Telefon lader (næsten) ikke i Enyaq 85?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
philipc
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Telefon lader (næsten) ikke i Enyaq 85?

Indlæg af philipc » 13. okt 2024, 20:29

Jeg har for nogle uger siden købt en ny Enyaq 85. Den giver mig lidt udfordringer med ladning af min mobiltelefon.

I følge manualen så burde effekt på USB stik være 15W, men min telefon, Samsung S22) lader stort set ikke. Det samme gør sig gældende, når jeg bruger wireless charging.

Lige når kablet plugges i, så kravler ladeeffekt måske kortvarigt op på 5W, hvorefter den falder ned til 1-2W i følge Devcheck app.

Har prøvet forskellige kabler og forskellige devices med samme resultat. Dog ser det ud til, at stik på bagsædet giver lidt højere output - men stadig ikke i nærheden af 15W.

Og Enyaq har desværre ikke cigaretstik, hvor jeg plejede at have en fast charger i den gamle bil.

Inden jeg spørger forhandleren, så vil jeg gerne høre om andre har oplevet lignende problemer og har ideer til fix?

Billede

Brugeravatar
Monze1980
Aktiv medlem
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 506 times
Been thanked: 764 times

Re: Telefon lader (næsten) ikke i Enyaq 85?

Indlæg af Monze1980 » 13. okt 2024, 21:40

Synes at have hørt noget om at lademåtter i Enyaq med fordel kan udskiftes, og/eller at nogle er udskiftet uden beregning hos forhandler.
These users thanked the author Monze1980 for the post:
philipc
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Enyaq+Camp
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af Enyaq+Camp » 9. feb 2025, 20:20

Vi har(haft) samme problem, konen fandt ud af at bruge det gamle originale Samsung lade kabel til sin, og så fandt hun et konverter stik fra usb C han til usb (gen 1?) hos AVcables.dk ( ‘lade’ type) først da lader den maks..
(Alternativt trække dit gamle cigaretsstik lade kabel under tæpperne fra bagagerummet.. ;-)
Min Samsung trækker fint med et lade kabel usbc /usbc - han/han, også fra avcables.dk

Næste telefon bliver til lademåtten, børnebørnene ellers har lagt beslag på nu.. :-D
Dén er effektiv nok..

Det virker som om bilen tjekker kabel kvaliteten inden der lukkes maks op for ladestyrken.. (??)
mine droner lades lynhurtigt op i bilen uanset hvilket stik der anvendes,
(de er pænt store 5-10 x et telefon batteri)

Håber det lykkes.. 👍
‘Mod det uendelige univers!’ :mrgreen:

Enyaq 80+ Business & T@B 320

philipc
Helt nyt medlem
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af philipc » 9. feb 2025, 20:27

Problemet er på en eller anden måde forsvundet - eller i hvert fald blevet mindre. Nu kan jeg trods alt se, at batteri-procent stiger under kørsel og ikke blot holdes nogenlunde konstant.

Kan ikke svare på, om det skyldes en mindre opdatering af softwaren i bilen, telefon firmware, apps eller andet.

406turbo
Nyt medlem
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af 406turbo » 10. feb 2025, 22:23

jeg har også en s22 og en 85 og jeg har dette kabel i bilen og der lader den fint op. Normalt bruger jeg den trådløse den kan godt var lidt langsom dog bruger jeg ikke telefon til noget menes jeg kører udover bluetooth og saphe
https://www.elgiganten.dk/product/servi ... ort/883073

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"