Bilen er virkelig tung, så jeg har købt en Bacho donkraft af høj kvalitet, der kan løfte op til 3 tons. Selvfølgelig sørger jeg altid for kun at løfte bilen ved de udpegede løftepunkter og sikrer, at donkraften aldrig kommer i kontakt med batteriet.
Det irriterende er, at uanset hvor godt jeg forsøger at beskytte løftepunkterne (metalkanten), skærer den sig direkte igennem den tykke rustbeskyttelse, når bilen løftes. Når dette sker, bliver metalkanten eksponeret for elementerne, og rustbeskyttelsen løsner sig delvist og hænger løst langs kanten af løftepunktet.
Jeg har forsøgt at reparere og forsegle den beskadigede rustbeskyttelse med en gummihud spray, men det kræver meget arbejde og holder kun indtil næste gang, bilen løftes. Så nu får den bare lidt Dinotrol undervogns beskyttelse (den metalliske gyldne voksagtige).
Har nogen af jer oplevet det samme? Gør I noget for at forhindre det? Måske er metallet ved løftepunkter galvaniserede?
Jeg har vedhæftet et par billeder, der forhåbentlig viser, hvordan kanten af løftepunktet skærer gennem den tykke, klistrede rustbeskyttelse.
Det er sikkert de samme problem på Audi Q4, VW ID4 osv.
Jeg savner de indbyggede plastikløftepunkter, jeg havde på min BMW!
JASE