enyaq vil ikke oprette forbindelse til Android Auto.
- mojo
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 322 times
enyaq vil ikke oprette forbindelse til Android Auto.
Er der andre end mig der døjer med at der sommetider ikke kan opnås forbindelse mellem tlf og bil?
På skærmen Roter forbindelses ikonet rundt og du kan ikke gøre noget ved det.
Genstart af anlægget kan sommetider hjælpe.
De fleste gange connecter den omgående og uden problemer.
Software 3.8
På skærmen Roter forbindelses ikonet rundt og du kan ikke gøre noget ved det.
Genstart af anlægget kan sommetider hjælpe.
De fleste gange connecter den omgående og uden problemer.
Software 3.8
- Monze1980
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 764 times
Re: enyaq vil ikke oprette forbindelse til Android Auto.
Ja, det sker, og så kommer det igen....det magiske er tålmodighed.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- Monze1980
- Aktiv medlem
Så får du en udfordring som Enyaq ejer, for det er ikke sidste gang tålmodighed er vejen frem.
- baconbaronen
- Nyt medlem
- Geografisk region: Tyskland
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 87 times
Er det et udtryk for at Skoda har sendt et halvfærdigt produkt på markedet?
- Monze1980
- Aktiv medlem
Tænker det er et udtryk for at bilen - ligesom mange andre - er én stor computer, som (næsten) er forældet kort tid efter den er trillet over kantstenen.
Computeren har behov for en god gammeldags ctrl+alt+del engang imellem, og så forsvinder 99,99% af eventuelle fejlmeddelelser ligesom infotainment virker igen, hvis tilfældet var, at det drillede.
Hastigheden på software kan være bedre på en 80'er, sammenligner man med de nye 85'ere. Det er dog ikke noget der irriterer mig.
Vi har en fantastisk bil i vores Enyaq 80 Sportline fra 07/22; den kører aldeles fremragende, er lækker at sidde i, ungerne kan lide den, jeg har lyst til at vaske og pleje den for at holde den bedre kørende i længere tid, og så "glæder" jeg mig til de længere køreture i den.
Computeren har behov for en god gammeldags ctrl+alt+del engang imellem, og så forsvinder 99,99% af eventuelle fejlmeddelelser ligesom infotainment virker igen, hvis tilfældet var, at det drillede.
Hastigheden på software kan være bedre på en 80'er, sammenligner man med de nye 85'ere. Det er dog ikke noget der irriterer mig.
Vi har en fantastisk bil i vores Enyaq 80 Sportline fra 07/22; den kører aldeles fremragende, er lækker at sidde i, ungerne kan lide den, jeg har lyst til at vaske og pleje den for at holde den bedre kørende i længere tid, og så "glæder" jeg mig til de længere køreture i den.
- These users thanked the author Monze1980 for the post:
- baconbaronen
-
Sokken
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 24 times
Vi er også meget glade for vores Enyaq.
Jeg tror ikke med alt det teknik der er i biler i dag at man kan få en helt fejlfri bil
Jeg tror ikke med alt det teknik der er i biler i dag at man kan få en helt fejlfri bil
-
kjempff
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Tror det er et generelt problem med VW softwaren.
På min Seat er det også lidt hit and miss, virker 19/20 gange men selvfølgelig ikke når man har allermest brug for det (i en ukendt storby nede sydpå, når du skal nå en færge, etc).
Oftest skal jeg opdatere min Android version på telefonen, andre gange reboot telefonen.
Nede sydpå virker det som om at varmen kan give problemer, andre gange skal jeg stoppe og starte bilen, og andre gange igen skal jeg helt ud af bilen og låse døren før der kommer gang i det igen. Og i nogle få tilfælde måtte jeg opgive helt og køre på telefonens skærm .. og næste dag virker det så igen.
På min Seat er det også lidt hit and miss, virker 19/20 gange men selvfølgelig ikke når man har allermest brug for det (i en ukendt storby nede sydpå, når du skal nå en færge, etc).
