Golf 1.4TSI - DSG DQ200 kobler for langsomt til
-
Finn
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Golf 1.4TSI - DSG DQ200 kobler for langsomt til
Golf 1.4 TSI 160hk DSG DQ200
Problem 1.
Når jeg sætter DSG i (D eller R) og slipper bremsen går der 3-4 sek.
inden den kobler til, det er lidt irriterende ved et kryds når man får grøn
lys at man skal vente de 3-4 sek inden den kobler til.
Hvis jeg giver lidt gas kobler den fint til, og min kobling glider ikke, det
er samme problem ved bakgear (R).
Problem 2.
Et andet problem som intet har med DSG at gøre.
Når bilen bliver varm olien bliver +60g går motor ujævnt det føles som hakken
i lav omdrejning, det kunne virke som mis tænding, der er udskiftet 4 tændspoler
og 4 stk. bosch tændrør, det sker kun når vognen er varm. Ved kold start er der
ingen problemer da køre vognen som en drøm.
Problem 1.
Når jeg sætter DSG i (D eller R) og slipper bremsen går der 3-4 sek.
inden den kobler til, det er lidt irriterende ved et kryds når man får grøn
lys at man skal vente de 3-4 sek inden den kobler til.
Hvis jeg giver lidt gas kobler den fint til, og min kobling glider ikke, det
er samme problem ved bakgear (R).
Problem 2.
Et andet problem som intet har med DSG at gøre.
Når bilen bliver varm olien bliver +60g går motor ujævnt det føles som hakken
i lav omdrejning, det kunne virke som mis tænding, der er udskiftet 4 tændspoler
og 4 stk. bosch tændrør, det sker kun når vognen er varm. Ved kold start er der
ingen problemer da køre vognen som en drøm.
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
Re: Golf 1.4TSI - DSG DQ200 kobler for langsomt til
Vedr 1) så ville jeg anbefale at få lavet en grundindstilling som første skud i bøssen. Det koster ingenting og skader ingenting .... og hvis man er heldig, kan det være at det løser / mindsker det problem du oplever 
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
Finn
- Helt nyt medlem
Hej HansH
tak for din ide. Jeg har undersøgt bilens computer for fejl med vores OBDeleven pro, men nul fejl
min far har også en Golf 1.4 TSI 120hk hans koble til med det samme, når bremsen er fri
du skriver at det er gratis er det hos VW eller er det noget man selv kan gøre.?
tak for din ide. Jeg har undersøgt bilens computer for fejl med vores OBDeleven pro, men nul fejl
min far har også en Golf 1.4 TSI 120hk hans koble til med det samme, når bremsen er fri
du skriver at det er gratis er det hos VW eller er det noget man selv kan gøre.?
- HansH
- Admin
Det er ikke fejludlæsning jeg taler om.
Grundindstilling er en procedure hvor de indlærte værdier for bl.a. koblingernes bite point nulstilles og genlæres. Dette kunne muligvis afhjælpe det problem du oplever.
Jeg har selv en OBD11 men har ikke prøvet at udføre en grundindstilling med den.
Føler mig ret overbevist om at der er en video på YT eller lign der viser hvordan det gøres med den.
Du skal ind under styreenhed 02 - gearkasse og finde det dér et sted.
Jeg har hidtil gjort det med VCDS, da jeg først for nylig er blevet ejer af en OBD11.
Grundindstilling er en procedure hvor de indlærte værdier for bl.a. koblingernes bite point nulstilles og genlæres. Dette kunne muligvis afhjælpe det problem du oplever.
Jeg har selv en OBD11 men har ikke prøvet at udføre en grundindstilling med den.
Føler mig ret overbevist om at der er en video på YT eller lign der viser hvordan det gøres med den.
Du skal ind under styreenhed 02 - gearkasse og finde det dér et sted.
Jeg har hidtil gjort det med VCDS, da jeg først for nylig er blevet ejer af en OBD11.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
-
Finn
- Helt nyt medlem
Hej Hans
Jeg fandt dette link på YT hvordan man reset med OBDeleven
DSG Reset/Adaptation ~ No credits required
https://www.youtube.com/watch?v=Gtocura ... hannel=Zak
Det har også givet resultat min vogn kobler hurtig til, men hvis jeg
under kørsel give lidt gas glider koblingen. Det gjorde den ikke før,
er der et sted man kan ændre på kobling.?
