Project B6 ( 3C ) - En tråd værd ?? ( SneakPeak BumBum )

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Lars - Sound2Vision
Medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 77 times

Project B6 ( 3C ) - En tråd værd ?? ( SneakPeak BumBum )

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 14. nov 2024, 23:17

Hello World!

- Jeg er nok ham der den irriterende Kritiske ByStander, der en sjælden gang imellem kommer med noget der er et "Like" værd. ..
But Here Goes..:

Jeg har altid sagt jeg vil ha' en Pors' når jeg blev 50. NuVel, nye Lorteregler med Kørekort, Spjældtid, hastigheder og sådan har givet stof til tanke - Det bliver en gammel Merc. ( C107 ) fra 80 / 81 , når det sidste er bygget færdig.

Til gengæld blev jeg Halvtreds for en måned siden.
Satte mig ned og regnede på hvad en T6.1 "Last Generation" 2.0 BiTDi "Mit Alles" belønnede Skattevæsenet med _Hver Måned_ . Det skal man ikke. Mail til VW Manden, 5 minmutter og pisset var solgt. Med en EnGros bil i bytte, vi skal jo på arbejde.

Det blev en Passat B6(3C) fra 2009. _Mit Alles_ , til 24k. Engros.
Ned til synsmanden.
Han siger de rådner væk. ( Crap )
Han kigger under den ( Syn - Vi skal ha et par år... ) ..: "Den er godt nok fiiin. Den skaldu passe på og gemme" .
Nu har jeg kørt i den en måned. Den kører sgu' godt. Jeg er blevet glad for den.

Er den en Projekttråd værd ??

Hvad skal vi gøre med den ??

det er en TDi 168hk PD.

"Indtil Videre" er
A/C Motorer / Spjæld blevet skildt ad, smurt, "ordnet med "STOP-Perler (Glas)"
IMMO ( Steering Collumn Lock ) udtaget, Relæ'er/Switches skiftet, smurt.

Whoooops, der smuttet 11 fejlkoder...

Om lidt er det "Interior" . Der skal Navi i ( Pioneer ), der skal lyd i ( TopDollar Usynligt ).
Der er lidt "Ekstern Kosmetik". Der skal være TOP, til foråret ( Minimum ). Og så bliver jeg blank.

Hvad skal vi mere ???
Hvordan bliver en B6(3C) Feed ???
Skal det være en "Sleeeeeper" ??
Skal den ha' "Body Kit's" ( Findes det til en Familie Container?? ) ??

HitMe!!

( Billeder så snart vejret er til det! )

/ Lars
Senest rettet af Lars - Sound2Vision 17. maj 2025, 20:57, rettet i alt 2 gange.
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
kitora
Medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 133 times
Been thanked: 582 times

Re: Project B6 ( 3C ) - En tråd værd ??

Indlæg af kitora » 15. nov 2024, 04:35

Lav endelig en tråd. Det er sjovt at se hvad folk makker med og hvordan de prioriterer og griber det an.

Det er en GO herfra.
These users thanked the author kitora for the post:
Hej-Hej
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 - EJ25 Subaru motor

Jay-Jay
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 279 times
Been thanked: 80 times

Indlæg af Jay-Jay » 15. nov 2024, 06:22

Ja, lav da en tråd.

Nicklossi
Aktiv medlem
Geografisk region: Fyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 757 times

Indlæg af Nicklossi » 15. nov 2024, 06:30

Uanset hvilken bil det er, så skal den have en tråd. Bare den bliver opdateret 😄

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 254 times
Been thanked: 270 times

Indlæg af majbom » 15. nov 2024, 06:54

Helt sikkert en tråd. Jeg havde en 140 hestes variant highline med DSG - den savner jeg sgu tit!

Jeg skiftede til faceliftet rat og instrument og så blev der sat "skyline" ringe i baglygterne (lorte-projekt )
//morten

Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026

Brugeravatar
HansH
Admin
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 4205 times
Been thanked: 5780 times

Indlæg af HansH » 15. nov 2024, 07:16

majbom skrev:
15. nov 2024, 06:54
.. og så blev der sat "skyline" ringe i baglygterne (lorte-projekt Billede)
Haha... :D

Ja det var et fint lille projekt at bygge baglygter, og få dem monteret og kodet ordentligt.
Jeg kørte med mine i 3½ år uden problemer, og bilen blev solgt med det. Køber fik flere ekstra (uombyggede) lygter og LED-ringe med i handlen, og tilbud om at kunne ringe ... så skulle jeg nok bygge og skifte en lygte, hvis det blev relevant.

