vandhunden skrev: ↑5. aug 2024, 07:48
Jeg havde valgt nummer 3 og så en kontrastfarve i enten sølv eller bronze
En sort bil bør have en kontrastfarve i fælge ellers kan man ikke se dem og så giver det ingen mening og bruge en formue på det.
Jeg synes så bare ikke sølv fælge er pæne op mod en sort bil, det er lidt for "standard". Og bronze er ikke lige min kop the

. Det skal siges at der er en anden Golf i mit nærområde der har selv samme fælge, hans bil er dog "mørk grunder" farvet som jeg plejer at kalde det

.
Mike H skrev: ↑5. aug 2024, 08:10
VW anbefaler selv dækstørrelse 225/40-18 - men jeg kan forstå du gerne vil minimere fejlvisningen lidt (+måske også få dæk/fælge til at fylde lidt mere i skærmkassen).
Dette dæk er 0,43% større end dine nuværende, men jeg tænker også du lige skal indregne forventet komfort. Jeg tænker hvis du er vant til at køre med profil 65 - så vil 40 være en stor omvæltning.
Min tidligere bil kørte med 235/35 i 19 tommer og synes ikke det var så slemt igen, men der kørte jeg så også med sænkningsfjedrer oveni så den var godt stiv

. Så jo jeg ved godt at jeg giver afkald på noget komfort, men bryder mig heller ikke så meget om "ballondæk" looket, men vil gerne havde lidt bredere dæk også. Og går ikke ud fra at den bliver lige så stiv som 235/35-19 med sænkningsfjedre?.
jansom skrev: ↑5. aug 2024, 08:12
Ingen af dem er pæne til bilen. Jeg ville personligt vælge en lysere fælg i et andet design
På f.eks. dækberegner.dk kan du nemt se hvad der passer i størrelsen
Jeg var hele deres side igennem og de 3 fælge var det mig og konen umiddelbart kunne blive enige om. Der var ikke nogen af de andre der lige umiddelbart faldt i vores smag enten i farve eller design. Men det er jo altid smag og behag

.
superbeszzz skrev: ↑5. aug 2024, 09:42
Jeg var også gået uden om sort fælg til sort bil. Jeg har selv en hvis bil nu med sort fælg. Model nummer to finder jeg decideret gyselig i sit design.
Nu er de så heller ikke sorte, men snarere noget antracit/gun metal i farven.