- HansH
- Admin
Hmm... okay, vildt nok hvis grundindstillingen har fået koblingen til at begynde og glide ?!Finn skrev: ↑17. feb 2023, 13:27Hej Hans
Den synes jeg ikke lige jeg har hørt før..
Nu ved jeg ikke hvor længe (antal km) det er siden du gennemførte den grundindstilling ... ?
Men ... du skal lige give den en smule tid til at det "sætter sig" ordentligt.
Grundindstillingen nulstiller de gamle indlærte værdier, og samtidig sættes et antal tælllere på 50.
Hver tæller repræsenterer et "mønster" som elektronikken gerne vil se.
Et mønster er en kombination af gear, omdrejningstal, belastning (Nm), speederstilling osv.
Hver gang softwaren "ser" dette mønster i din daglige brug af bilen, gemmer den de værdier den skal bruge, og tæller tælleren ned med -1
Når tælleren, der altså startede på 50, når til 0, betragtes indlæringen som fuldt gennemført.
Undervejs i denne proces foretages altså bitte små justeringer, inden den er helt tilfreds.
Hvor lang tid/km det tager, kommer naturligvis an på hvor meget du kører til daglig, og hvordan du lige rammer de mønstre den kigger efter.
Jeg vil dog sige det sådan - det kommer ikke til at flytte bjerge. Det er mindre justeringer der sker i den proces. Den største ændring er den du allerede har fået nu.
Om de små justeringer kan flytte noget i dit scenarie .... er ikke til at sige. Men giv det evt lige 100km.
-
Finn
- Helt nyt medlem
Hej Hans
Først rigtig mange tak for din tid og god beskrivelse af hvordan grundindstillingen / reset virker.
Jeg forsøger at finde en bedre forklaring på hvordan jeg fornemmer bilens opførsel, jeg tror
ikke mere at den glider i koblingen men den har meget svært ved at finde ud af hvornår der
skal skiftes gear, den kobler til og fra mange gange i samme gear og kan ikke rigtig finde balancen..
Bilen er 0 stillet i dag og jeg har kørt ca. 20km bykørsel hvor den opføre sig mærkeligt.
når den skifter gear flytter omdrejningsmeter fra 2.000 til 2.500 omdr. det giver et ryk mellem gearskift
Ved D kobler den først til ved 1.000 omdr. det same i R.
Konklusion: efter reset af DSG-7 er vognen dårlige nu.
Disse fejl coder kom efter den havde sat sig fast i Gear 2, vognen skulle slukkes før jeg kunne køre videre.
P1899 Clutch 2 (Function restriction)
P177C Clutch 2 Tolerance limit reach.. (mechanical malfunction)
P177B Clutch 1 Tolerance limit reach.. (mechanical malfunction)
P1898 Clutch 1 (Function restriction)
P1779 Transmission input shaft 1 (Overspeed)
Disse fejl coder kom efter den havde sat sig fast i Gear 2, vognen skulle slukkes før jeg kunne køre videre.
Først rigtig mange tak for din tid og god beskrivelse af hvordan grundindstillingen / reset virker.
Jeg forsøger at finde en bedre forklaring på hvordan jeg fornemmer bilens opførsel, jeg tror
ikke mere at den glider i koblingen men den har meget svært ved at finde ud af hvornår der
skal skiftes gear, den kobler til og fra mange gange i samme gear og kan ikke rigtig finde balancen..
Bilen er 0 stillet i dag og jeg har kørt ca. 20km bykørsel hvor den opføre sig mærkeligt.
når den skifter gear flytter omdrejningsmeter fra 2.000 til 2.500 omdr. det giver et ryk mellem gearskift
Ved D kobler den først til ved 1.000 omdr. det same i R.
Konklusion: efter reset af DSG-7 er vognen dårlige nu.
P1899 Clutch 2 (Function restriction)
P177C Clutch 2 Tolerance limit reach.. (mechanical malfunction)
P177B Clutch 1 Tolerance limit reach.. (mechanical malfunction)
P1898 Clutch 1 (Function restriction)
P1779 Transmission input shaft 1 (Overspeed)
Senest rettet af Finn 17. feb 2023, 17:37, rettet i alt 4 gange.
- mojo
- Aktiv medlem
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 322 times
Da jeg sidst talte med min mekaniker som er tidligere vw skoda Mekaniker sagde han at han fraråder grundjustering på dq200.