Jeg hørte dog aldrig fra ham. Ikke før den dag hvor han selv skulle sælge bilen videre, hvor han kontaktede mig, og spurgte om jeg kunne hjælpe med at lave det tilbage til standard.
Selvfølgelig. Så han kiggede over.
Det viste sig at rundt regnet 1/3 af dioderne var futtet af i begge lygter, så det så pænt sløjt ud bagfra. Han havde ikke gidet rode med det. Bilen kørte jo godt nok.... Men nu synes han ikke han ville "sælge" den skavank.
Det tog ikke lang tid lige at bygge og kode tilbage til standard.

Jeg byggede lygterne på bilen i efteråret 2012, og ombygningen tilbage til standard blev foretaget i maj 2021. Jeg ved ikke hvor længe han havde kørt rundt med defekten, men der var altså en begrænset holdbarhedsdato på de Kina LED-ringe vi puttede i .... :)

Omvendt har jeg også set flere B6'ere køre rundt med delvist afbrændte fabrikslygter (altså de yderste).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813

Jay-Jay
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Has thanked: 279 times
Been thanked: 80 times

Indlæg af Jay-Jay » 15. nov 2024, 07:23

HansH skrev:
15. nov 2024, 07:16
Omvendt har jeg også set flere B6'ere køre rundt med delvist afbrændte fabrikslygter (altså de yderste).
Det er en generel svaghed på dem og Golf V.

Skyldes sikkert et stenslag...
These users thanked the author Jay-Jay for the post:
donfetaful

Brugeravatar
HansH
Admin

Indlæg af HansH » 15. nov 2024, 07:31

Jay-Jay skrev:
15. nov 2024, 07:23
Det er en generel svaghed på dem og Golf V.
Yes.
Når det kommer til stykket, viser det sig nok at VW købte deres LED-ringe fra samme gut på eBay som vi gjorde.. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2400 times

Indlæg af GaSelle » 15. nov 2024, 08:01

Helt sikkert en tråd. Du virker som en grundig mand, så det kunne være sjovt at følge. Fungerer den så som "firmabil" i stedet for Transpeteren?

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Lars - Sound2Vision
Medlem

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 15. nov 2024, 18:10

GaSelle skrev:
15. nov 2024, 08:01
Helt sikkert en tråd. Du virker som en grundig mand, så det kunne være sjovt at følge. Fungerer den så som "firmabil" i stedet for Transpeteren?
Yess. Nu har jeg haft den ca. en måned. Og i den tid har der ikke været en eneste udkørende opgave der kun kunne løses med en Varevogn, så indtil videre virker det ikke som en overilet handling.

Jeg skal se om jeg kan vænne mig til og ta' billeder når jeg laver noget. Det er jeg ikke god til, sjovt nok osse derfor firma'ets FB side ikke bliver oversvømmet for tiden - Vi kan godt få tiden til og gå.
Af de ting jeg har lavet, var A/C Flap Motor boksen faktisk en billedserie værd, men det blev det ikke. Sig til hvis nogen har en der skal laves, så kan der blive taget billeder af det...

/ Lars

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
mertodinlo
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Escholzmatt - CH
Has thanked: 683 times
Been thanked: 329 times

Indlæg af mertodinlo » 15. nov 2024, 18:28

Hej Lars.

Absolut er det en tråd værd, sæt bare igang :)
-It's betta to be a smart fellah, than a fart smellah

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Indlæg af The Micktrix / Dk » 16. nov 2024, 14:05

Lav gerne en tråd, hyggeligt og følge med ;)
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

Brugeravatar
HansH
Admin

Indlæg af HansH » 16. nov 2024, 14:32

Det må næsten nærme sig definitionen af et retorisk spørgsmål. Svært at forestille sig ret mange på et bilforum der vil sige 'Arrr .... nej ved du hvad. Spar den tråd til en anden god gang..." ... :D

Nicklossi
Aktiv medlem
Has thanked: 91 times
Been thanked: 757 times

Indlæg af Nicklossi » 16. nov 2024, 17:16

Lars - Sound2Vision skrev:
15. nov 2024, 18:10
Yess. Nu har jeg haft den ca. en måned. Og i den tid har der ikke været en eneste udkørende opgave der kun kunne løses med en Varevogn, så indtil videre virker det ikke som en overilet handling.

