enyaq vil ikke oprette forbindelse til Android Auto.

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Brugeravatar
Skoulsen
Medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gedved
Has thanked: 111 times
Been thanked: 82 times

Re: enyaq vil ikke oprette forbindelse til Android Auto.

Indlæg af Skoulsen » 22. aug 2025, 08:30

farouche skrev: Det viser bare hvor meget det med styresystemet og al tech i bilen fylder meget idag, og kan for mig blive en afgørende faktor i valg af bil. Ville egentlig gerne prøve noget andet, men er i tvivl om jeg vil kunne affinde mig med at give afkald på den integration jeg har idag mellem alle mine enheder ..
Helt enig - af samme grund er det også det der gør, at min næste bil bliver en Tesla.
Tesla Model 3 LR

Brugeravatar
farouche
Medlem
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 17 times
Been thanked: 157 times

Indlæg af farouche » 22. aug 2025, 08:45

HansH skrev: Kan du sætte et par ord på hvorledes det vil opleves at være et tilbageskridt at gå fra en bil med Android Automotive, og til en bil som har et andet styresystem med integration til Android Auto ?
Det er slet ikke integreret på samme måde. Android Auto er jo en app som du kan vælge at bruge istedet for bilens egen route planner f.eks.
Hos mig er bilens egen route planner native Google Maps så den er 100% integreret med bilen, voice command fungerer glimrende da det er Google,
Bilen er så at sige sin egen enhed i google setuppet .
Laver jeg en rute i google maps på telefonen så kender den bilen og jeg sender den dertil . Når jeg sætter mig bag rattet så dukker ruten automatisk op.
Skal være ærlig at jeg ikke har prøvet android auto siden min Golf , men dengang var mit fokus på det meget anderledes .
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
HansH
Admin
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 4205 times
Been thanked: 5780 times

Indlæg af HansH » 22. aug 2025, 09:03

farouche skrev:
22. aug 2025, 08:45
Det er slet ikke integreret på samme måde. Android Auto er jo en app som du kan vælge at bruge istedet for bilens egen route planner f.eks.
Hos mig er bilens egen route planner native Google Maps så den er 100% integreret med bilen, voice command fungerer glimrende da det er Google,
Bilen er så at sige sin egen enhed i google setuppet .
Laver jeg en rute i google maps på telefonen så kender den bilen og jeg sender den dertil . Når jeg sætter mig bag rattet så dukker ruten automatisk op.
Skal være ærlig at jeg ikke har prøvet android auto siden min Golf , men dengang var mit fokus på det meget anderledes .
Alt dét du nævner her, fungerer 1:1 ligesådan for mig, med min Enyaq + Android Auto.

- jeg siger enten "hey google" til min telefon, eller trykker på mikrofon-ikonet på bilens infotainmentskærm, og dermed vækkes google assistenten, og jeg kan sige f.eks. "Kør til Bilka Odense" .... hvorefter den laver ruten til Bilka til mig, og fortæller hvor langt jeg har derhen
- laver jeg en søgning på en rute/destination i Chrome på min laptop på skrivebordet, så popper den straks op når jeg går ind i Google maps i bilen

Jeg forsøger på ingen måde at "benægte" at det skulle fungere mere seamless med Android Automotive ... idet jeg aldrig har prøvet en bil med dette.
Eller - jeg har kørt en prøvetur i vores venners Renault Megane e-Tech ... men det er jo yderst begrænset hvad man får prøvet på infotainmentskærmen der. Det kræver mere tid at gå i dybden.
Men jeg er bare nysgerrig efter på hvilke punkter Automotive vinder over Auto.. foreløbig har jeg ikke hørt noget :)

Måske du har til gode at prøve Auto i en bil for nylig ... ? du skal være velkommen i Taulov, så kan vi sammenligne :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
farouche
Medlem

Indlæg af farouche » 22. aug 2025, 09:25

Ja det er som sagt længe siden jeg har prøvet det, så kan ikke helt sammenligne. Det er lige så meget ud fra logisk tænkning, at noget indbygget er bedre ind noget påbygget.

Meeen mon ikke også der er forskel fra bil til bil hvor godt Android Auto er integreret, og her igen er det nok en fordel at tage noget som er forholdsvis nyt?