Hvis koblingspladerne er slidte vil en grundjustering måske ende med at den ikke kan finde koblingspunktet inden for limits.
Og så er man fucked
Om det har noget på sig ved jeg ikke.
Hvis koblingspladerne er slidte vil en grundjustering måske ende med at den ikke kan finde koblingspunktet inden for limits.
Og så er man fucked

Om det har noget på sig ved jeg ikke.
- HansH
- Admin
Hvor langt har bilen da kørt ?
Ud fra de fejlkoder den smider nu, lyder det jo som om der er mekaniske issues.
De kan ikke løses med en grundindstilling.
Hvis koblinger i bund og grund er døde, så skal der jo nyt hardware til.
Ud fra de fejlkoder den smider nu, lyder det jo som om der er mekaniske issues.
De kan ikke løses med en grundindstilling.
Hvis koblinger i bund og grund er døde, så skal der jo nyt hardware til.
- Hurtigud
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Slangerup
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 14 times
Det er den motor hvor stemplet på cylinder nr.3 ofte revner. Måske det kan være en del af årsagen til ujævn motorgang.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
-
Finn
- Helt nyt medlem
Vognen data: Golf MK6 1.4 TSI 160hk årg. 2009 kørt 225.000 km
ved 210.000 km blev kæde og tilbehør skiftet på VW Randers for 1½ år siden.
Problemet med DSG-7 DQ200 med at den kobler langsomt til D / R har været der i lang tid,
ellers har der ikke været problemer med gearkassen.
Det er først i dag efter at den blev grundindstillingen / reset der kom problemer med, at den
laver en dobbelt udkobling mellem hvert gear skifte, og det var også der den låste sig i gear 2
hvor det var nødvendigt at slukke for motor for at få den ud af gear 2.
De omtalte fejl code er først kommet i dag, eller har der intet været, grundindstillingen er lavet
med OBDeleven, men jeg ved ikke om den har udført det korrekt for den svarede ikke don,
Den er blevet mere defekt efter grundindstillingen er lavet, efter en kort tur hvor jeg opdagede
at nu var der problemer, prøvede jeg igen at lave en grundindstilling, men det har ikke ændret noget.
Nu kan den heller ikke selv koble til ved D / R først når omdr. når 1.000 så tager den hård ved.
Svar til Hurtigud: måske har du ret, jeg har målt compression på de 4 cylinder:
Cylin 1=7.5, Cylin 2=6.0, Cylin 3=7,8, Cylin 4=7.0
ifølge VW er software opdateret for at forebygge fejlen med defekt stempel,der er et stempel
fra VW i bagagerum ved de andre data på vognen.
Der er udskiftet 4x NGK tændspoler og 4x Bosch tændrør, hvis den trækker altså
bruger kræfter er der ingen problemer med fejltænding, men hvis den står i tomgang
eller jeg køre 70km hvor den ikke bruger kræfter er der fejltænding.
Ved måling er det ikke de samme cylinder hver gang, der må være en forklaring på dette.?
ved 210.000 km blev kæde og tilbehør skiftet på VW Randers for 1½ år siden.
Problemet med DSG-7 DQ200 med at den kobler langsomt til D / R har været der i lang tid,
ellers har der ikke været problemer med gearkassen.
Det er først i dag efter at den blev grundindstillingen / reset der kom problemer med, at den
laver en dobbelt udkobling mellem hvert gear skifte, og det var også der den låste sig i gear 2
hvor det var nødvendigt at slukke for motor for at få den ud af gear 2.
De omtalte fejl code er først kommet i dag, eller har der intet været, grundindstillingen er lavet
med OBDeleven, men jeg ved ikke om den har udført det korrekt for den svarede ikke don,
Den er blevet mere defekt efter grundindstillingen er lavet, efter en kort tur hvor jeg opdagede
at nu var der problemer, prøvede jeg igen at lave en grundindstilling, men det har ikke ændret noget.
Nu kan den heller ikke selv koble til ved D / R først når omdr. når 1.000 så tager den hård ved.
Svar til Hurtigud: måske har du ret, jeg har målt compression på de 4 cylinder:
Cylin 1=7.5, Cylin 2=6.0, Cylin 3=7,8, Cylin 4=7.0
ifølge VW er software opdateret for at forebygge fejlen med defekt stempel,der er et stempel
fra VW i bagagerum ved de andre data på vognen.