Oftest skal jeg opdatere min Android version på telefonen, andre gange reboot telefonen.
Nede sydpå virker det som om at varmen kan give problemer, andre gange skal jeg stoppe og starte bilen, og andre gange igen skal jeg helt ud af bilen og låse døren før der kommer gang i det igen. Og i nogle få tilfælde måtte jeg opgive helt og køre på telefonens skærm .. og næste dag virker det så igen.
-
flubber200
- Nyt medlem
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 50 times
Der er nogle generelle problemer med Android Auto, og det gælder ikke kun VAG.
Fx skulle der være en twist med One Plus og nogle Stellantis-biler(uden trådløs AA), hvor man slet ikke kan benytte Android Auto.
Fx skulle der være en twist med One Plus og nogle Stellantis-biler(uden trådløs AA), hvor man slet ikke kan benytte Android Auto.
- These users thanked the author flubber200 for the post:
- mojo
Tesla Model Y Long Range AWD - 2024
Den første ikke VAG i +10 år
Den første ikke VAG i +10 år
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Mit AA med kabel det kører upåklageligt. Forbindelsen spiller som den skal. Det eneste der kan drille er at displayet nogen gange får nogle funky farver men så er det bare at tage kablet ud og sætte det i igen og fejlen er fikset.
- torniel
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 63 times
AA afhænger meget af telefonen. Jeg har haft problemer med både Huawei og Samsung. Sidstnævnte fik en opdatering som løste problemet.
Mvh.
Torben
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020
Torben
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 1347 times
- Kontakt:
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
- torniel
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 63 times
Enig!Watcher skrev:Evt tjek https://www.apple.com/dk/ de har løsningen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh.
Torben
Torben
- majbom
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Midtfyn
- Been thanked: 270 times
Vildt nok hvis android auto virker på æblefoner 

//morten
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
- Monze1980
- Aktiv medlem
Apple kan sgu ikke fixe Android Auto.....
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Kontakt:
Siden day one har alt 3 parts elektronik/software virket bedre med apple.. alting var altid iphone ready til streaming osv selv før carplay kom.. prob med android er der alt for mange forskellige udbyder… så noget der virker perfekt i en bil med slamsung gør ikke i en anden bil, der ka huawei tilgengæld så virke perfekt lige indtil en eller anden opdatering og voila så det også lort med den..
når jeg laver carplay/android i en kundebil så hvis kunden har apple jamen vi klikker kabel i eller parre den hvis den er ny nok til trådløs end of story.
Har kunden android, så 70 tilladelser ska lige godkendes, så det ikke et datakabel de har men kun strømkabel så den ka kun lade.. så kommer der ikke stemme på ruten i navi.. der ALTID alt muligt lort + at kunderne med android jo som regel slet ikke kan finde ud af hvordan deres tlf virker for den er alt for indviklet til dem hvor iphones er lavet til idioter der ikke kan tænke så det hele bare giver sig selv

når jeg laver carplay/android i en kundebil så hvis kunden har apple jamen vi klikker kabel i eller parre den hvis den er ny nok til trådløs end of story.
Har kunden android, så 70 tilladelser ska lige godkendes, så det ikke et datakabel de har men kun strømkabel så den ka kun lade.. så kommer der ikke stemme på ruten i navi.. der ALTID alt muligt lort + at kunderne med android jo som regel slet ikke kan finde ud af hvordan deres tlf virker for den er alt for indviklet til dem hvor iphones er lavet til idioter der ikke kan tænke så det hele bare giver sig selv

- Monze1980
- Aktiv medlem
Så du håber i realiteten på flere kunder med Android, for så er der flere timer i business
Men njaaaaa, iPhone er nem og simpel, Android er (nogle gange) svær og kompliceret. Heldigvis fungerer min OnePlus godt med både Enyaq og Kona, det samme gør kærestens iPhone.
Men njaaaaa, iPhone er nem og simpel, Android er (nogle gange) svær og kompliceret. Heldigvis fungerer min OnePlus godt med både Enyaq og Kona, det samme gør kærestens iPhone.
