Indenfor de sidste par måneder er den begyndt at ryste/hoppe i forbindelse med kørsel uden at jeg lige har kunne få mig skudt ind på hvad det kan være. Mener også at problemet var "påbegyndt" inden at jeg smed vinterhjul på, men det er ihvertfald ikke blevet bedre. Mine andre vinterhjul havde 2 dårlige dæk, så lavede en god deal med min dækmand og fik 4 alufælge og brugte dæk med 6mm mønster for under hvad jeg skulle have givet for 2 nye kvalitetsdæk, og dækkene jeg fik med er også kvalitetsdæk.
Dækkene er blevet afbalanceret og det hele før at jeg fik dem og min dækmand sagde at de var fine og der ikke var noget der da jeg gjorde ham opmærksom på problemstillingen. Min mekaniker har haft kigget på bilen og der er ikke umiddelbart noget med bærearme osv, så der er problemet heller ikke.
Selve rystelserne i forbindelse med nedbremsning er jeg godt opmærksom på formentlig er skæve bremseskiver, men at det rent funktionelt eller sikkerhedsmæssigt ikke betyder noget.
Min mekaniker mistænker dog at det godt kan være de skæve bremseskiver der laver vibrationer i drivlinen hvorfor at jeg fornemmer rystelser/"hop" i forbindelse med kørslen. For der er ikke noget unormalt eller andet der er uden for normalen når jeg drejer eller kører op og ned af op/ned kørsler.
Men kan det sagtens være skæve skiver der laver de rystelser/hop?? eller er der et andet sted jeg skal kigge for måske at finde problemet og derved løsningen??
På forhånd tak for hjælpen.