Bmw IX3 vs ID7 Tourer. Overvejer køb.

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Brugeravatar
Ras
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 37 times
Been thanked: 80 times

Bmw IX3 vs ID7 Tourer. Overvejer køb.

Indlæg af Ras » 11. okt 2024, 18:25

Hej “gamle” vag venner.

Bmw IX3 vs ID7 Tourer. Hvilken ville i vælge og hvorfor…
Jeg ved jo der er flere kyndige IX3 ejere herinde og sikkert andre der overvejer eller allerede har købt ID7.
Så derfor det perfekte sted at spørge. :)

Den skal erstatte vores MB E350d st.car fra. 2014 som vi har været super glad for.
Før den har vi kørt Passat B8 variant hvilket jeg også synes var en lækker bil men bare med for lille motor.

Hvorfor er jeg så landet på de to kandidater…
Fordi jeg rigtig godt kan li’ BMW’ens lækre kabine, flotte design og gode kvalitets fornemmelse.
ID7 Tourer synes jeg også har flot design udvendig, kabinen er i mine øjne ikke lige så lækker som BMW’en, men ID7 har stadig nogle lækre sæder med massage mm. Savner dog fysiske knapper og synes skærmen er lidt stor og klodset at se på.

Rækkevidde og ladekurve er klart til ID7’s fordel, samt lidt større bagagerum. Hk og præstationer er også næsten ens på de to. Jeg har ikke hørt om software problemer på Bmw’erne, tænker den er “bagt” mere færdig end ID7, men også en noget ældre bil/konstruktion.

Vi skal også kunne bruge bilen til 2-3 længere roadtip om året rund i Europa med 4 personer i bilen.
Den behøver ikke være helt ny. Jeg har tænkt mig at købe kontant ca. 500.000 kr. og beholde den i ca 5-6 år.

Hvad ville i vælge -gerne en masse for og imod. :)
Senest rettet af Ras 11. okt 2024, 19:26, rettet i alt 1 gang.
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Nicklossi
Aktiv medlem
Geografisk region: Fyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 757 times

Re: Bmw IX3 vs ID7 Tourer. Overvejer køb.

Indlæg af Nicklossi » 11. okt 2024, 19:21

Hvis I har brug for plads og rækkevidde, så ville jeg tage ID7’eren i en style udgave.

Jeg synes IX3’eren er federe at se på, samt kabinen er flottere.
Det er selvfølgelig også en SUV, så hvis høj indstigning vægter højt, så er det også et plus til den.

Skulle jeg vælge, så havde jeg taget ID7’eren, grundet plads og rækkevidde 😄

Jeg vil også gætte på, at ID7’eren er nemmere at komme af med til den tid, da jeg vil tro der er et større marked for den - det har jeg dog intet belæg for.

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 11. okt 2024, 19:36

Nicklossi skrev:
11. okt 2024, 19:21
Hvis I har brug for plads og rækkevidde, så ville jeg tage ID7’eren i en style udgave.

Jeg synes IX3’eren er federe at se på, samt kabinen er flottere.
Det er selvfølgelig også en SUV, så hvis høj indstigning vægter højt, så er det også et plus til den.

Skulle jeg vælge, så havde jeg taget ID7’eren, grundet plads og rækkevidde 😄

Jeg vil også gætte på, at ID7’eren er nemmere at komme af med til den tid, da jeg vil tro der er et større marked for den - det har jeg dog intet belæg for.
Super gode input. Kunne også godt forstille mig IX3 hurtigere kommer til at virke gammel på elbils markedet.
Selv om det netop er alle de klassiske bil dyder jeg rigtig godt kan lide ved netop den bil.

Det er også helt vildt så mange import biler der kommer til DK. Hvilket også gør der er rigtig mange IX3’ere til salg og presser priserne ned. Måske vil det også ske med ID7 men det er svært at gennemskue pt. ;)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)

Brugeravatar
TomDK
Nyt medlem
Has thanked: 92 times
Been thanked: 66 times

Indlæg af TomDK » 11. okt 2024, 19:40

Har du overvejet MB EQE nu du har været tilfreds med din e-klasse?

