Jeg har en Passat 150hk TDi fra 2018, som jeg overvejer at få opgraderet med en GTD1449vz turbo fra en Golf MK7 GTD184 og som jeg umiddelbart har kunnet læse mig frem til, så burde det være 100% plug-and-play, hvis blot der tilkøbes en turbo outlet damper.
Er der nogen som har erfaringer med dette og kan be/af-kræfte dette, samt hvor stor en opgave det er at skifte Turbo på en Passat B8 ?
Passat 8B - opgradering af turbo ?
-
Bace
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Passat 8B - opgradering af turbo ?
Fordelen ved GTD184 turboen, er at den ikke er vandkølet (ligesom CR150 turboen). CR190 turboen er vandkølet, hvilket betyder at der skal ændres på kølesystemet for at montere denne...
Om det reelt er et problem eller det blot er et par køleslanger som skal skiftes ved jeg ikke, men hvis GTD184 turboen er 100% plug & play uden andre ændringer så virker det blot mere tiltalende
Jeg har dog hørt modsvarende oplysninger omkring GTD184 turboen - de fleste skriver at det er 100% plug & play uden andre dele, men et større engelsk selskab, som burde have styr på dette melder at der er andre ting som også skal ændres (uden at specificere hvilke), de sælger til gengæld et kit med en tilsvande turbo som skulle passe direkte på (til en noget højere pris)....
Så er meget i tvivl om hvad der er op og ned omkring dette og hører gerne fra nogen som har erfaringer med enten CR190 turboen eller GTD184 turboen på en CR150 motor.
Om det reelt er et problem eller det blot er et par køleslanger som skal skiftes ved jeg ikke, men hvis GTD184 turboen er 100% plug & play uden andre ændringer så virker det blot mere tiltalende
Jeg har dog hørt modsvarende oplysninger omkring GTD184 turboen - de fleste skriver at det er 100% plug & play uden andre dele, men et større engelsk selskab, som burde have styr på dette melder at der er andre ting som også skal ændres (uden at specificere hvilke), de sælger til gengæld et kit med en tilsvande turbo som skulle passe direkte på (til en noget højere pris)....
Så er meget i tvivl om hvad der er op og ned omkring dette og hører gerne fra nogen som har erfaringer med enten CR190 turboen eller GTD184 turboen på en CR150 motor.
-
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 193 times
Hvad er målet med at skifte til anden turbolader end den oprindelige type motoren er født med?
-
Bace
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Lad os blot sige at GTD184 turboen er mere effektiv end den originale - evt. andre bivirkninger vil jeg lade være op til folks fatasi 
- Hej-Hej
- Medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Gelsted
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 105 times
Mon ikke formålet er det samme som en chip, altså at køre lidt længere på literen?