-
QT1410
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 216 times
- Been thanked: 145 times
Jeg foretrækker Carplay, for Android Auto har dumme restriktioner, der gør at jeg er nødt til at gøre ting på telefonen, fordi de ikke kan gøres fra bilens skærm, f.eks. at bladre igennem flere end de 6 seneste destinationer, eller mere end de 6 øverste favoritter.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Kontakt:
Tværtimod.. jeg har jo givet en pris.. så 1t extra support fordi kunden ikke kan finde ud af sin egen tlf er ikke med i min stramme tidsplan..Monze1980 skrev:Så du håber i realiteten på flere kunder med Android, for så er der flere timer i business![]()
![]()
Samme med dashcam. Gider ik lave det fordi folk forventer jeg bruger 1,5t på at finde ud af hvordan deres kina crap skal sættes op til deres android og så blir de sure over cam køre wifi for så slukker den jo for deres carplay imens osv.. har prøvet alle slags hovedpiner så det nemmere bare at skære den slags opgaver fra

-
DangerDane
- Medlem
@Watcher Tænker også det er tilladt for folk at tænke sig
. Kom jeg personligt med sådan en opgave så var det kun for rent montage, jeg ville have undersøgt og sat alt det andet op på forhånd så du fx ikke skulle bøvle med det.
- majbom
- Aktiv medlem
Det tror jeg så ikke ret mange af dem der ikke selv kan montere, gør..
//morten
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Kontakt:
Umuligt.. de ka ik engang tænk sig til at tømme bilen inden de kommer selvom de får besked på det, og hvis de gør tømmer de hele bagagerummet ind på bagsædet hvilket jo er extra nice når det også skal ud titDangerDane skrev:[mention]Watcher[/mention] Tænker også det er tilladt for folk at tænke sig. Kom jeg personligt med sådan en opgave så var det kun for rent montage, jeg ville have undersøgt og sat alt det andet op på forhånd så du fx ikke skulle bøvle med det.
- majbom
- Aktiv medlem
Tager du så ikke oprydningsgebyr?
//morten
-
DangerDane
- Medlem
Kan kun ryste på hovedet, havde faktisk troet det var en selvfølge at man "ryddede op" så I kunne komme til. Da jeg kørte over og fik installeret anlæg i bilen i mandags rømmede jeg ALT, som i alt. Dørbeklædninger, handskerum, det der lille rum ved rattet, bagsædet, lommerne i bagdørene, bagagerum, samt de 2 sidelommer i bagagerummet for at gøre det så nemt for muligt.
Men jeg havde også en ide om hvad der skulle laves og hvad de muligvis skulle have adgang til når nu der skulle højtalere i samtlige 4 døre, samt installeres forstærker under passagersæde og subwoofer i bagagerummet.
Tja mine montage evner er relativt begrænsede, men derfor kan jeg enten godt lide at sætte tingene op på forhånd så det bare skal monteres, for så er det nemmere at teste. Kontra at man skal til sidde og sætte det op osv lige efter montage og bruge René's eller andres dyrebare tid.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Kontakt:
Der meget få folk der tænker sådan nu.. nu det mig mig mig folk kun.. og da elbiler ikke kan vaskes/støvsuges via kundes app er dette heller ikke muligt så ka du prøve at gætte hvor lækkert det er at ligge og lave ledninger i sådan en bil.