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 11. okt 2024, 20:14

TomDK skrev:
11. okt 2024, 19:40
Har du overvejet MB EQE nu du har været tilfreds med din e-klasse?
Jeg er desværre generelt meget skuffet over de nyere Mercedes modeller. Synes de har alt for meget billig plastic indvendig og meget dårligere byggekvalitet end mærket har været kendt for tidligere. Så Mercedes bliver fremover kun min gamle 124’er sommerbil. :)
These users thanked the author Ras for the post (total 2):
VWAUThe Micktrix / Dk

Brugeravatar
Tonny
Admin
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 308 times
Been thanked: 736 times

Indlæg af Tonny » 11. okt 2024, 23:09

Jeg syntes den ene er fed, og den anden har et kæmpe potentiale til at blive landmandens våde drøm om hans første elbil som erstatning for en udkørt Passat :D

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 11. okt 2024, 23:33

Tonny skrev:
11. okt 2024, 23:09
Jeg syntes den ene er fed, og den anden har et kæmpe potentiale til at blive landmandens våde drøm om hans første elbil som erstatning for en udkørt Passat :D
Den må du lige uddybe….
Går ud fra det er IX3’eren du synes er fed ud fra dit profilbillede. 😁

superbeszzz
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 377 times
Been thanked: 693 times

Indlæg af superbeszzz » 12. okt 2024, 06:07

Ras skrev:
11. okt 2024, 19:36
Super gode input. Kunne også godt forstille mig IX3 hurtigere kommer til at virke gammel på elbils markedet.
Selv om det netop er alle de klassiske bil dyder jeg rigtig godt kan lide ved netop den bil.

Det er også helt vildt så mange import biler der kommer til DK. Hvilket også gør der er rigtig mange IX3’ere til salg og presser priserne ned. Måske vil det også ske med ID7 men det er svært at gennemskue pt. ;)
Hvis markedet er gunstigt for import af ID7, vil det helt sikkert ske 😉
Herrebil: 2024 Mercedes EQS 450+
Ged: 2024 Pinarello F, Zwift ride
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

superbeszzz
Aktiv medlem

Indlæg af superbeszzz » 12. okt 2024, 06:13

Ras skrev:
11. okt 2024, 20:14
Jeg er desværre generelt meget skuffet over de nyere Mercedes modeller. Synes de har alt for meget billig plastic indvendig og meget dårligere byggekvalitet end mærket har været kendt for tidligere. Så Mercedes bliver fremover kun min gamle 124’er sommerbil. :)
Du har helt sikkert nogle pointer. Jeg syntes det er gennemgående for alle bilmærker at kabinekvalitet er kraftigt for nedadgående. Jeg har selv en MB EQE og vil nok kalde mig selv lidt af en ekspert på området om folks oplevelser af elbiler.

MB EQE giver virkeligt en god oplevelse hos folk. Alting virker bare hele tiden. Det lyder besynderligt, at det skulle være en parameter at ting virker, men det er det. For mig klart den mest færdigbagte elbil jeg har haft. Det er det samme jeg hører fra andre herunder de 5-10 personer i netværk, der også kører EQE.
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 12. okt 2024, 09:51

Ja når man ser hvor mange andre ID modeller der bliver importeret i stor stil, vil det helt sikkert også ske med ID7. Hvilket jo også er helt fint og med til at give os billigere elbiler i DK.
Det er der nok ikke nogle mærker der kan se sig fri for. ;)
Senest rettet af Ras 12. okt 2024, 10:03, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 12. okt 2024, 09:53

superbeszzz skrev:
12. okt 2024, 06:13
Du har helt sikkert nogle pointer. Jeg syntes det er gennemgående for alle bilmærker at kabinekvalitet er kraftigt for nedadgående. Jeg har selv en MB EQE og vil nok kalde mig selv lidt af en ekspert på området om folks oplevelser af elbiler.