Der er udskiftet 4x NGK tændspoler og 4x Bosch tændrør, hvis den trækker altså
bruger kræfter er der ingen problemer med fejltænding, men hvis den står i tomgang
eller jeg køre 70km hvor den ikke bruger kræfter er der fejltænding.
Ved måling er det ikke de samme cylinder hver gang, der må være en forklaring på dette.?
- HansH
- Admin
Finn, det lyder godt nok helt vildt det der
Jeg har aldrig tidligere hørt om en lignende reaktion på en grundindstilling. Ellers ville jeg ikke have skrevet i svar #1 at ".. det skader ingenting".
Det MÅ ikke skade noget at foretage en grundindstilling. Det SKAL den simpelt hen kunne klare .. det er det beregnet til.
Jeg har som sagt ikke selv prøvet at foretage en grundindstilling med OBD11. Jeg har altid brugt VCDS. Og jeg har gjort det _mange_ gange .. både på egne og andres biler. Har ikke noget tal på hvor mange vagcars brugeres biler med forskellige DSG-gearkasser jeg har lavet det på gennem tiden, og aldrig i nærheden af et resultat som dét du her beskriver.
Hvis bilen kan køre og du har mod på det, så kan jeg tilbyde at du kan kigge forbi mig (Taulov), og så skal jeg gerne lave en grundindstilling .. med VCDS.
Din profil siger Midtjylland. Hvor er det, nærmere bestemt ?
Vi har med ret stor sandsynlighed også andre vagcars brugere, kyndige ud i at foretage en grundindstilling med VCDS, som bor tættere på dig.
Men du er i hvert fald velkommen her.
Jeg må dog sige - umiddelbart er det svært at forstå at der skulle være forskel. Både OBD11 og VCDS er jo bare klienter, som trækker i det samme håndtag, sagt sådan lidt firkantet. Selve logikken / proceduren for grundindstilling ligger i DSGens styreenhed. Den skal bare kaldes/aktiveres, og det bør alt andet lige være ligegyldigt om det er OBD11 eller VCDS der trykker på den knap.
14 år og 225.000km for en DQ200 er da visseligt .... til den pæne side, som vi siger her i Jylland
Men jeg synes bare ikke det kan forklare hvorfor gearkassen opfører sig så markant anderledes før/efter den grundjustering du har udført. Alt andet lige burde den ikke opføre sig værre end før grundjusteringen. Muligvis på samme måde ... men ikke værre.
Jeg har aldrig tidligere hørt om en lignende reaktion på en grundindstilling. Ellers ville jeg ikke have skrevet i svar #1 at ".. det skader ingenting".
Det MÅ ikke skade noget at foretage en grundindstilling. Det SKAL den simpelt hen kunne klare .. det er det beregnet til.
Jeg har som sagt ikke selv prøvet at foretage en grundindstilling med OBD11. Jeg har altid brugt VCDS. Og jeg har gjort det _mange_ gange .. både på egne og andres biler. Har ikke noget tal på hvor mange vagcars brugeres biler med forskellige DSG-gearkasser jeg har lavet det på gennem tiden, og aldrig i nærheden af et resultat som dét du her beskriver.
Hvis bilen kan køre og du har mod på det, så kan jeg tilbyde at du kan kigge forbi mig (Taulov), og så skal jeg gerne lave en grundindstilling .. med VCDS.
Din profil siger Midtjylland. Hvor er det, nærmere bestemt ?
Vi har med ret stor sandsynlighed også andre vagcars brugere, kyndige ud i at foretage en grundindstilling med VCDS, som bor tættere på dig.
Men du er i hvert fald velkommen her.
Jeg må dog sige - umiddelbart er det svært at forstå at der skulle være forskel. Både OBD11 og VCDS er jo bare klienter, som trækker i det samme håndtag, sagt sådan lidt firkantet. Selve logikken / proceduren for grundindstilling ligger i DSGens styreenhed. Den skal bare kaldes/aktiveres, og det bør alt andet lige være ligegyldigt om det er OBD11 eller VCDS der trykker på den knap.
14 år og 225.000km for en DQ200 er da visseligt .... til den pæne side, som vi siger her i Jylland
Men jeg synes bare ikke det kan forklare hvorfor gearkassen opfører sig så markant anderledes før/efter den grundjustering du har udført. Alt andet lige burde den ikke opføre sig værre end før grundjusteringen. Muligvis på samme måde ... men ikke værre.
- mojo
- Aktiv medlem
Måske min mekaniker havde ret.
