En kort historie lang.
Som nævnt så fandt jeg bilen på DBA. Jeg bor i Sydjylland og bilen stod til salg helt oppe i toppen af landet. Havde skrevet frem og tilbage på den, men vi kunne ikke blive enige om en pris. En eller to måneder senere var den dog stadig til salg, og var nu sat ned til den pris jeg bød første gang. Skrev til manden igen og fik så standeret en kammerat til at kører med op og kigge/hente den. Her er vi i November 2023.

- 20231026_173607.jpg (247.61 KiB) Vist 8061 gange
Den var virkelig fin og der allerede var lavet en hel del ved den.(Billeder fra tidl. ejer)

- 358118341_6911306078893533_5310302398769197984_n.jpg (60.38 KiB) Vist 8061 gange

- 364063550_6911305968893544_297152687423052789_n.jpg (84.11 KiB) Vist 8061 gange

- 364639461_6911305002226974_8826168800384163826_n.jpg (73.94 KiB) Vist 8061 gange
Bilen gik ikke ordentligt, ville ikke gå i tomgang, havde lidt svært ved at starte, og bremser m.v. var nærmest ikke eksisterende...
Men vi fik handlet af. Mekanisk kan jeg nemlig godt lave meget, men rust har jeg ikke selv mulighed for at lave. Og rust var der absolut INTET af, så resten skulle jeg nok kunne finde ud af.
Vi stikker næsen syd på. Bilen er med 4-gear. Så over 80-90 stykker, lyder det som om stemplerne er på vej ud af topstykket, fordi den render med så mange omdregninger. Så det var ind bag ind lastbil og så bare tøffe afsted. Der var vel omkring 300km hjem og det var en lang dag.
Lidt over halvvejs dør bilen så på motorvejen og VIL bare ikke starte igen. Fornemmer at det er noget benzin/karburator problemer, da man lige kan få liv i den 5 sekunder og så dør den igen...
Så nu holder vi her og kan ikke komme videre og klokken er vel 8-9 stykker om aftenen - aka ingenting åbent. Ringer til autohjælp. De kan ikke hjælpe før i morgen, da de har travlt og koster desuden 5000kr at få kørt af motorvejen, da jeg ikke har et abonnement. Er nød til bare at lade bilen stå. Ringer til 114 og fortæller at bilen står der, hvilket de ikke var superglade for, men måtte forklar at der ikke var noget at gøre og jeg nok skulle få den af vejen i morgen. I følge politiet må vi/jeg ikke SELV bugsere den væk fra motorvejen medmindre den selv kan kører, så jeg må hoppe i følgebilen og køre hjem.
Står TIDELIGT op næste morgen og kører 1.5 time derud igen, og den står der heldigvis stadigvæk og uden skrammer... phew.

- 20231027_112017.jpg (42.25 KiB) Vist 8061 gange
Nå - hvad gør jeg så....
Imens jeg holder ved bilen (kører op på nærmest afkørsel) Tænker jeg så at for 5000kr (Som autohjælp kostede), kan man dog få lavet lidt på bilen så jeg ringer rundt til forskellige mekanikere i området, der også fortæller at de kan ikke hente bilen, men de vil gerne hjælpe med at kigge på den. Great... Jeg tænker så at jeg prøver at ringe til min forsikring. De siger at da jeg lige har købt bilen og hvis jeg så tegner et autohjælp NU for 1200kr mere om året, så kunne jeg godt få autohjælp på den. FEDT, sæt igang! Autohjælp kommer 1-2 timer senere og kører den til det nærmeste værksted. Skæbnen vil så, at det værksted vi kører til, er det værksted hvor jeg købte den brune bil i første omgang

Ham og hans far roder meget i de gamle biler - så det var jo det perfekte sted at få den hen.
Anyways. De får bilen og jeg kører hjem igen. Da det er ved at være vintertid, så siger jeg til ham at han behøver ikke skynde sig. Omkring en måned senere ringer han og siger at de har renset karburatoren og sat i benzinfilter på, da den var ikke eksisterende. Det havde den tidl. ejer åbenbart ikke lige tænk over, da han skiftede slangen fra tanken til motor. Så karburator var bare stoppet til, med skidt fra tanken. Men nu var der sne/salt osv. så jeg kunne bare lade den stå hos dem, den stod ikke i vejen - ind til det blev noget bedre vejr.
Spoler frem til Marts i år, hvor jeg så henter bilen hos dem. Den kan starte og køre, men går stadig ikke godt i tomgang/bremse osv. Men nu fik jeg bilen hjem og i egen garage, og jeg kan begynde at arbejde på den selv.
Så step 1, er at få den til at starte/gå ordentligt.