Er der nogen herinde, der ved hvilken størrelse en VW Polo (AW) har på ET mål og hvad jeg lovligt kan køre med?
Har googlet lidt, og nogle steder står der, at bilen er født med R15 185/65 5.5J ET40 - andre steder står der, at den kommer med R15 185/65 5.5J ET38
Så vidt jeg kan læse mig til, kan man montere +/- 10ET uden de store problemer, men jeg vil gerne have dette bekræftet.
Jeg har fundet et par hjul, der har siddet på en T-Cross. Polo'en og T-Cross bygger på samme platform, så der burde ikke være den store forskel. Hjulbolte, krydsmål osv. er det samme. Fælgene fra T-Cross'en har dimensioner R16 6J 35ET. VW skriver på deres hjemmeside, at fælge R16 6J til polo skal have ET45, med dæk i størrelsen 195/55. Kan jeg stadig smide disse T-Cross fælge på, med dæk i de rette dimensioner?
Hjulstørrelser og ET mål på Polo (AW)
- Tor Morrison
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 251 times
Re: Hjulstørrelser og ET mål på Polo (AW)
Du må øge sporvidden med op til 20 mm men du må ikke gøre den mindre. Dvs. at du må gøre ET op til 10 mm mindre men ikke større.VWPoloAW skrev: ↑25. mar 2025, 18:23Er der nogen herinde, der ved hvilken størrelse en VW Polo (AW) har på ET mål og hvad jeg lovligt kan køre med?
Har googlet lidt, og nogle steder står der, at bilen er født med R15 185/65 5.5J ET40 - andre steder står der, at den kommer med R15 185/65 5.5J ET38
Så vidt jeg kan læse mig til, kan man montere +/- 10ET uden de store problemer, men jeg vil gerne have dette bekræftet.
Jeg har fundet et par hjul, der har siddet på en T-Cross. Polo'en og T-Cross bygger på samme platform, så der burde ikke være den store forskel. Hjulbolte, krydsmål osv. er det samme. Fælgene fra T-Cross'en har dimensioner R16 6J 35ET. VW skriver på deres hjemmeside, at fælge R16 6J til polo skal have ET40, med dæk i størrelsen 195/55. Kan jeg stadig smide disse T-Cross fælge på, med dæk i de rette dimensioner?
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
Livet er for kort til kedelige biler!
Livet er for kort til kedelige biler!
- VWAU
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 869 times
Der står enormt meget vrøvl på nettet.
Gå ind på Ebay og søg på originale fælge til en Polo AW. Her er der meget ofte fotos af den indstøbte ET-værdi. Bemærk også at på VAG-fælge er ET afhængig af fælgens diameter.
Større fælgdiameter giver normalt større ET.
Gå ind på Ebay og søg på originale fælge til en Polo AW. Her er der meget ofte fotos af den indstøbte ET-værdi. Bemærk også at på VAG-fælge er ET afhængig af fælgens diameter.
Større fælgdiameter giver normalt større ET.
-
VWPoloAW
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Jeg har prøvet at Google de originale metanol fælge til en VW, som er dem jeg er ude efter. Til en VW polo er 16 tommer med et 45ET-mål. Så jeg er i tvivl om, når fælgen også er en halv tomme bredere, om de simpelthen kommer for langt ud i skærmkassen..
- VWAU
- Aktiv medlem
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 869 times