Men det må vist være noget af det der skal testes på eventuelle prøveture hvilket kræver at man har god tid til det .

Brugeravatar
dklap
Medlem
Geografisk region: Midtjylland
Has thanked: 258 times
Been thanked: 423 times

Indlæg af dklap » 22. aug 2025, 09:35

@HansH men din Android Auto fortæller dig vel ikke hvornår og hvor du skal lade?

Den del er vel integreret i Google Maps i biler med Android Automotive. En ret væsentlig forskel vil jeg mene.

Brugeravatar
HansH
Admin
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 4205 times
Been thanked: 5780 times

Indlæg af HansH » 22. aug 2025, 09:51

dklap skrev:
22. aug 2025, 09:35
HansH men din Android Auto fortæller dig vel ikke hvornår og hvor du skal lade?

Den del er vel integreret i Google Maps i biler med Android Automotive. En ret væsentlig forskel vil jeg mene.
Jeg ved det ikke ... You tell me ? :)

Du har i hvert fald ret i, at Android Auto+google maps ikke tilbyder hjælp mht planlægning af opladning.
google maps ved godt hvor ladestanderne er. Men den ved ikke hvor meget strøm bilen har på batteriet ...

Personligt er det meget, meget sjældent at jeg er på langfart udenfor landets grænser, og derfor har brug for at planlægge. Og så ville jeg bare tage det efterhånden på turen v.hj.a. andre apps.
I DK gider jeg overhovedet ikke bekymre mig om planlægning. Jeg kigger bare over højre skulder når det er ved at være tid til juice, og så er der masser af ladestandere at få fat i.
Men det er blot en sidebemærkning, da det jo ikke er min personlige use case der er i fokus i evalueringen her.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Monze1980
Aktiv medlem
Has thanked: 506 times
Been thanked: 764 times

Indlæg af Monze1980 » 22. aug 2025, 09:53

Kan godt være jeg har nævnt det i anden tråd, men knægten på 8 og jeg fandt ud af at vi jo også kunne bruge Google i bilen ved blot at sige hey Google....det kommer der altså mange grin ud af både fra ham og mig, når man beder Google om at slå en stor bøvs eller prut :D

Kan godt være jeg er midt i 40'erne, men sådan noget stopper aldrig med at være sjovt :D
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
farouche
Medlem

Indlæg af farouche » 22. aug 2025, 10:00

HansH skrev:

Du har i hvert fald ret i, at Android Auto+google maps ikke tilbyder hjælp mht planlægning af opladning.
google maps ved godt hvor ladestanderne er. Men den ved ikke hvor meget strøm bilen har på batteriet ...
Ja det er jo de ting med integrationen til bilens core system så som soc og andet omkring batteri.

Jeg har nu heller aldrig prøvet at lave en rute med automatisk indlagte ladestop, så vil ikke have været et reelt problem .

Dog kan jeg se batteriinfo og forventet soc Ved ankomst I Google Maps .

Det er nok meget individuelt hvor meget de enkelte ting betyder .
These users thanked the author farouche for the post:
HansH

Brugeravatar
dklap
Medlem
Has thanked: 258 times
Been thanked: 423 times

Indlæg af dklap » 22. aug 2025, 10:05

HansH skrev:
22. aug 2025, 09:51
Er ret sikker på det er helt integreret i bilerne med Automotive, ligesom det er i din bils egen navigation.

På flere af dem (hvis ikke alle) kan du også vælge foretrukne ladeudbydere, modsat i din og min indbyggede navigation.

Ville sgu gerne bytte min navi med automotive og Google maps. :) Også selvom jeg heller ikke lader ude specielt ofte.
These users thanked the author dklap for the post:
HansH

Brugeravatar
farouche
Medlem

Indlæg af farouche » 22. aug 2025, 10:10

dklap skrev:Er ret sikker på det er helt integreret i bilerne med Automotive, ligesom det er i din bils egen navigation.

På flere af dem (hvis ikke alle) kan du også vælge foretrukne ladeudbydere, modsat i din og min indbyggede navigation.
Det kan man ja

These users thanked the author farouche for the post:
HansH

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"