Watcher skrev: ↑16. apr 2025, 16:43
.. jeg er lidt en diva hvad angår så noget, men laver jo primært nye/nyere så det skal lige pas man tager en beskidt skruetrækker, får sorte poter og så laver mærker på en lys beklædning🥹
Og stort tak for det!

En håndværker har up front vundet 85% af min anerkendelse, når jeg oplever at han har fuld respekt for min ejendom og den renlighed / ordentlighed jeg selv stræber efter. Uanset om det er bil, hus eller hvad det måtte være.
Da vi for et par år siden fik skiftet vinduespartiet i en karnap, gik der 2 unge mænd på opgaven. En svend og en lærling.
Der var selvsagt åbent helt ud til, så der var meget ind / ud af huset. Og det foregik i starten af januar måned, så vejrforhold var .. udfordrende.
Det viste sig at de to unge mænd havde en forbilledlig kultur mht orden. De grisede minimalt, og hver dag inden de tog hjem, blev der støvsuget og ryddet pænt op. Og da de var færdige, var det absolut ingen steder at se at de havde været der ... andet end den nye karnap.
Jeg skrev efterfølgende en anerkendende mail til deres Mester, hvor jeg påpegede at dette var blevet bemærket og noteret, og at han godt kunne give sine to unge mænd et velfortjent klap på skulderen for at være ydmyg omkring at de kommer ind i andre folks hjem.
For mig betyder sådan noget rigtig meget - at være ydmyg omkring at man er på andres domæne.
@Watcher - René, hvilke montagehandsker bruger du (link) ?? Jeg synes de plastic jeg har, er for tynde / går lidt for nemt i stykker. Så jeg brugte også en hel bunke af dem....