Koblingerne er slidt så langt ned at når du grundjusterer kan den ikke nå det "nye"koblingspunkt inden for de limits den har.
Koblingerne er slidt så langt ned at når du grundjusterer kan den ikke nå det "nye"koblingspunkt inden for de limits den har.
- HansH
- Admin
Jeg kan godt følge din teori.
Og det er jo også meget sandsynligt at mekker har ret ... at hardwaren simpelt hen er færdig.
Jeg ville så bare mene, at hvis grundindstillingen ikke kan blive tilfreds indenfor de tolerancer den har at arbejde med, så burde den fejle i grundindstillingen.
Og normalt, hvis noget fejler undervejs i proceduren, så beholder den de gamle indlærte værdier, så man blot kører videre som før. Det har jeg såmænd også prøvet masser af gange.
- mojo
- Aktiv medlem
Ja men måske den godt kan gennemføre en grundjustering,men den ender med et resultat som ligger lige på the edge af hvad den kan køre med på vejen.
Et eller andet sted må mekanikeren jo have en erfaring når han udtaler sig sådan.
Trådstarters koblinger har da også kørt lidt
Nye koblingsplader og ny grundjustering tror jeg der skal til.
Men stadig kun teori
Et eller andet sted må mekanikeren jo have en erfaring når han udtaler sig sådan.
Trådstarters koblinger har da også kørt lidt

Nye koblingsplader og ny grundjustering tror jeg der skal til.
Men stadig kun teori

- HansH
- Admin
Meget taler for at du og din mekaniker kan have en pointe, Morten ... det er der ingen tvivl om 
@Finn -
Hvis du vil se hvad skift af koblinger indebærer, så er der lidt litteratur her - viewtopic.php?f=73&t=149307
@Finn -
Hvis du vil se hvad skift af koblinger indebærer, så er der lidt litteratur her - viewtopic.php?f=73&t=149307
- mojo
- Aktiv medlem
Så må han evt en tur til @norn og få et sæt
Måske han har erfaring med lige netop dette problem?
Måske han har erfaring med lige netop dette problem?
-
peter w
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 209 times
Min Octavia 1.4 fra 2014 bruger 1-2 sekunder før koblingen tager fat, når motoren har været slukket. Sådan har det været siden jeg købte den i 2014. Skoda siger, at de ikke kan finde nogen fejl, og at det er normalt, hvilket jeg tvivler på. Har dog valgt at leve med det.
Ingen andre problemer så som, at koblingen fedter, eller rusker ved gearskift.
Ingen andre problemer så som, at koblingen fedter, eller rusker ved gearskift.
Mvh Peter
Xpeng G9 SR, Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot, VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Xpeng G9 SR, Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot, VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
Finn
- Helt nyt medlem
tak for de mange gode indlæg,
Til Hans
Jeg bor i Aarhus, og så lige en rettelse årgang er 2010 og ikke 2009, men det gør sikkert ikke den store forskel.
Vi vil lige prøve igen, med den sidste nye ODBeleven og husk at holde bremsen nede, og håndbremsen trukket
Jeg har også en iCarsoft (VAG II) som måske kan se noget.
og hvis alt går galt vil jeg gerne benytte dit tilbud, for den er ikke sjovt at køre i mere, kunne man så bare kunne
få de gamle data retur.
Til Hans
Jeg bor i Aarhus, og så lige en rettelse årgang er 2010 og ikke 2009, men det gør sikkert ikke den store forskel.
Vi vil lige prøve igen, med den sidste nye ODBeleven og husk at holde bremsen nede, og håndbremsen trukket
og hvis alt går galt vil jeg gerne benytte dit tilbud, for den er ikke sjovt at køre i mere, kunne man så bare kunne
få de gamle data retur.
- HansH
- Admin
Nej, det gør ingen forskel om det er 2009 el. 2010.Finn skrev: ↑18. feb 2023, 13:35.. lige en rettelse årgang er 2010 og ikke 2009, men det gør sikkert ikke den store forskel.
få de gamle data retur.
Og mht at holde bremsen nede, og de andre forudsætninger der er for at grundindstilling vil køre ..... det er normalt såre enkelt, for hvis den ikke er tilfreds, så aborter den bare processen, og smider en fejlkode som fortæller hvorfor den afbrød. Den kode kan i hvert fald ses i VCDS.
Såå...