MB EQE giver virkeligt en god oplevelse hos folk. Alting virker bare hele tiden. Det lyder besynderligt, at det skulle være en parameter at ting virker, men det er det. For mig klart den mest færdigbagte elbil jeg har haft. Det er det samme jeg hører fra andre herunder de 5-10 personer i netværk, der også kører EQE.
Det er glædeligt at høre din EQE bare spiller. Det er også en rigtig lækker variant du selv har, jeg er helt sikker på din bil køre mega lækkert og det er jo også en dedikeret elbilsplatform den er bygget på og med lang rækkevidde.

Det ændre bare ikke min oplevelse af byggekvalitet i kabinen, samt i mine øjen alt for mange og store blanke overflader/touchskærme i de nye Mercedes biler. Men kan se støv og fedtfingre alle steder og sollys der reflektere.
Jeg læser om mange skuffede Mercedes ejere i div. MB grupper. -Ikke rettet mod EQE, men mere folks opfattelse af mærket generelt. Det er nok især folk der har kørt Mercedes i mange år der er skuffet over kvaliteten.

Rent praktisk vil jeg have en bil med stor bagklap og et reelt godt bagagerum til feriebrug, der dumper EQE.
Men havde de nu lavet en flot st.car udgave kunne det være den havde været med i opløbet. 🧐😉

Nicklossi
Aktiv medlem
Geografisk region: Fyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 757 times

Indlæg af Nicklossi » 12. okt 2024, 13:33

Har du været ude og prøve nogle af dem?

Hvis ikke, så må det være næste skridt.
Find en forhandler med begge biler på lager - og gerne andre modeller der også kunne være interessante.
Det giver bare lige 7% bedre føling med det, når du kan hoppe direkte rundt mellem bilerne, kontra hvis du skal hen til en anden forhandler for at prøve den "anden".

superbeszzz
Aktiv medlem

Indlæg af superbeszzz » 12. okt 2024, 13:45

Ras skrev:
12. okt 2024, 09:53
Det er glædeligt at høre din EQE bare spiller. Det er også en rigtig lækker variant du selv har, jeg er helt sikker på din bil køre mega lækkert og det er jo også en dedikeret elbilsplatform den er bygget på og med lang rækkevidde.

Det ændre bare ikke min oplevelse af byggekvalitet i kabinen, samt i mine øjen alt for mange og store blanke overflader/touchskærme i de nye Mercedes biler. Men kan se støv og fedtfingre alle steder og sollys der reflektere.
Jeg læser om mange skuffede Mercedes ejere i div. MB grupper. -Ikke rettet mod EQE, men mere folks opfattelse af mærket generelt. Det er nok især folk der har kørt Mercedes i mange år der er skuffet over kvaliteten.

Rent praktisk vil jeg have en bil med stor bagklap og et reelt godt bagagerum til feriebrug, der dumper EQE.
Men havde de nu lavet en flot st.car udgave kunne det være den havde været med i opløbet. 🧐😉
Bagagerummet er det største irritationsmoment.

Du kan ikke have brugt meget tid herinde eller i Facebook fora, hvis du ikke har læst samme kommentarer om Audi, VW, BMW, Porsche.

Når du så når til irritationsmomenter over apps, der ikke virker og diverse småfejl som bare er sygt irriterende. Så begynder man at glæde sig over ting, der bare virker hver gang.

Jeg tror BMW er gode til det. Det var i hvert fald min oplevelse med den X5 jeg havde. Mercedes er vildt gode til det. Jeg ved at Audi og Porsche er rædderlige til det. Det er det en halv sejr, hvis fx. Appen virker.
These users thanked the author superbeszzz for the post:
Ras

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 12. okt 2024, 15:02

Nicklossi skrev:
12. okt 2024, 13:33
Har du været ude og prøve nogle af dem?

