Melle skrev: ↑22. aug 2023, 12:05
sackit skrev: ↑22. aug 2023, 11:49
Hej-Hej skrev: ↑22. aug 2023, 11:43
De er ikke lovlige, men.... Osram LEDriving giver et rigtig fint lys og ser godt ud, levetid opgivet til mellem 2500-5000 timer og der er 5 års garanti på dem..
Er ikke interesseret i noget ulovligt

Tak for budet ellers! Synes at have læst der er nogle enkelte lovlige LED til ikke-LED biler, ved ikke om det så holder stik.
Både Osram og Philips laver LED til halogen lygter, de er godkendt i flere EU lande, men ikke i Danmark.
Fruens Opel kører med H4, hun pendler små 100km om dagen, vi har prøvet med Osram Night breaker, godt hvidt lys, men de holder ikke længe, nu kører hun med Philips Xtreme-Vision som også giver et fint hvidt lys, de holder ca to år, hvilket synes jeg er ok.
Mange tak for svar.
Øv øv, vi er da også så strikse her i landet hvad det angår
Nå, men 2 år lyder jo meget fornuftigt. Jeg kører faktisk for det meste under 10km om dagen, blot rundt i byen og arbejde (7000-8000km / året).
Nu ved jeg ikke om halogen (i bil) kører på antal år eller antal timer ift. Levetid, men hvis det er på timer bør de jo holde i lang tid for mit vedkommende.
Ved du om der findes en tilsvarende i H8? Forhandleren sagde godt nok, at man normalvis ikke skifter tågelygter, men jeg tror de altid er tændt (ligesom på en i10). Har ikke fået bilen endnu så ved det ikke med sikkerhed.