Hej VAG CARS
Som det fremgår af et indlæg under Diagnose/Kodning skal der tilsyneladende sættes en tester på bilen når der skal skiftes bremsevæske?
Så hermed dagens dumme spørgsmål:
Hvorfor skal der bruges en tester, hvis der bruges et udluftningssystem som med vakuum "suger" bremsevæsken ud ved udluftningsskruerne medens der påfyldes ny bremsevæske på beholderen, så den ikke løber tør?
På ældre biler - også med ABS - satte man en slange på udluftningsskruen, løsnede den og trådte langsomt bremsepedalen i bund et par gange og efterfølgende lukkede udluftningsskruen.
Et problem der kunne opstå var, at gummistemplerne i hovedcylinderen kunne blive utæt og bremsepedalen kunne trykkes langsomt i bund. Derfor gik man over til vakuum udluftning som "sugede" bremsevæsken ud.
Er der en teknisk forklaring på det med at bruge en tester?
Vh. John N.
Skift af bremsevæske på VW Golf VIII
-
John Nielsen
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Re: Skift af bremsevæske på VW Golf VIII
Tester er kun nødvendig hvis der er kommet luft i ABS blokken.
Jeg har skiftet brensevæske mange gange uden at bruge tester.
Jeg bruger en bremseudlufter der trykker den nye væske ind gennem bremsevæskebeholderen. Det går meget hurtigere end at suge.
Jeg har skiftet brensevæske mange gange uden at bruge tester.
Jeg bruger en bremseudlufter der trykker den nye væske ind gennem bremsevæskebeholderen. Det går meget hurtigere end at suge.
-
406turbo
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 19 times
Re: Skift af bremsevæske på VW Golf VIII
bruge sådan en her samme måde som blackfinger skriver https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvark ... 2000044343