holocaust skrev:Jeg sludre sgu da godt og grundigt i det. Jeg mente naturligvis at den hvis gearingen er mindre end 1:1 vil få mindre hk i 5.gear. Men hvis gearingen ligger tættere på 1:1 end i f.eks 4.gear vil effekten være højeste i det gear der er tættest på 1:1.
Angående at effekten er den samme så kan det være fordi gearingen i 4.gear er 1:1,1 og i 5.gear er den så 1:0,93~ det vil give ca samme effekt i begge gear, men forskelligt moment.
Jeg var selv ude og køre i min golf i dag efter 12 dages stilstand. Batteriet skal vidst snart skiftes og så havde den fået en sær fidus med at min eboost indstilling ikke rigtig ville som jeg ville. Den blev ved med at cutte ud på trin 3. Skiftede så ned til trin 2 (som er det samme som trin 3 bare med gp på 0 og sn på 0). Der virkede det fint. Efter en lille tur så der igen var strøm på slukkede jeg bilen og startede igen 5 minutter efter. Så virkede opsætningen sgu igen. Sært!
Gad du forresten lige tjekke op på monteringen til motorstyringen så man kan bruge de nedsatte ladetryk i de lave gear?
Hej Holocoast, jeg har egentlig glemt at svare dig på det med ladetryk og gearing osv...Min er sat op med fjernbetjening bag rattet, som man kan skifte imellem 2 programmer altså sp1 og sp2, dvs. i det lave program er GP sat til 0, boost sens 20, og så ellers bare et ladetryk der progressivt stiger op til 1bar, og ved de 4-5000rpm er ladetrykket kun på ca. 0,65bar så der er ikke noget hidsigt moment og det gør at første gear kan overståes uden det vilde spin osv., og kan så i næste gear skifte til sp2 hvor boost sens er sat til 23, GP 0,95bar - (højere og så farer den for hurtigt op i ladetrykket og giver højere moment, men ladetrykket falder en smule mere ved redline - jeg vil gerne have det fald helt væk,og kræver lidt yderligere finpudsning.
Angående gearing - så hvis man opgør det ud fra gear ratios, så er 4. gear 1,014 og 5. gear 0,86 - sådan er gear ration ihvertfald på 02j gearkassen i min.
Angående dit eboost props, så kan det let skyldes batteriet - ved den højere indstilling så bruger uret mere spænding og kan batteriet ikke suse med, ja så får du bøvl tror jeg.