Jeg skal se om jeg kan vænne mig til og ta' billeder når jeg laver noget. Det er jeg ikke god til, sjovt nok osse derfor firma'ets FB side ikke bliver oversvømmet for tiden - Vi kan godt få tiden til og gå.
Af de ting jeg har lavet, var A/C Flap Motor boksen faktisk en billedserie værd, men det blev det ikke. Sig til hvis nogen har en der skal laves, så kan der blive taget billeder af det...

/ Lars
Hvis du vil skifte temperatur blande spjældet på en Ibiza, under påskud af at billedeserien faktisk er fra en pishat, så skal du være hjertens velkommen 😂

Lars - Sound2Vision
Medlem

Re: Project B6 ( 3C ) - En tråd værd ?? ( Nu med billeder )

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 18. nov 2024, 22:16

Nå, men så må vi jo til det. Jeg Eeelsker billeder i Mørke, men man kan ikke se så meget, så det her bliver kun en kort præsentation af Vognen, og det der lige fra start falder for den skal ha' af tur..:

Vognen kom et smut i Vaskehal. Der var Abb. på Varevognen ( Og er på Fruens Audi ), lisså godt fortsætte, så er der en chance for den bliver vasket jævnligt.
01-Vaskehal.JPG
- Efter en tur i Vaskehallen
01-Vaskehal.JPG (179.61 KiB) Vist 2316 gange

Så er vi hjemme igen. Forlyset er Xenon, der drejer med ind i kurverne. Hvad kalder man det, Xenon Kurvelys ???
02-Hjemme.JPG
- Xenon Kurvelys
02-Hjemme.JPG (157.59 KiB) Vist 2316 gange

Førerpladsen... ( Arbejdspladsen )... Der kommer noget Navigation i i nærmste fremtid, en Pioneer. Men det ser da OK ud, det er de sluppet hæderligt fra ( Designet ). To-Zone Klima'et fungerer som det skal - Spjældmotor er blevet skildt ad og ordnet. Og samme med Ratstamme Immo modul, nye Relæ'er og Kontakter. ...
03-Forerplads.JPG
- Arbejdspladsen
03-Forerplads.JPG (174.34 KiB) Vist 2316 gange

Læder / Alcantara på sæderne, Man sidder sgu godt i det, og det ser OK ud stadigvæk. Bagsædet er ikke ligefrem slidt op eller siddet i stykker.
04-Bagsade.JPG
- Læder / Alcantara - Whats Not To Like
04-Bagsade.JPG (132.35 KiB) Vist 2316 gange

El-Soltag ( Glas ). Man får lidt fornemmelsen at der er lavet et par af de bedre ( =dyre ) tilvalg da den blev anskaffet i sin tid ???
05-Elsoltag.JPG
- Elsoltag ( Glas )
05-Elsoltag.JPG (103.85 KiB) Vist 2316 gange

Og langs siden bagfra. I mørket ser man ikke alle småfejlene, men der er lidt og arbejde med.
06-Bagfra.JPG
- I mørket ser man ikke fejlene
06-Bagfra.JPG (170.15 KiB) Vist 2316 gange
- - -

Planerne - Måske i den rækkefølge de udføres..:

- Navigation og lidt BumBum..: Det er ikke værre end man kan makke i det om Vinteren. Planmæssigt kommer der en Pioneer Navi i, og et par Infinity 12" Perfect VQ basser i som Åben Baffle i Hattehylden med nogen få hundrede Watt pr stk. Den løsning har været lavet i næsten alle de Sedan' / Saloon' jeg har haft, det er en af de løsninger der stjæler mindst plads. OG lidt BumBum må godt være usynligt.
Mon ikke der osse kommer lidt opgraderinger i lyden i Fordørene. Jeg ville gerne osse ha' Bakkamera på den nye Navi, men kan det mon integreres med en Uorg. Navi, og det org. Kamera der sidder under VW Logo'et og tipper ud ???

- Under bilen..: Den er ret fin under bunden, og det man kan se af siderne. Der er skiftet Bagsvingere, resten af Bagbro'en er ikke ny, men dog hæderlig. Den kunne risikere endten at blive pillet ned og ordnet, eller osse en ny der så skal Males og Klargøres inden montering. Er det til og få en Ny nogenlunde Betalbart // Findes de gode ved Auto-ophuggerne ?? - Alt andet lige nemmere og lave en klar og skifte, end og skal ha' bilen splittet ad et stykke tid mens man ordner.
Plastik-panelerne på siderne kunne også risikere og komme af, så man kan forebygge at det ruster...