Hvis ikke, så må det være næste skridt.
Find en forhandler med begge biler på lager - og gerne andre modeller der også kunne være interessante.
Det giver bare lige 7% bedre føling med det, når du kan hoppe direkte rundt mellem bilerne, kontra hvis du skal hen til en anden forhandler for at prøve den "anden".
Ja jeg har selvfølgelig været ude og prøve begge biler -IX3 flere gange.
For en uges tid siden blev begge biler prøvet samme dag. Først ID7 Tourer og derefter IX3.

Jeg var meget positiv over ID7 hvor bilens størrelse, siddeposition og kørekomfort minder en del om min E-klasse.
Lidt samme fornemmelse nå man giver bilen lidt pedal ud af et sving. -Kan mærke baghjulstrækket som jeg sætter pris på og det lidt lavere tyngdepunkt end IX3 har.
Begge biler har jo baghjulstræk, fint styretøj og næsten ens HK.

Til gengæld er kabinen bare noget mere lækker i BMW’en og med flere fysiske knapper -klart plus!
Jeg tænker måske også softwaren har færre fejl end ID7.

På flere punkter gør IX3 det sammen for Bmw som e-Golf gør for VW.
De videre udvikler på en lækker gennemprøvet model og hælder alt det udstyr i man drømmer om til en skarp pris.
De har så også de samme svagheder -lidt dårlig rækkevidde og ladekurve.

Godt jeg ikke har travlt med at skulle vælge… :)

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Indlæg af Realtor » 12. okt 2024, 15:44

Personligt havde jeg snuppet en IX3 over ID7 anyday, men jeg er også meget glad for SUV designet, så det betyder meget for mig. Eneste anke ville dog være at den blive faceliftet snart, og i min optik er noget gammeldags indv. kontra nyere bmwer på el (i4/i5 osv)

Er der en grund til at BMW i5 ikke er med i opløbet? Den synes jeg rammer rigtig på rigtig mange parametre og kan fås indenfor budgettet.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 12. okt 2024, 16:48

Realtor skrev:
12. okt 2024, 15:44
Personligt havde jeg snuppet en IX3 over ID7 anyday, men jeg er også meget glad for SUV designet, så det betyder meget for mig. Eneste anke ville dog være at den blive faceliftet snart, og i min optik er noget gammeldags indv. kontra nyere bmwer på el (i4/i5 osv)

Er der en grund til at BMW i5 ikke er med i opløbet? Den synes jeg rammer rigtig på rigtig mange parametre og kan fås indenfor budgettet.
Er du sikker på IX3 vil få endnu et facelift snart? Jeg synes mere man kan læse der kommer en afløser for X3/IX3 om tidligst ca. 1 års tid… Den skulle så blive meget futuristisk både ude og inde. -Det har jeg ikke behov for 😄

Du har en god pointe med Bmw I5. men en fin Touring M-sport med samme udstyr som en IX3 kommer som jeg ser det hurtigt noget højere op i pris. Men måske man skal vente til foråret og se hvad der sker med priserne over vinteren. 😊

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 5091 times
Been thanked: 2288 times
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 12. okt 2024, 17:00

Der kommer en X3 - den er svjv allerede i handlen i USA, eller tæt på.

Så kommer der en iX3 på egen platform (Neue klasse) slut '25. Det kræver selvfølgelig at BMW ikke skrotter hele deres elbils-ambitioner..

Jeg har ingen blød hat, så har derfor en iX3 - så jeg er farvet.

Min nabo har en i5.. Jeg ville da nok gerne kunne opgradere, men samtidig synes jeg kabinen ifm. af de manglende knapper, er et notch ned. Der er også kommer ret så meget LED inden i kabinen, som gør den lige festival nok. Men når man har cruiset rundt i den i nogle timer, så føles vores iX3 helt klart ældre at komme tilbage i.
Det er jo bare for sjovt

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 12. okt 2024, 20:03

DanielB12 skrev:
12. okt 2024, 17:00
Der kommer en X3 - den er svjv allerede i handlen i USA, eller tæt på.

Så kommer der en iX3 på egen platform (Neue klasse) slut '25. Det kræver selvfølgelig at BMW ikke skrotter hele deres elbils-ambitioner..

