ledige om kort tid, eller alle 4 lige er sat til.
Men skal det virke rigtigt, så vil det kræve en handling fra brugeren, der angiver hvornår personen vil køre igen, når man ankommer til laderen.. og
Men analogt til parkeringspladsen -
Så skulle man også ved parkering angive hvornår man er væk igen.
Så det dynamiske skilt kunne vise, at - godt nok er alle optaget lige nu, men der bliver 3 ledige indenfor 10 min.
Og sådan fungerer det jo trods alt heller ikke.
Og uanset om appen kunne fortælle dig, at den ene ladestander er fri om 5 min, så vil den aldrig kunne fortælle dig at der allerede holder 4 biler i kø til den stander når du kommer derhen.
Det er reelt set to forskellige problematikker vi debatterer;
1) at finde ladestanderen
2) at kunne se om den er fri
1) mener jeg som sagt skal overlades til apps
2) skal bare løses med flere ladestandere
Enig.DanielB12 skrev: ↑16. maj 2022, 13:55Men sammenligningen med parkeringspladser, og manglen på info dér synes jeg er forkertish i og med der oftest er mange muligheder for at finde andre pladser i umiddelbar nærhed. Det er der jo ikke, endnu, med ladere.
Derudover, så findes der jo oftest en hel del parkeringspladser i sådan et område, hvor sådan et skilte er placeret, og hvis du cirkler nok gange, så bliver der jo oftest en ledig. Sagt på en anden måde; sandsynligheden for at 1 ud af 100 pladser bliver ledig inden for 5 minutter er markant højere end 1 ud af 4 ladere.
Nææ, jeg jagede bare banditten i og så tryk på start. Plejer lige at skulle bruge chippen, men den hoppede bare igang.HansH skrev:.... og du har heller ikke startet ladning fra en app ??mertodinlo skrev: ↑16. maj 2022, 13:48E.On/Clever laderen i Erritsø lader uden man bruger brik nu. Er jeg den eneste der har oplevet det?
Troede ikke de var kommet så langt med Plug & Charge!
Det er realistisk for by-ladere, hvor der helt klart skal sigtes efter at alle p-pladser i større byer hvor man forventer en parkering på mere end 1-2 timer (uden foran Lidl - giver ikke mening i mit hoved) får installeret sådan en ladestander.HansH skrev: ↑16. maj 2022, 13:59Enig.DanielB12 skrev: ↑16. maj 2022, 13:55Men sammenligningen med parkeringspladser, og manglen på info dér synes jeg er forkertish i og med der oftest er mange muligheder for at finde andre pladser i umiddelbar nærhed. Det er der jo ikke, endnu, med ladere.
Derudover, så findes der jo oftest en hel del parkeringspladser i sådan et område, hvor sådan et skilte er placeret, og hvis du cirkler nok gange, så bliver der jo oftest en ledig. Sagt på en anden måde; sandsynligheden for at 1 ud af 100 pladser bliver ledig inden for 5 minutter er markant højere end 1 ud af 4 ladere.
Og det skyldes jo at det relative udbud af parkeringspladser i forhold til ladestandere, er meget højere.
Derfor jeg siger, at problem 2) skal løses ved at udbuddet af ladestandere forøges (kraftigt), så det minder om det scenarie du beskriver for parkeringspladser
Mente netop på motorvejene herhjemme også - det gik lidt stærkt.HansH skrev: ↑16. maj 2022, 13:21Jeg tænker også GaSelle mener på motorvejen. Der er man godt informeret i Tyskland.
Men.. jeg tænker ikke at det skal være skiltning der leder én til en (ledig) ladestander.
Det eneste rigtige på sigt må være apps, der har data i realtid.
At opdateringen på disse så kan være lidt shaky .... well, den stabilitet må forbedres over tid.
Der har været mange problemer med Clever den seneste tid, mon ikke de "bare" har låst den op?mertodinlo skrev: ↑16. maj 2022, 14:01Nææ, jeg jagede bare banditten i og så tryk på start. Plejer lige at skulle bruge chippen, men den hoppede bare igang.HansH skrev:.... og du har heller ikke startet ladning fra en app ??mertodinlo skrev: ↑16. maj 2022, 13:48E.On/Clever laderen i Erritsø lader uden man bruger brik nu. Er jeg den eneste der har oplevet det?
Troede ikke de var kommet så langt med Plug & Charge!
Testede også på en af de gamle standere, det var det samme
App’s duer ikke IMHO, når man kører på motorvejen. Der må man ret let kunne lave et skilt med et tal, som man gør med ledige lastbilsparkeringer herhjemme.HansH skrev: ↑16. maj 2022, 13:21Jeg tænker også GaSelle mener på motorvejen. Der er man godt informeret i Tyskland.
Men.. jeg tænker ikke at det skal være skiltning der leder én til en (ledig) ladestander.
Det eneste rigtige på sigt må være apps, der har data i realtid.
At opdateringen på disse så kan være lidt shaky .... well, den stabilitet må forbedres over tid.
En skam, det er ellers en pæn bil med masser af udstyr
Mener du den der lastbil "bipbip" når man bakker i kia EV6?