Afbalancering efter hvert hjulskifte?

Alt vedr. dæk
Besvar
rasmusphilbert
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Afbalancering efter hvert hjulskifte?

Indlæg af rasmusphilbert » 14. okt 2009, 10:04

Hej,

Nu er jeg ikke bil eller for den sags skyld dæknørd. Så derfor vil jeg høre om der er nogen af jer bruger, der ved hvad der er bedst at bestille, når jeg om ikke så længe skal have skiftet mine sommerdæk til vinterdæk.

Jeg købte sidste vinter nye vinterdæk (mærke:BF Goodrich WINTER) og fik dem afbalanceret da de jo være nye, og kørte derefter ca. 5.000 km i dem, før sommerdækene kom på igen.

Bilen jeg kører er en Skoda Fabia 2, årgang 2007, hvis det har noget at sige. Lille bil af type som man siger :-)

Nu kommer spørgsmålet... Skal jeg få dem afbalanceret igen i år, eller hvad er ellers jeres mening?

På forhånd tak.

Rasmus

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Afbalancering efter hvert hjulskifte?

Indlæg af clausvp » 14. okt 2009, 10:09

Hvis de ikke har kørt mere, så tror jeg det er spild af penge at afbalancere igen.

Medmindre de selvfølgelig ikke blev ordentligt afbalanceret sidst, med rystelser til følge!?

rasmusphilbert
Helt nyt medlem

Indlæg af rasmusphilbert » 14. okt 2009, 10:17

Hej og tak for hurtig.

Dækkene var helt fine hele vinteren, og der var ikke nogen problemer under kørselen.

Så du har sikkert ret, det er nok spild af penge den her gang :-)

steady
Nyt medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Indlæg af steady » 14. okt 2009, 20:44

Jeg har kørt med sommer- hhv. vinterdæk i efterhånden maaange år - jeg kan ikke mindes, at det efter hjulskifte nogensinde har været nødvendigt med ny afbalancering.
Og dog, det er vist sket et par gange, at sommerdækkene om efteråret har trængt til en ny afbalancering - den er så selvfølgelig blevet foretaget i forbindelse med genmonteringen følgende forår

PS. Vi er vel enige om, at du har 2 sæt fælge - og ikke får af/påmonteret dækkene på det samme sæt fælge? ;)
Det er der faktisk nogle (få), der gør :!:
Golf V R32 DSG

rasmusphilbert
Helt nyt medlem

Indlæg af rasmusphilbert » 15. okt 2009, 08:32

Hej Steady

Vi er helt enig, jeg har 2 sæt fælge, så det er bare med at få sommerdækene af og vinterdækene på i den her årstid ;-)

Carsten Nielsen
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Carsten Nielsen » 15. okt 2009, 09:51

steady skrev:Jeg har kørt med sommer- hhv. vinterdæk i efterhånden maaange år - jeg kan ikke mindes, at det efter hjulskifte nogensinde har været nødvendigt med ny afbalancering.
Og dog, det er vist sket et par gange, at sommerdækkene om efteråret har trængt til en ny afbalancering - den er så selvfølgelig blevet foretaget i forbindelse med genmonteringen følgende forår

PS. Vi er vel enige om, at du har 2 sæt fælge - og ikke får af/påmonteret dækkene på det samme sæt fælge? ;)
Det er der faktisk nogle (få), der gør :!:
*2. Fuldstændig samme historie herfra. Jeg tror kun det er en enkelt gang eller to det har været nødvendigt at få afbalanceret hjul midt i dækkenes levetid.

Nu er det jo typisk i brochurer fra dækcentre at afbalancering ved hjulskift anbefales. Hvorfor mon... :!:
Mvh Carsten
Volvo XC40 P6
Polestar 2 SMSR
Ford S-max 2.0 TDCi solgt
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid) skal sælges

rasmusphilbert
Helt nyt medlem

Indlæg af rasmusphilbert » 15. okt 2009, 10:05

Ja de skal jo tjene penge selvom krisen nok ikke mærkes alverden hos dækcenterne.

Vi skal jo have skiftet vores dæk om der krise eller ej :mrgreen:

-medmindre vi selvfølgelig ikke tænker på sikkerheden i de kolde tider, når man nu køre en del kilometer hver dag.

Besvar

Tilbage til "Dæk"