Hej alle i rare vag mennesker.
Jeg har lidt udfordringer med mit dsg gear. Har i 3 og 5 ved lav hastighed, det føles som når man laver hjulspind på en våd vej, og esp arbejder, det varer få sekunder?
Nu kommer det skøre. En bekendt der har et værksted nævnte at han havde haft en 6 trin dsg inde, der ikke ville skifte til 6 for år tilbage. Han adskilte bremser og rensede og ordnede dem, så virkede det igen.
Så jeg tænkte det gør jeg da osse, min bil er en Octavia 1,4 150 hk dsg 7 gear har kørt ca 60000 km.
Adskilte rensede og smurte så det var lækkert, ps. Jeg tænkte så nemt kan det ikke være at løse det.
Men jeg samlede, fik så ikke prøvekørt på dagen . Men dagen efter kørte jeg ca 100 km i den.
Den kørte som en drøm, skifte lækkert og alt var godt, det skal lige siges at de 100 km var af 3 omgange så den holdt lidt stille imellem.
Men lykken varede kort, dagen efter kom det lidt igen.
Mit spørgsmål er, tilfældigheder eller en tanke om at min abs/ esp driller, er ingen lamper der lyser.
På forhånd tak vh Allan
Octavia 1.4TSI - Dsg gear q200/abs-esp
-
Bamseline2047
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 377 times
Re: Octavia 1.4TSI - Dsg gear q200/abs-esp
Når det kun er de ulige gear, kunne det tyde på at det er koblingen til de ulige gear som er slidt. Stiger omdrejningstælleren, som den ville gøre, hvis det var hjulspin? I så fald:
Hvis ikke en grundjustering af gearkassen kan hjælpe, kan en DSG-mod med øget koblingstryk måske, men det er nok en stakket frist, hvis koblingen er slidt. Vær obs på at DSG-mod kan få garantien på gearkassen til at bortfalde, hvis der er garanti på. Første trin må være en grundjustering...
Hvis ikke en grundjustering af gearkassen kan hjælpe, kan en DSG-mod med øget koblingstryk måske, men det er nok en stakket frist, hvis koblingen er slidt. Vær obs på at DSG-mod kan få garantien på gearkassen til at bortfalde, hvis der er garanti på. Første trin må være en grundjustering...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Alernativt kan man med VCDS lige netop på en DQ200 "udlæser" koblingssliddet og konkludere om det er koblingen eller ej.
-
flan
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Har du en "how to do" ?DangerDane skrev: ↑6. feb 2025, 22:39Alernativt kan man med VCDS lige netop på en DQ200 "udlæser" koblingssliddet og konkludere om det er koblingen eller ej.
2019 T-ROC 1.5 TSi Sport DSG
-
Nicklossi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 757 times
- These users thanked the author Nicklossi for the post (total 2):
- flan • Bamseline2047