Import af Audi Q7 - vil skift af lygter øge afgiften ?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
vrod
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Import af Audi Q7 - vil skift af lygter øge afgiften ?

Indlæg af vrod » 26. apr 2025, 05:23

Jeg vender næsen hjem fra Tyskland om 2 måneder efter at have boet der i 12 år. Vi havde egentlig en A6 som var planlagt at skulle importeres men blev tilbudt en Q7 der havde godt med udstyr. Dog har den kun standard for- og baglygter med led og ikke laser.

Derfor vil jeg gerne få monteret laserlygter men vil det være klogere at gøre efter at den er importeret eller er det ligegyldigt mht. afgift? Såvidt jeg kan læse er skift af forlygter på skats grønne kategori, således at bilen ikke mister dens afgiftsmæssige identitet.

Kunne selvfølgelig vente men tingene er bare nemmere at få klarer her i tyskland. :) nogen der har en ide?
Nuværende: 2023 Audi Q7 55 TFSi e - HD MxB m. Laser, B&O Advanced, Optikpakke sort Plus, Head-up, Læder overalt, Pano, Soft-close, Parfume (what?), etc.
Tidligere: 2021 Audi A6 Avant 55 TFSi e // 2015 Audi S6 Avant // 2015 Touareg // 2014 G7 GTI Performance

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Re: Import af Audi Q7 - vil skift af lygter øge afgiften ?

Indlæg af Watcher » 26. apr 2025, 05:47

De hiver udstyrs listen og tjekker pr koder ikke fysisk så det spiller ingen rolle.

Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
superbeszzz
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

superbeszzz
Aktiv medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 377 times
Been thanked: 693 times

Indlæg af superbeszzz » 26. apr 2025, 06:20

vrod skrev:
26. apr 2025, 05:23
Jeg vender næsen hjem fra Tyskland om 2 måneder efter at have boet der i 12 år. Vi havde egentlig en A6 som var planlagt at skulle importeres men blev tilbudt en Q7 der havde godt med udstyr. Dog har den kun standard for- og baglygter med led og ikke laser.

Derfor vil jeg gerne få monteret laserlygter men vil det være klogere at gøre efter at den er importeret eller er det ligegyldigt mht. afgift? Såvidt jeg kan læse er skift af forlygter på skats grønne kategori, således at bilen ikke mister dens afgiftsmæssige identitet.

Kunne selvfølgelig vente men tingene er bare nemmere at få klarer her i tyskland. :) nogen der har en ide?
Arbejder med bilimport og som watcher rigtigt nok siger. Det er der ingen, der vil bemærke.
Herrebil: 2024 Mercedes EQS 450+
Ged: 2024 Pinarello F, Zwift ride
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
vrod
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Indlæg af vrod » 26. apr 2025, 06:21

Super, mange tak for jeres svar. :)
Nuværende: 2023 Audi Q7 55 TFSi e - HD MxB m. Laser, B&O Advanced, Optikpakke sort Plus, Head-up, Læder overalt, Pano, Soft-close, Parfume (what?), etc.
Tidligere: 2021 Audi A6 Avant 55 TFSi e // 2015 Audi S6 Avant // 2015 Touareg // 2014 G7 GTI Performance

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"