Partikelfilter tempføler udgang Golf 7 2,0 TDI

Besvar
Alltrack
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Partikelfilter tempføler udgang Golf 7 2,0 TDI

Indlæg af Alltrack » 26. okt 2024, 08:45

Jeg har haft vcds på for at teste ind og ud temperaturen på dpf, da den regenerer lidt for ofte.

Her ser jeg at temperaturføleren på partikelfilterets udgang viser 0,0 mv under regenerering, og efter regenereringen er slut, jeg køber en ny temp.føler hos Au2parts, hvor de slår bilen op på partslink24, så vi er sikker på hvor den sidder, nemlig i udgangen på partikelfiltret.

Men da dagen oprinder hvor den skal skiftes, erfarer jeg at der ingen føler er, der hvor partslink24 ellers mener den skulle være, der sidder en lambasonde og røret som går op til en differenstryksensor.

Så jeg håber der er en eller flere herinde, som kan/vil bidrage med lidt viden, om hvor den ellers kan være placeret, og om det istedet skulle være en af de to temp.sensorer som sidder i toppen efter turboen.

Stel nr står i vedhæftet billede

På forhånd tak
Vedhæftede filer
Golfen.pdf
(73.74 KiB) Downloadet 41 gange

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1012 times
Kontakt:

Re: Partikelfilter tempføler udgang Golf 7 2,0 TDI

Indlæg af i-s » 27. okt 2024, 22:56

Ser ud til at være en forkert måleblok du udlæser.
Tænker din bil nok er så ny, at alle temp følere (S1 til S4) ligger i samme blok.
Går ud fra loggen er lavet i tomgang. Dit Diff tryk på 42 hpa er alt for højt.

Find den rigtige måleblok og lav en tvangs-regen, mens du monitorerer temp følere og diff. tryk.
Du ender sandsynligvis med en konklusion din DPF er stoppet til. Spørgsmålet er så hvorfor. Årsagen skal findes, ellers sker det bare igen efter kort tid. Det kan være alt fra defekt turbo til dårlige injektorer. Eller hvis den har kørt mange km. Men de fleste DPF'er i de årgange klarer 250 - 300.000 km.
These users thanked the author i-s for the post:
Alltrack
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Motor"