Jeg har ingen blød hat, så har derfor en iX3 - så jeg er farvet.

Min nabo har en i5.. Jeg ville da nok gerne kunne opgradere, men samtidig synes jeg kabinen ifm. af de manglende knapper, er et notch ned. Der er også kommer ret så meget LED inden i kabinen, som gør den lige festival nok. Men når man har cruiset rundt i den i nogle timer, så føles vores iX3 helt klart ældre at komme tilbage i.
Præcis det er “Neue klasse” jeg mener bliver afløseren til den nuværende IX3. Og den der bliver meget futuristisk at se på både ude og inde. Det har jeg bestemt ikke behov for. Hader når det bliver for meget bling bling, manglende knapper og lysfest alle vegne. Til gengæld nok et stort skridt frem på rækkevidde og ladehastighed.
Men helt sikkert også på prisen -og sikkert over hvad jeg vil give for en bil. :)

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 12. okt 2024, 20:07

Har næsten lige været til et arrangement hos Jan Nygaard, og der nævnte deres senior sælger at den nok bliver pricey, men at de mere frygtede den slet ikke kom.
I5 sælgere ufattelig godt i DK og i Norden generelt, men under målet i resten af verdenen.
Om det var for at presse os over i en i5 ved jeg selvfølgelig ikke 😂
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Ras
Det er jo bare for sjovt

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: DK
Has thanked: 128 times
Been thanked: 140 times

Indlæg af mobworld » 12. okt 2024, 20:36

Du skal ikke lade dig skræmme mht BMW'ens ladekurven på langtur.
Vi har været sydpå flere gange både sommer og vinter og har ikke følt det som en belastning.
Snit forbrug sommer tur/retur til Annecy v. 110-130km/t er under 19 kWh/100km og v. vinter tur/retur Canazei var 21kWh/100km (2700 km tur/retur).
Typisk lader vi ca 5%-75% på ca30min, og kan så køre 2-2.5t.
2022 BMW IX3 M Sport III
2015 BMW F20 M Sport III
2017 VW Move Up

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Indlæg af The Micktrix / Dk » 14. okt 2024, 06:45

Henrik bollerslev har lige rullet en tur i sådan en ID7. Han er ret glad for den og med lavt forbrug.

https://www.youtube.com/watch?v=OPTj35k ... LindholmTV

Jeg kan ellers godt lig Bmw, men IX3 er måske ved og værre lidt gammel og så kører de SUV´er bare ikke lige så godt som en sedan/stationcar når man kommer lidt tætter på asfalten.

Men du på noget af en opgave når du kommer fra en w212 350 med 9 trins kasse, nok det sidste rigtige lokomotiv fra Mercedes som er skruget helt fantatisk sammen ;) hvad har din kørt nu ?
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 14. okt 2024, 09:56

mobworld skrev:
12. okt 2024, 20:36
Du skal ikke lade dig skræmme mht BMW'ens ladekurven på langtur.
Vi har været sydpå flere gange både sommer og vinter og har ikke følt det som en belastning.
Snit forbrug sommer tur/retur til Annecy v. 110-130km/t er under 19 kWh/100km og v. vinter tur/retur Canazei var 21kWh/100km (2700 km tur/retur).
Typisk lader vi ca 5%-75% på ca30min, og kan så køre 2-2.5t.
Tak for god info om din erfaring med IX3 og forbrug. 👍
Jeg synes også man læser Bmw er gode til at holde deres estimerede rækkevidde og forbrug. Er pt. kørt på efterårsferie til Bruxelles med familen, jeg har selvfølgelig holdt lidt øje med lademuligheder langs ruten. Det ser ud til der er god plads de fleste steder men jo heller ikke sommerferie tid… Det er nok der jeg frygter min tålmodighed kommer mest på prøve, hvis man ikke kan komme til at lade når man gerne vil og måske først skal vente en 1/2 time eller mere før der er en ledig lader, for derefter selv at skulle vente på man får ladet op. 😴🤣
Senest rettet af Ras 14. okt 2024, 10:39, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 14. okt 2024, 10:01

