Morten Hedensted skrev: ↑11. sep 2022, 07:13
Udfordringen er jo, at politiet er udstyret med måle og diagnoseudstyr, der relativt let kan afsløre om det er aktivt eller ej, ligesom det tydeligt kan ses i udstødningen.
@Morten Hedensted -
Mine indlæg går ene og alene på det udsagn du kommer med herover:
"... ligesom det tydeligt kan ses i udstødningen".
Og det er udelukkende den sætning jeg har forsøgt at få dig til at forklare, at det "let kan ses i udstødningen".
Forgæves.
Al teori siger at det ikke "let kan ses i udstødningen".
Du forsøger så at underbygge din påstand med, at det jo nødvendigvis må være dette "meget let synlige" indicium der får politiet til at trække en Polsk lastbil ind til kontrol.
Det er sådan jeg læser dit ræson.
Min påstand er en lidt anden.
Jeg tror at de lastbiler der bliver afsløret i manipulation med Adblue anlægget, "findes" på anden vis.
Dvs enten ved en planlagt massekontrol (som jeg beskrev i foregående indlæg).
Eller med det udstyr der tidligere i tråden er omtalt, hvor den kan lave en måling ved forbikørsel. Udstyr der ikke findes så meget af.
Eller på ren og skær stikprøve, baseret på historik og erfaring. Dvs jeg tror politiet vil være mere tilbøjelig til at trække en Rumænsk lastbil ind for kontrol af emmission, end de vil trække en Hollænder ind. Det er kun min egen fornemmelse .... men jeg har en idé om at det kan være sådan de arbejder.
Lidt på samme måde som at en BMW 535i med en 23-årig bag rattet til et biltræf, har en større chance for at have fået fjernet katalysator, end hvis du stopper en 55-årig familiefar i sin Citroën C4. Ren og skær erfaring og historik. Tænker der er nogen tal der taler et rimeligt tydeligt sprog.
Og på samme måde tænker jeg der er noget statistik der tegner et billede indenfor lastbilerne - og at politiet agerer derudfra. Ganske enkelt.
Vi ender tilbage ved, at jeg ingen steder ser dig forklare hvorfor det "let kan ses i udstødningen" .... og at dette dermed skulle være den drivende faktor bag hvorfor politiet trækker en lastbil ind til kontrol.
Jeg tror som sagt snarere at nummerpladerne spiller en rolle i den sammenhæng ..
Og det med opfordring til manipulation .... det eneste jeg ser i denne tråd, er at Nicklossi i starten skriver, at han har hørt det let kan laves i form af chiptuning. Hvilket han har fuldstændig ret i. Det er jo bare fakta..
Ingen af mine indlæg peger i retning af at opfordre til sådan noget. Jeg har udelukkende bedt dig forklare hvordan du rent visuelt kan identifcere en Adblue manipuleret bil. Og der har jeg som sagt ikke fået noget tilbage, sorry to say... Du siger det let kan ses i udstødningen. Jeg påstår at det kan det ikke.