Jeg kan forstå bilen går uventet i stå og kommer på fejeblad så har kunden teoretisk ikke en chance for at gøre noget. Men folk ved jo 1 uge i forvejen de skal på værksted.. især håndværkere er faktisk de værste.. de kan komme med en transporter med 700 reoler popnittet fast, alle hylder fyldt med grej. Hele kabine ligner en halv kiosk kombineret med en bager… ja der ka du lige lave bakkamera nu.. og man ved jo godt hvis de har givet et tilbud på at lave en stikkontakt på en tom væg, hvis de så kommer og der står 50 kommoder fyldt med bøger på den væg kontakten skal være så går de enten hjem eller fakturere for extra tid, så at det ikke falder dem ind at tænke bare lidt fremad det er sku for sindsygt, og det fede er siger man noget til de kunder bliver man hængt ud og de starter shit storm been there så velkommen til den nye verden
Jeg kan forstå bilen går uventet i stå og kommer på fejeblad så har kunden teoretisk ikke en chance for at gøre noget. Men folk ved jo 1 uge i forvejen de skal på værksted.. især håndværkere er faktisk de værste.. de kan komme med en transporter med 700 reoler popnittet fast, alle hylder fyldt med grej. Hele kabine ligner en halv kiosk kombineret med en bager… ja der ka du lige lave bakkamera nu.. og man ved jo godt hvis de har givet et tilbud på at lave en stikkontakt på en tom væg, hvis de så kommer og der står 50 kommoder fyldt med bøger på den væg kontakten skal være så går de enten hjem eller fakturere for extra tid, så at det ikke falder dem ind at tænke bare lidt fremad det er sku for sindsygt, og det fede er siger man noget til de kunder bliver man hængt ud og de starter shit storm been there så velkommen til den nye verden

-
QT1410
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 216 times
- Been thanked: 145 times
Skovl al deres lort ud i en palletank, hvor toppen er skåret af. Så kan de selv lægge det på plads, når de henter bilen.
- baconbaronen
- Nyt medlem
- Geografisk region: Tyskland
- Geografisk sted: Holland
- Been thanked: 87 times
Tænker ikke der kommer mange kunder fremover i såfald...
- farouche
- Medlem
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 157 times
Det er da lidt en mærkelig adfærd.
Selv når min bil bare skal til service, så tager jeg da hundens ting ud, tømmer alt andet og gir den lige en let overhaling med støvsuger og en klud indvendig.
Ved at det kommer positivt igen at aflevere en bil som virker til at man ikke er.p.... ligeglad med den.
Selv når min bil bare skal til service, så tager jeg da hundens ting ud, tømmer alt andet og gir den lige en let overhaling med støvsuger og en klud indvendig.
Ved at det kommer positivt igen at aflevere en bil som virker til at man ikke er.p.... ligeglad med den.
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- farouche
- Medlem
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 157 times
Og i forhold til snakken med infotainment, opkobling til mobil etc. så er det faktisk lidt en udfordring når jeg inden alt for længe skal have skiftet bilen .Er Android bruger og bruger Googles ting meget . Har nu en bil med Android Automotive, og vil føle at Android Auto er et stort skridt tilbage, og fabrikanternes egne systemer er bare ikke helt det samme selvom de kan virke fint nok..
Det viser bare hvor meget det med styresystemet og al tech i bilen fylder meget idag, og kan for mig blive en afgørende faktor i valg af bil. Ville egentlig gerne prøve noget andet, men er i tvivl om jeg vil kunne affinde mig med at give afkald på den integration jeg har idag mellem alle mine enheder ..
Det viser bare hvor meget det med styresystemet og al tech i bilen fylder meget idag, og kan for mig blive en afgørende faktor i valg af bil. Ville egentlig gerne prøve noget andet, men er i tvivl om jeg vil kunne affinde mig med at give afkald på den integration jeg har idag mellem alle mine enheder ..
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- HansH
- Admin
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
Kan du sætte et par ord på hvorledes det vil opleves at være et tilbageskridt at gå fra en bil med Android Automotive, og til en bil som har et andet styresystem med integration til Android Auto ?farouche skrev: ↑22. aug 2025, 07:46Og i forhold til snakken med infotainment, opkobling til mobil etc. så er det faktisk lidt en udfordring når jeg inden alt for længe skal have skiftet bilen .Er Android bruger og bruger Googles ting meget . Har nu en bil med Android Automotive, og vil føle at Android Auto er et stort skridt tilbage, og fabrikanternes egne systemer er bare ikke helt det samme selvom de kan virke fint nok..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813