The Micktrix / Dk skrev:
14. okt 2024, 06:45
Henrik bollerslev har lige rullet en tur i sådan en ID7. Han er ret glad for den og med lavt forbrug.

https://www.youtube.com/watch?v=OPTj35k ... LindholmTV

Jeg kan ellers godt lig Bmw, men IX3 er måske ved og værre lidt gammel og så kører de SUV´er bare ikke lige så godt som en sedan/stationcar når man kommer lidt tætter på asfalten.

Men du på noget af en opgave når du kommer fra en w212 350 med 9 trins kasse, nok det sidste rigtige lokomotiv fra Mercedes som er skruget helt fantatisk sammen ;) hvad har din kørt nu ?
Tak for link 👍
Ja det er ikke så nemt at finde den rigtige afløser for det gamle MB lokomotiv. Den gør det stadig fantastisk på langture, men til daglig pendling giver det bare ikke rigtig mening, samt potentielt risiko for dyre rep. -Det har jeg været forskånet for ind til videre. Den har kørt 328.00km. ;)
These users thanked the author Ras for the post:
The Micktrix / Dk

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 14. okt 2024, 10:03

Ras skrev:
14. okt 2024, 09:56
Jeg synes også man læser Bmw er gode til at holde deres estimerede rækkevidde og forbrug. Er pt. kørt på efterårsferie i Bruxelles med familen, jeg har selvfølgelig holdt lidt øje med lademuligheder langs ruten. Det ser ud til der er god plads de fleste steder men jo heller ikke sommerferie tid… Det er nok der jeg frygter min tålmodighed kommer mest på prøve, hvis man ikke kan komme til at lade når man gerne vil og måske først skal vente en 1/2 time eller mere før der er en ledig lader, for derefter selv at skulle vente på man får ladet op. 😴🤣
Jeg har ikke kørt så mange langture som andre, men har da ladet ude en del gange, og har aldrig oplevet at skulle vente mere end 10 minutter måske, og det har kun været fordi vi var lidt for økonomisk bevidste og ville bruge ionity, selvom der var ledigt hos en anden udbyder.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Ras
Det er jo bare for sjovt

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Indlæg af Realtor » 14. okt 2024, 10:41

Ras skrev:
12. okt 2024, 16:48
Er du sikker på IX3 vil få endnu et facelift snart? Jeg synes mere man kan læse der kommer en afløser for X3/IX3 om tidligst ca. 1 års tid… Den skulle så blive meget futuristisk både ude og inde. -Det har jeg ikke behov for 😄

Du har en god pointe med Bmw I5. men en fin Touring M-sport med samme udstyr som en IX3 kommer som jeg ser det hurtigt noget højere op i pris. Men måske man skal vente til foråret og se hvad der sker med priserne over vinteren. 😊
Ja der er er ikke rigtig så mange i5 touring på markedet endnu, men de skal nok komme til foråret, så bør der skulle sælges ud af demoerne. Sådan en touring m sport i sort med sort ser godt ud.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: DK
Has thanked: 128 times
Been thanked: 140 times

Indlæg af mobworld » 14. okt 2024, 11:44

Ras skrev:
14. okt 2024, 09:56
Jeg synes også man læser Bmw er gode til at holde deres estimerede rækkevidde og forbrug. Er pt. kørt på efterårsferie til Bruxelles med familen, jeg har selvfølgelig holdt lidt øje med lademuligheder langs ruten. Det ser ud til der er god plads de fleste steder men jo heller ikke sommerferie tid… Det er nok der jeg frygter min tålmodighed kommer mest på prøve, hvis man ikke kan komme til at lade når man gerne vil og måske først skal vente en 1/2 time eller mere før der er en ledig lader, for derefter selv at skulle vente på man får ladet op. 😴🤣
Det ville jeg ikke bekymre mig om.

