Reparation af småskrammer på alufælg

Alt vedr. fælge, ET mv.
Besvar
Frudens
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Reparation af småskrammer på alufælg

Indlæg af Frudens » 3. maj 2025, 22:37

Har fået disse 3 små skrammer på min alufælg. Noget af skaden er sket på diamond cut. Synes priserne for at få det fixet er alt for dyre, så søger råd til om jeg “nemt” kan fixe det selv? Har læst om et reparationskit fra Quixx, som evt ku bruges? Alle råd modtages :)
IMG_3944.jpeg
IMG_3944.jpeg (3.48 MiB) Vist 695 gange

stadil
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 374 times
Been thanked: 156 times

Re: Reparation af småskrammer på alufælg

Indlæg af stadil » 3. maj 2025, 23:03

Hvilke priser er for “dyre”?

Har selv fået repareret diamond cut hos https://hjulfix.dk/ tidligere til ca kr 1800 for en org vw fælg med super resultat.. alternativet var en ny fælg til kr 4500

Frudens
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af Frudens » 3. maj 2025, 23:15

stadil skrev:
3. maj 2025, 23:03
Hvilke priser er for “dyre”?

Har selv fået repareret diamond cut hos https://hjulfix.dk/ tidligere til ca kr 1800 for en org vw fælg med super resultat.. alternativet var en ny fælg til kr 4500
Synes 1800,- er mange penge, så håbede at man ku fixe det selv. Er selvfølgelig godt klar over at resultatet ikke ville blive lige så godt, men hvis man bare ku få skrammen til at ses mindre tydeligt, så ville jeg være tilfreds

Brugeravatar
HansH
Admin
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 4205 times
Been thanked: 5780 times

Indlæg af HansH » 4. maj 2025, 08:14

@stadil -

Skulle man være så heldig at du har et før/efter nærbillede af din rep, så man kan se hvad "super resultat" er ?

Jeg har tidligere valgt at sælge en diamond cut fælg med en lille skade, og i stedet købe en ny, fordi jeg blev informeret fra fælgrep. firmaet jeg snakkede med, at de sagtens kunne lave en DC fælg .... men at der altid efterfølgende ville være en "farveforskel". Det reparerede område skulle angiveligt altid blive lidt lysere end det originale område. Dvs hvis man gik tæt på, ville man kunne se det.
Men ... det er jo også sådan lidt fluffy, når man ikke har set det med egne øjne.

Anyways, så var jeg bange for at jeg nok bare ville blive ked af en 98% rep, så jeg valgte altså at købe en ny i stedet.

Derfor er jeg interesseret i noget billeddoku på hvad de fælgreparatører rent faktisk kan udrette på DC.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813

stadil
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 374 times
Been thanked: 156 times

Indlæg af stadil » 4. maj 2025, 11:46

HansH skrev:
4. maj 2025, 08:14
@stadil -

Skulle man være så heldig at du har et før/efter nærbillede af din rep, så man kan se hvad "super resultat" er ?

Jeg har tidligere valgt at sælge en diamond cut fælg med en lille skade, og i stedet købe en ny, fordi jeg blev informeret fra fælgrep. firmaet jeg snakkede med, at de sagtens kunne lave en DC fælg .... men at der altid efterfølgende ville være en "farveforskel". Det reparerede område skulle angiveligt altid blive lidt lysere end det originale område. Dvs hvis man gik tæt på, ville man kunne se det.
Men ... det er jo også sådan lidt fluffy, når man ikke har set det med egne øjne.

Anyways, så var jeg bange for at jeg nok bare ville blive ked af en 98% rep, så jeg valgte altså at købe en ny i stedet.

Derfor er jeg interesseret i noget billeddoku på hvad de fælgreparatører rent faktisk kan udrette på DC.
Hej Hans,

Bilen er desværre afleveret retur (var en 12 måneders leasing af Cubra tormentor)..

Men det jeg kan sige er at hele fælgen bliver bearbejdet / overflade fræset på ny for at få diamond cut looket frem igen dvs den står “som ny”.

MEN de drejer jo lidt af materialet af dvs hvis jeg sammenlignede den repareret fælg med en af de andre kunne jeg godt se med det der skarpe øje at eksempelvis kanten af fælgen var lidt bredere / fladere (vi taler et par mm). Men igen, hvis alternativet var en ny fælg så syntes jeg absolut det var en super fin løsning og kompromis som jeg kunne leve med til trods for jeg spotter hver en lille ridse på min bil ;)
These users thanked the author stadil for the post:
HansH

superbeszzz
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 377 times
Been thanked: 693 times

Indlæg af superbeszzz » 4. maj 2025, 13:09

fik lavet en rep på en fælg på min Porsche CT. Jeg troede ikke rigtigt på et godt resultat, men det blev helt perfekt. Det var hos Hjulfix, dengang det lå i Solrød.
Herrebil: 2024 Mercedes EQS 450+
Ged: 2024 Pinarello F, Zwift ride
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Besvar

Tilbage til "Fælge"