Min fars bil blev påkørt i torsdags, og er totalskadet.
Han er 74 år, så jeg mener han skal have en bil der er højere end den Ford Focus han kom fra, og at han ikke skal have diesel. Han er ikke så teknisk, og vil gerne køre langt. F.eks. har han kammerater og venner i både Finland og i Tyskland, og jeg tror han vil blive voldsomt udfordret af at skulle finde en ladestander, og derfor skal det være benzin eller plugin benzin. Han er ellers glad for diesel, men de fleste ture er ikke lange nok.
I dag skal vi kigge på
Ford Kuga plugin
Kia Xcerf plugin
Renault Captur plugin
Håber vi får styr på biltypen, og måske endda mærke/model i dag, og så kan jagten på den rigtige bil starte i næste weekend.
Budget er højest 175000kr.
Ny bil (ikke BEV) til min fatter
-
EsbenJ
- Medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 173 times
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
-
Hallas
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 650 times
- Been thanked: 317 times
Re: Ny bil (ikke BEV) til min fatter
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- TomDK
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 66 times
Den der virker som en udemærket bil. Man stiger også ind og ikke ned i den. Vi havde sådan en som lejebil sydpå i sommers.
- Madmax
- Medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 615 times
Hvad med en Škoda Kamiq? Er hans behov til en plugin siden I kigger den vej?
-
EsbenJ
- Medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 173 times
Tak for jeres fine forlag.
Vi fik et opkald om at Xceed’en havde vist en fejl da den skulle køres frem, så det kunne ikke blive i dag.
Vi prøvede først en Kuga. Den var han klar til at købe, men så mindede jeg ham om at vi også skulle prøve Captur.
Da vi havde prøvet den, så faldt han lidt for den, da han for lidt færre penge kunne få en bil der havde kørt 100000 km mindre. Det er også en mindre bil, der er lettere at parkere, når han er i Aarhus, men der er stadig god plads til føreren, og han kører som regel kun ham selv i bilen.
Han var noget utålmodig, og ville egentlig helst handle i dag, så det blev den Captur til 150000kr inkl helårsdæk monteret og sommerdæk løst ved siden af. Nysynet og nyserviceret i næste uge, og vi kan hente på søndag. Det er en 2021 model plug-in hybrid. Kender ikke så meget til den, men det er vist ok.
Jeg kunne nok godt have brugt lidt mere tid og lidt flere prøvekørsler, men min far har lånt en C1 og den skal han bare af med så hurtigt som muligt - han kan slet ikke med små biler.
Han er heldigvis glad nu selvom oplevelsen med at blive påkørt sidder i tankerne endnu.
Vi fik et opkald om at Xceed’en havde vist en fejl da den skulle køres frem, så det kunne ikke blive i dag.
Vi prøvede først en Kuga. Den var han klar til at købe, men så mindede jeg ham om at vi også skulle prøve Captur.
Da vi havde prøvet den, så faldt han lidt for den, da han for lidt færre penge kunne få en bil der havde kørt 100000 km mindre. Det er også en mindre bil, der er lettere at parkere, når han er i Aarhus, men der er stadig god plads til føreren, og han kører som regel kun ham selv i bilen.
Han var noget utålmodig, og ville egentlig helst handle i dag, så det blev den Captur til 150000kr inkl helårsdæk monteret og sommerdæk løst ved siden af. Nysynet og nyserviceret i næste uge, og vi kan hente på søndag. Det er en 2021 model plug-in hybrid. Kender ikke så meget til den, men det er vist ok.
Jeg kunne nok godt have brugt lidt mere tid og lidt flere prøvekørsler, men min far har lånt en C1 og den skal han bare af med så hurtigt som muligt - han kan slet ikke med små biler.
Han er heldigvis glad nu selvom oplevelsen med at blive påkørt sidder i tankerne endnu.
2018 Volvo V90 D4 Inscription