Når jeg regner spændingsfaldet over 30m så ender jeg på ca. 1,5% hvilket langt fra er kritiskmajland skrev: ↑22. feb 2022, 07:40To issues:
- Det kabel du linker til er kun 5G2.5 - på 30meter er det alt for tyndt til 11kW (3x16A). Men sætter man strømmen ned til 10-13A så går det nok.....
- Det er ikke lovligt at anvende forlængerledninger ved ladning i DK (Ifølge standarden HD 60364-7-722 er flytbare stikkontakter ikke tilladte, hvilket betyder, at der ikke må anvendes forlængerledninger mellem el-bilen og den stikkontakt, hvor der oplades fra. https://www.sik.dk/erhverv/elinstallati ... contents-5 ) Loven skelner her ikke mellem type af kontakter. DK jord, schucko, CEE eller Type 2 (std på ac ladere)
Jeg er klar over at en forlængerledning pr. standard ikke er lovlig, men dette går bestemt i kategorien mindre forseelser så længe man ikke vælger at anvende noget 4x1mm2...
Men jeg skrev midlertidigt af samme årsag - jeg er også magelig så hvis jeg forventer at jeg skal lade dagligt så vil jeg også lave et permanent tilslutningssted

2020 Yamaha Ténéré 700 

jeg skal prøve at lade være