Her ultimo 2024, har jeg stadig til gode at opleve 'lade-stau' på vores udlandsture i Bruno/IX3'eren. Bare sørg for at vælge et site med +8-10 ladere (EnBW, Tesla, Inonity osv), så er der altid plads. Men det kan jo ændre sig hvis elbilerne bliver mere populære sydpå.

På destinationen er det typisk AC ladning, når man skal på udflugt etc. Hurtigladerne er primært placeret i forindelse med motorvejsnettet
These users thanked the author mobworld for the post:
Ras
2022 BMW IX3 M Sport III
2015 BMW F20 M Sport III
2017 VW Move Up

Brugeravatar
fkm66
Nyt medlem
Has thanked: 36 times
Been thanked: 26 times

Indlæg af fkm66 » 14. okt 2024, 11:54

mobworld skrev:
14. okt 2024, 11:44
. Men det kan jo ændre sig hvis elbilerne bliver mere populære sydpå.
Efter at Tyskland droppede tilskuddet til el-biler i efteråret 2023 er salget dalet til næsten ingenting, så det sker nok ikke lige med det samme
These users thanked the author fkm66 for the post:
Ras
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001

Brugeravatar
Ras
Medlem

Indlæg af Ras » 14. okt 2024, 12:05

Realtor skrev:
14. okt 2024, 10:41
Ja der er er ikke rigtig så mange i5 touring på markedet endnu, men de skal nok komme til foråret, så bør der skulle sælges ud af demoerne. Sådan en touring m sport i sort med sort ser godt ud.
Ja en sort er super flot i udstillingen…
Det skal jeg bare ikke be’ om, min MB er sortmetal og det er jeg pænt træt af.
Jeg har en kollega der har en Carbonschwarz IX3. Den er han godt træt af lakken på. De skulle være meget bløde i lakken mht. vaskeridser mm. og man ser alt. 🧐
Jeg tror stadig en I5 Touring M-sport med samme udstyr som en IX3 M-sport fully charged vil koste nærmere 600.000kr. til foråret og det er noget over mit budget. 🙃

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2400 times

Indlæg af GaSelle » 15. okt 2024, 09:25

DanielB12 skrev:
14. okt 2024, 10:03
Jeg har ikke kørt så mange langture som andre, men har da ladet ude en del gange, og har aldrig oplevet at skulle vente mere end 10 minutter måske, og det har kun været fordi vi var lidt for økonomisk bevidste og ville bruge ionity, selvom der var ledigt hos en anden udbyder.
Præcist det samme her. Vi er pt i Amsterdam i iX3’eren. Vi kørte herned lørdag og der var kø ved Ionity Tiste. Vi kørte videre til en Aral Pulse, hvor der var masser af plads. Så eneste ‘problem’ var fordi jeg ville lade billigst, hvilket er hos Ionity for os :)
Ras skrev:
14. okt 2024, 12:05
Ja en sort er super flot i udstillingen…
Det skal jeg bare ikke be’ om, min MB er sortmetal og det er jeg pænt træt af.
Jeg har en kollega der har en Carbonschwarz IX3. Den er han godt træt af lakken på. De skulle være meget bløde i lakken mht. vaskeridser mm. og man ser alt. 🧐
Jeg tror stadig en I5 Touring M-sport med samme udstyr som en IX3 M-sport fully charged vil koste nærmere 600.000kr. til foråret og det er noget over mit budget. 🙃
Den sorte er blød som snot, så den skal man undgå. Vi har Cashmere Silver, den står stadig som ny i lakken efter to år og 48000km.
Senest rettet af GaSelle 15. okt 2024, 09:29, rettet i alt 1 gang.

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2400 times

Indlæg af GaSelle » 15. okt 2024, 09:26

Normalt skifter vi bil oftere end hvert andet år, men jeg har endnu ikke fundet noget jeg hellere vil have end iX3’eren - også prisen taget i betragtning. Det er en fin pakke for os med rummelighed, rækkevidde og køreegenskaber.
These users thanked the author GaSelle for the post:
DanielB12

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"