Har Skoda Octavia 3, 2015. Jeg er løbet lidt tør for ideer. Kan nogen remse alle de dele op der kan give knirke og lidt klonk lyde. Lidt som en tør bærekugle med slør, men som ikke er en bærekugle. Syntes heller ikke at der er noget ved stabilisator stænger (nogen kalder det stabilisator bolte), bøsningerne er lidt svære at se efter, de skal vist bores op for adskildelse. Gummi på stabilisator stangen ser dog umiddelbart fin ud, hvad skal jeg se efter. Nogen ideer. Jeg er løbet lidt tør. Den gør det også i frigear på ligeud vej, også selvom jeg syntes vejen er meget uden bump.
BH - Peter
2015 Octavia - Knirke og lidt klonke lyd
- Henrik2800
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 305 times
Re: 2015 Octavia - Knirke og lidt klonke lyd
Tårnlejer er en mulighed.
Det er ikke nok at se på bærekugle, stabilisatarm og bærearm.
Bøsninger og kugleled skal belastes, f.eks. med brækstang/koben, som det gøres når bilen er til syn.
Det er ikke nok at se på bærekugle, stabilisatarm og bærearm.
Bøsninger og kugleled skal belastes, f.eks. med brækstang/koben, som det gøres når bilen er til syn.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
rasmuzzen
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Hej, tak for input. Jeg gør som synsmanden og har sluppet for en del omsyn med den metode, her finder jeg intet.
Mine støddæmpere har siddet der siden 2015 / 230.000 km. Måske man skulle skifte dem sammen med tårnlejer. Det koster jo ikke alverdens.
Vil et tårnleje ikke kun larme når man drejer ?.
BH - Peter
Mine støddæmpere har siddet der siden 2015 / 230.000 km. Måske man skulle skifte dem sammen med tårnlejer. Det koster jo ikke alverdens.
Vil et tårnleje ikke kun larme når man drejer ?.
BH - Peter
- Henrik2800
- Aktiv medlem
Normalt, ja.
Har du kontrolleret de lodrette gummibøsninger på bærearmene? (nederst på billed)
De er sikkert godt slidt efter 230.000 km. Hvis der er skævt slid på dine dæk, så kan det skyldes slidte bøsninger.
Når du tvinger bærearmen/bøsningerne ned med et brækjern, så skal de springer på plads straks, når du slipper igen.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
rasmuzzen
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Hej, ja havde den ude, den har det fint. Jeg har fundet fejlen. Intet slør at mærke i højre kødben og alligevel var der et eller andet der der gjorde fejlen. Det var en højre side defekt der gav lyde i venstre side. Jeg skiftede alt det jeg plejer ved den type lyde og nu er lyden forsvundet, dejligt. Jeg skifter altid parvist. Jeg tjekker lige de bærearme i begge sider. Den får 4 nye støddæmpere en af de kommende weekender. Det går op for mig at rigtig mange dele burde være defekte på min bil med 230.,000, jeg syntes bare ikke at opleve det.
Tak for jeres input.
Tak for jeres input.
- Henrik2800
- Aktiv medlem
Godt lyden er væk.
Har du cheket for skævt slid på dine dæk?
Har du cheket for skævt slid på dine dæk?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.