Kobling VW Golf 7 GTI clubsport

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Lars lotus
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Kobling VW Golf 7 GTI clubsport

Indlæg af Lars lotus » 6. sep 2024, 14:21

Hej jeg er ny på jeres site og ville høre om nogen har erfaring med en VW Golf 7 GTI Clubsport MANUEL gear.
Jeg har for kort tid siden købt bilen og var forleden forbi Landberg og få den optimeret = 355HK og 498nm egentlig ganske pænt og den kører super godt - stor ros til Thomas :)
Mit problem er nu at den glider i koblingen efter optimering (alm. /km 129.000).
Er der nogen kloge hoveder, som ved om en ny standard kobling vil være tilstrækkelig eller om der skal mere til, hvilket jeg måske tænker?
Jeg hører rigtig gerne vedr. erfaringer og måske priser :)
På forhånd tak
Vh/Lars

DangerDane
Medlem
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 221 times
Been thanked: 170 times

Re: Kobling VW Golf 7 GTI clubsport

Indlæg af DangerDane » 6. sep 2024, 16:52

Kunne jo tænkes at den kobling der sad på var lidt slidt i forvejen og ikke kunne holde til det øgede belastning. Men tænker at efter kørestil så kan en alm kobiling til lige den vel godt holde lidt tid :P. Men der sker nok ikke noget ved at du smider en opgraderet kobling på, så holder den måske lidt længere før den er slidt igen :D.
Mvh Flemming Jacobsen
2017 Golf Variant 1.4 TSI BMT Billede

VCDS Hex-Net Ubegrænset + OBD11

Brugeravatar
JSKristensen
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 226 times
Been thanked: 81 times

Indlæg af JSKristensen » 7. sep 2024, 06:29

Standard koblingen holder ikke til en optimering. Min tidligere Octavia VRS 2.0 tsi endte på samme måde(havde kørt 87000 km).

Fik skiftet ud med en Sachs der kan håndtere 530 nm og siden da var der ingen problemer.

En original kobling vil være spild af penge og skiftet til Sachs er fuldstændig som at køre med en standard kobling.

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk

Lars lotus
Helt nyt medlem

Indlæg af Lars lotus » 7. sep 2024, 06:45

Tak for jeres svar og ja naturligvis vil en bil der har kørt 129tkm, have en lettere slidt kobling, det er jeg helt med på. Jeg vil selvfølgelig gerne have en ny kobling monteret, som bare holder uden at skulle tænke over at den måske kommer til at glide igen efter 15-20tkm.
Interessant med din Skoda VRS, det lyder jo som det samme for så skal man åbenbart opgradere den. Ved du hvilken kobling du fik på?
Sachs er vist det som originalt sidder på min, men man kan også få en performance kobling til den og sikkert en "race" som nok er ulidelig at køre med til gadebrug. Jeg hører rigtig gerne, da det er planen at den skal skiftes næste fredag, så jeg får den rigtige på fra start :)

Brugeravatar
JSKristensen
Nyt medlem

Indlæg af JSKristensen » 7. sep 2024, 07:10

Lars lotus skrev:Tak for jeres svar og ja naturligvis vil en bil der har kørt 129tkm, have en lettere slidt kobling, det er jeg helt med på. Jeg vil selvfølgelig gerne have en ny kobling monteret, som bare holder uden at skulle tænke over at den måske kommer til at glide igen efter 15-20tkm.
Interessant med din Skoda VRS, det lyder jo som det samme for så skal man åbenbart opgradere den. Ved du hvilken kobling du fik på?
Sachs er vist det som originalt sidder på min, men man kan også få en performance kobling til den og sikkert en "race" som nok er ulidelig at køre med til gadebrug. Jeg hører rigtig gerne, da det er planen at den skal skiftes næste fredag, så jeg får den rigtige på fra start :)
Jeg købte via ebay. Kiggede ellers diverse forhandlere herhjemme men det var meget meget dyrere.

Forsendelsen fra Tyskland gik hurtigt, så jeg var glad og sparede også en del.Billede

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk

Lars lotus
Helt nyt medlem

Indlæg af Lars lotus » 7. sep 2024, 07:36

Tak for hurtig svar, det er super fint. Jeg har også kigget lidt rundt og kan se at man i udlandet kan købe Sachs Performance kobling sæt til ca. 5500,- ....men kan også købes i DK til 7500,- lidt dyrt. Nogen der evt. kan skaffe den billigere?
Jeg tror det er ovenstående jeg skal have, da den er god for ca. 550nm+ og helt sikkert droppe en original kobling.
These users thanked the author Lars lotus for the post:
JSKristensen

Brugeravatar
JSKristensen
Nyt medlem

Indlæg af JSKristensen » 7. sep 2024, 09:27

Ebay eller autodoc er bedste bud.