- Udenpå..: Døren i Pass. siden er blevet "Rustebeskyt-lappet" ved listen, det skal laves om så det bliver pænt. Der er en Skærmkant i for der vist skal ha lidt forebyggelse imod røde hunde, og der er en "Kno-Tryk-Bule" i den anden forskærm. Lidt stenslag over Forruden kommer vi nok heller ikke udenom og skal ha' kigget på. NåehJa, så er lakken ikke som ny, men OK. Lad os se hvor langt vi kommer med Polering af resten af bilen.

Undervogn / Hjul / Bremser..: Mon ikke den ville stå fint på 8x18 ?? Umiddelbart er der ikke noget med Bremserne der stikker i øjnene, men mon ikke de skal skildes ad og renses / smøres / nulres om. Er der nogen Upgrades der lige falder for ?? Jeg synes den ligger fint på vejen, så vi kigger nok ikke ind i Sænkning, tænker lidt stivere hjul end Vinterhjulene strammer det op der skal strammes op.

Motor..: ToLiters TDi 168hk PumpeDyse motor. Jeg tænker vi skal ha' kigget på / Skildt / Renset EGR Systemet og ha kigget på Softwaren til dette. Den skal jo helst sku få luft. Så skal vi ha' en kikkert i og ha vurderet standen, og om nødvendigt lavet hvis der er noget. Jeg tænker ikke der skal en Software-Opgradering til af Motorstyringen, den kører egentlig vældig harmonisk. Der er ifølge Servicebogen skiftet Tandrem og Kobling indenfor det sidste år / de sidste 20.000 kilometer.

Hvordan får man et kabel fra Motor-rummet og ind i Kabinen ???

Jeg skal se om jeg kan huske Billeder efterhånden som der sker noget, og så ellers få opdateret tråden når der sker noget...

/ Lars
These users thanked the author Lars - Sound2Vision for the post (total 4):
mertodinloJay-JayDangerDanenuggivr6

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 41 times
Been thanked: 150 times

Re: Project B6 ( 3C ) - En tråd værd ?? ( Nu med billeder )

Indlæg af Martin1986 » 18. nov 2024, 22:27

Find kabelgennemføring eksempelvis til sikringsboks, som går gennem en gummimanchet

Lars - Sound2Vision
Medlem

Re: Project B6 ( 3C ) - En tråd værd ?? ( SneakPeak BumBum )

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 17. maj 2025, 20:56

Nå, i Vinters - Omkring Jul - kom der godt gang i BumBum. Jeg ville helst ikke rigtig vise noget før det var Færdig, men nu nærmer det sig, og sig også første afdeling i DM i Autostereo - I første afdeling bliver det godt nok kun som Tilskuer - Jeg skal noget andet det meste af dagen, så det blir' Sneak Peak og se hvordan det går for sig, så kan jeg deltage i en af de andre afdelinger.... :-) Hvis det duer ordentligt...

Nå, jeg er kommet i gang med Bagagerummet..:
IMG_8064-Teaser1.JPG
Design-oplæg
IMG_8064-Teaser1.JPG (2.16 MiB) Vist 1114 gange
Der skal lidt til og trække sådan et par stykker her i Hattehylden - Hvis de kan komme ned - og den gamle M25 på Frontkanalen. Den ved jeg virkli' spiller som en drøm!!
IMG_8077-Teaser2.JPG
Ka' de komme ned ???
IMG_8077-Teaser2.JPG (1.98 MiB) Vist 1114 gange
- Det gik. ... - Her uden tøj på, udefra. Ja, det var Vinter og Lortevejr, men der er sket en del siden :-)
IMG_8082-Teaser3.JPG
MMMmmmmm.... - BumBum
IMG_8082-Teaser3.JPG (2.71 MiB) Vist 1114 gange
- Og nu får i ikke mere denne gang - der er billeder af hele processen, men ikke alt afsløres før den del af vognen er færdig.

/ Lars
These users thanked the author Lars - Sound2Vision for the post (total 4):
mojocarstenhjorthjakhammerGaSelle

Besvar

Tilbage til "Store projekter"