Tændte baglygter på en Seat Leon F5 ST car?

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 251 times

Re: Tændte baglygter på en Seat Leon F5 ST car?

Indlæg af Tor Morrison » 4. apr 2025, 12:26

DangerDane skrev:
3. apr 2025, 21:34
Hvis sikkerhed?. Hvis du ikke kan se min bil i fuld dagslys og har brug for at jeg OGSÅ har baglygterne tændt før du kan se den så er der noget helt andet galt IMO. Mit bremselys virker jo helt normalt...
Det er jo ikke i fuld dagslys der kan være et problem... Der hvor problemet kan være og hvor politiet giver bøder, er når der f.eks. er tåget, diset, regner eller sner og der stadig er forholdsvis lyst. Så tænder baglyset ikke og man kan derfor være svær at se. I de situationer skal man selv huske at tænde lyset. Politiet er jævnligt ude i medierne og gøre opmærksom på det.
These users thanked the author Tor Morrison for the post:
Melle
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
Livet er for kort til kedelige biler!

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 516 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af KBoesen » 4. apr 2025, 14:53

DangerDane skrev:
3. apr 2025, 21:34
Hvis sikkerhed?. Hvis du ikke kan se min bil i fuld dagslys og har brug for at jeg OGSÅ har baglygterne tændt før du kan se den så er der noget helt andet galt IMO. Mit bremselys virker jo helt normalt...
Fordi du aldrig har oplevet, at lyssensoren ikke har tændt baglygterne på et tidspunkt, hvor det var lov påkrævet? :?

Det tænker jeg ca. alle kan nikke genkendende til i et hvis omfang, og indtil man lige har opfanget den del, højner det jo bare ens sikkerhed, altså DIN sikkerhed, markant, at ens baglygter altid er tændt.
These users thanked the author KBoesen for the post:
Rasser73
2013 Porsche Boxster S
2013 VW Move Up!

DangerDane
Medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 221 times
Been thanked: 170 times

Indlæg af DangerDane » 4. apr 2025, 19:03

Tor Morrison skrev:
4. apr 2025, 12:26
Det er jo ikke i fuld dagslys der kan være et problem... Der hvor problemet kan være og hvor politiet giver bøder, er når der f.eks. er tåget, diset, regner eller sner og der stadig er forholdsvis lyst. Så tænder baglyset ikke og man kan derfor være svær at se. I de situationer skal man selv huske at tænde lyset. Politiet er jævnligt ude i medierne og gøre opmærksom på det.
Nu har jeg så RHLS sensor på min så min tænder automatisk i regn osv. Og skulle den ikke tænde automatisk er jeg altså ikke dummere end at jeg selv vrider kontakten så det tænder ikke bare lader lortet fortsætte på autopilot ;). Så jeg kan ikke umiddelbart se det store problem i at de er slukket normalt. Men giver ret i at hvis folk er for dumme/dovne til selv at tænde dem når de ikke tænder automatisk når forholdene foreskriver det, så ja så er always on en bedre løsning... for dem.
KBoesen skrev:
4. apr 2025, 14:53
Fordi du aldrig har oplevet, at lyssensoren ikke har tændt baglygterne på et tidspunkt, hvor det var lov påkrævet? :?

Det tænker jeg ca. alle kan nikke genkendende til i et hvis omfang, og indtil man lige har opfanget den del, højner det jo bare ens sikkerhed, altså DIN sikkerhed, markant, at ens baglygter altid er tændt.
Joh da, og så tændte jeg den da bare selv ved at skifte stilling på kontakten. Problem solved ;). Ved godt at der er "dumme"/dovne billister derude der IKKE magter denne simple opgave, og joh så er det nok en god standard indstilling. Men jeg kan altså godt finde ud af at betjene min bil :).
Mvh Flemming Jacobsen
2017 Golf Variant 1.4 TSI BMT Billede

VCDS Hex-Net Ubegrænset + OBD11

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 133 times
Been thanked: 477 times

Indlæg af Avantismo » 4. apr 2025, 19:19

Held og lykke med projektet.

Beklager at du ikke kan lide de svar.

Sådan er det
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder…

Audi TT 1,8T 8n & VW ID3 pro

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"