Hej derude!
Som titlen nok afslører, er jeg meget i tvivl omkring, om det er værd at tage chancen, og chiptune min TT.
Den har for få uger siden fået en ny turbo i, da det viste sig at den gamle var defekt, da den var til en Stage 1 optimering.
Nu trækker den selvfølgelig bedre end før, grundet den defekte turbo, men kunne egentlig godt ønske mig lidt mere, end hvad den kan nu.
Nu er jeg dog bare i tvivl om, hvorvidt en Stage 1 optimering er det rigtige valg, da dette vil fjerne de 3 års garanti, som der er på den nye turbo.
Er der andet jeg kan gøre, som vil kunne give de ekstra 95/105 moment, eller skal jeg bare optimere den, selvom den har fået den helt nye turbo?
Til slut, vil jeg høre om der er nogle anbefalinger til steder, som laver Stage 1 optimering, gerne nær fyn? Har hørt en del ros angående Landberg, men synes alligevel at den tur er lidt for langt væk.
Hilsen den forvirrede TT ejer
Skal/skal Ikke: Chiptuning af Audi TT 1999 med ny turbo
- Tor Morrison
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 251 times
Re: Skal/skal Ikke: Chiptuning af Audi TT 1999 med ny turbo
Landberg har forhandlere rundt omkring i landet.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
Livet er for kort til kedelige biler!
Livet er for kort til kedelige biler!
-
Hallas
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 650 times
- Been thanked: 317 times
Pil kun ved det, såfremt den bliver godkendt med ændringerne. Det vil blive dyrt hvis noget går galt, ulykke osv.najdof skrev: ↑19. maj 2025, 17:20Hej derude!
Som titlen nok afslører, er jeg meget i tvivl omkring, om det er værd at tage chancen, og chiptune min TT.
Den har for få uger siden fået en ny turbo i, da det viste sig at den gamle var defekt, da den var til en Stage 1 optimering.
Nu trækker den selvfølgelig bedre end før, grundet den defekte turbo, men kunne egentlig godt ønske mig lidt mere, end hvad den kan nu.
Nu er jeg dog bare i tvivl om, hvorvidt en Stage 1 optimering er det rigtige valg, da dette vil fjerne de 3 års garanti, som der er på den nye turbo.
Er der andet jeg kan gøre, som vil kunne give de ekstra 95/105 moment, eller skal jeg bare optimere den, selvom den har fået den helt nye turbo?
Til slut, vil jeg høre om der er nogle anbefalinger til steder, som laver Stage 1 optimering, gerne nær fyn? Har hørt en del ros angående Landberg, men synes alligevel at den tur er lidt for langt væk.
Hilsen den forvirrede TT ejer
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
najdof
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Det vil selvfølgelig blive indberettet til min forsikring, så det er fuldt ud lovligt. Dog er dette ikke en del af spørgsmålene
-
Hallas
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 650 times
- Been thanked: 317 times
Det er dog ikke nok til forsikringen , det er er er ikke dem der er problemet..nej ikke en del af spørgsmålet, men du kører på de samme veje som jeg og familen. Så er det da rart at tingene passer sammen. Dette ikke for at være sortseer, men det kan gå gruelig galt
Link til tråd om tuning…der er meget godt i den
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=159248
Link til tråd om tuning…der er meget godt i den
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=159248
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.