Skilte mine fjederben ad mindst en gang om året, da min passat 35i var på plader.
Det var som oftest ikke problemet at få den ned til sommer, der kunne man rense af under gevindet udefra. Det var som oftest problemet at få dem op til vinter, hvor fjederen dækker for gevindet og det ikke var til at rense gevindet inden justering. Fandt den letteste løsning var at afmontere hele støddæmper og skille det ad i en skruestik, rense alt op .... hver gang den skulle op, for det passede med, at der altid skulle skiftes tårnlejer alligevel, de kunne ikke holde på golf 2/passat 35i serien, visse af modellerne på golf 3/passat 3A kunne vidst godt.
Husk at bilen skal 4hjulsudmåles hver gang du tager fjederbenet af styreslaget, det er en udgift, der skal tages i betragtning inden valget. Derudover synes jeg, at gevind er ret skidt til at køre højt på, da komfortfjedrene er klappet fuldstændig sammen konstant. Du spænder fjedrene op mod toppen af dæmperen nedefra, så de bliver mega hårde at køre i.
Hvis du ikke vil ligge og finjustere på det alligevel, så køb en fast, evt med Nuten bagpå og vær glad.