Men jeg krydser fingre for at I måtte få et gennembrud, og ellers er du i hvert fald hjertelig velkommen til en gang VCDS-grundindstilling og en Faxe Kondi
Held og lykke med det !
-
Finn
- Helt nyt medlem
Hej igen Hans
Desværre har en ny grundindstilling intet ændret.
Jeg prøvede igen med OBD11 at Reset DSG-7 DQ200 denne gang kunne jeg ikke høre nogle lyde fra Mechatronik,
første gang mener jeg at kunne høre nogle små klik lyde, så jeg ved ikke om den første gang har reset DSG.
Hvis den har; tror jeg den har fjernet andre vigtige data for den opføre sig mærkeligt.
under kørsel kan den hakke ved gearskift og det som jeg kalder dobbelt udkobling hvor omdrejningstæller hopper
mellem gearskifte, jeg kunne godt tænke mig en Faxe Kondi, her er min e-mail XXXXX
Desværre har en ny grundindstilling intet ændret.
Jeg prøvede igen med OBD11 at Reset DSG-7 DQ200 denne gang kunne jeg ikke høre nogle lyde fra Mechatronik,
første gang mener jeg at kunne høre nogle små klik lyde, så jeg ved ikke om den første gang har reset DSG.
Hvis den har; tror jeg den har fjernet andre vigtige data for den opføre sig mærkeligt.
under kørsel kan den hakke ved gearskift og det som jeg kalder dobbelt udkobling hvor omdrejningstæller hopper
mellem gearskifte, jeg kunne godt tænke mig en Faxe Kondi, her er min e-mail XXXXX
- mojo
- Aktiv medlem
Går det helt i hø så kan du jo kontakte det værksted jeg har brugt og forklare ham hvad der er gjort og hvordan du nu kommer videre.
Og ikke mindst hvad det koster
Det er byens auto i hammel og han hedder mads Mortensen.
Og ikke mindst hvad det koster

Det er byens auto i hammel og han hedder mads Mortensen.
-
Finn
- Helt nyt medlem
DSG DQ200 kobler for langsomt til
Afslutningen på denne tråd bliver: Brug aldrig funktionen (Reset DSG) OBDeleven pro,
jeg har brugt OBD11 til mange ting som er lykkes med bravu, men ikke denne opgave
denne funktion virker ikke på min Golf men ødelægger derimod alle mechatronicde data
som betyder vognen går i sort, omdrejningsinstrumentet hopper op - ned ved gearskift
samt kobling glider og fungerer ikke korrekt, gør det aldrig.
Heldigvis havde jeg en rigtig dygtigt bruger i Taulov som kunne lave en ny grundjustering / reset
på DSG-7 med programmet VCDS.
Nu køre vognen igen normalt, men har selvfølgelig de samme start problemer som enten kan løses
med nyt software til DSG-7 DQ200, eller ny kobling.
Jeg vil derfor sige mange tak for alt jeres tid og hjælpsomhed, fra en glad mand.
Afslutningen på denne tråd bliver: Brug aldrig funktionen (Reset DSG) OBDeleven pro,
jeg har brugt OBD11 til mange ting som er lykkes med bravu, men ikke denne opgave
denne funktion virker ikke på min Golf men ødelægger derimod alle mechatronicde data
som betyder vognen går i sort, omdrejningsinstrumentet hopper op - ned ved gearskift
Heldigvis havde jeg en rigtig dygtigt bruger i Taulov som kunne lave en ny grundjustering / reset
Nu køre vognen igen normalt, men har selvfølgelig de samme start problemer som enten kan løses
Jeg vil derfor sige mange tak for alt jeres tid og hjælpsomhed, fra en glad mand.
-
Hallas
- Medlem
- Has thanked: 650 times
- Been thanked: 317 times
Det var dejligt at den fandt sit eget jeg igen..omend det ikke løste problemet, kan du i det mindste køre. ja, Taulov er ikke ringe. Der er styr på VCDS og brugen af det.Finn skrev: ↑20. feb 2023, 12:47DSG DQ200 kobler for langsomt til
Men software udgaven må da være billigere end nye koblinger..
Men den dialog har du nok haft i Taulov.
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- jencka
- Medlem
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 194 times
Hvor godt at det lykkedes at få det "retur".
Jeg var sgu nok også kørt til Taulov fra Kbh hvis jeg var på´en
Jeg var sgu nok også kørt til Taulov fra Kbh hvis jeg var på´en

Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne