Jeg har for nydeligt købt en A6 allroad 3,0TDI C6 (4FH) fra 2008. når jeg parker så taber den luft på venstre første dæmper og jeg sætter mig ind i den hæver den sig med det samme, en gang i mellem lyser den gule og den grønne lampe i instrument og slukker kort efter men det er ikke hver gang de lyser, jeg har prøvet 2 gange den sidste måned at imens jeg køre så melder bil fejl at der ikke er luft på undervognen og jeg kan ikke juster den i MMI så jeg køre ind til siden og gå ud kigger men den se normal ud så jeg slukker bilen og starte den igen så er der ikke fejl og jeg kan juster undervognen igen.
Den knirke / piper fra venstre forhjørne/hjul når den hæver sig og når man drejer og køre på ujævn vej
Håber der er nogen Audi folk der har et bud
Allroad taber luft på undervognen
-
Audimannb5
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
kimhh
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Allroad taber luft på undervognen
Det kunne tyde på at forreste støddæmper skal skiftes.
Alt efter positionen på luftpuden kan den sommetider godt holde på luften da den ligesom folder/bukker rundt om sig selv.
Alt efter positionen på luftpuden kan den sommetider godt holde på luften da den ligesom folder/bukker rundt om sig selv.
- Schmidt
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Århus C.
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 133 times
- Kontakt:
Re: Allroad taber luft på undervognen
Jeg oplevede det samme på min A6 3.0 TFSi (Ikke Allroad) for et par måneder siden. Der var kommet en flænge i bælgen.
Da jeg kom hjem en dag kunne jeg høre det sive og indenfor 5 minutter stod den helt nede på maven.
Når jeg startede bilen kunne den godt holde trykket til at jeg kunne køre på værksted.
Det var min højre der røg først, 2 uger forinden havde jeg skiftet dæmperen i bag (venstre), så det var lidt af en udskrivning - stumperne koster lidt mere end "normale" stumper, da der også er noget elektronik i.
Min havde gået lige knap 180.000 km. og siden 88.000 km kørt med ekstra sænkningsmodul hvilket naturligvis ikke har forlænget levetiden på stumperne, så det er vel egentlig godkendt.
Det var også én af årsagerne til at den blev solgt i mandags - jeg ville ikke smide mere i den undervogn (og resten af bilen).
Fordæmperen kostede 12.200 + moms i indkøb. Fik lidt "rabat" på den pris da det er min svogers værksted, men den kan sikkert skaffes billigere andet steds. Bagpå kostede dæmperen 3.000 + moms, men der mener jeg at han fandt en ombytter til mig, ellers havde den været væsentligt dyrere, synes vi snakkede omkring 5.000 pr. stk. fordi der er elektronik i.
Så med lidt arbejdsløn kunne jeg godt se at der indenfor nær fremtid ventede en regning på yderligere 15-20.000 for at lave de to andre hjørner
Da jeg kom hjem en dag kunne jeg høre det sive og indenfor 5 minutter stod den helt nede på maven.
Når jeg startede bilen kunne den godt holde trykket til at jeg kunne køre på værksted.
Det var min højre der røg først, 2 uger forinden havde jeg skiftet dæmperen i bag (venstre), så det var lidt af en udskrivning - stumperne koster lidt mere end "normale" stumper, da der også er noget elektronik i.
Min havde gået lige knap 180.000 km. og siden 88.000 km kørt med ekstra sænkningsmodul hvilket naturligvis ikke har forlænget levetiden på stumperne, så det er vel egentlig godkendt.
Det var også én af årsagerne til at den blev solgt i mandags - jeg ville ikke smide mere i den undervogn (og resten af bilen).
Fordæmperen kostede 12.200 + moms i indkøb. Fik lidt "rabat" på den pris da det er min svogers værksted, men den kan sikkert skaffes billigere andet steds. Bagpå kostede dæmperen 3.000 + moms, men der mener jeg at han fandt en ombytter til mig, ellers havde den været væsentligt dyrere, synes vi snakkede omkring 5.000 pr. stk. fordi der er elektronik i.
Så med lidt arbejdsløn kunne jeg godt se at der indenfor nær fremtid ventede en regning på yderligere 15-20.000 for at lave de to andre hjørner
VW ID. BUZZ 2026
Skoda Citigo · "MiniHulk"
Solgt: Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Skoda Citigo · "MiniHulk"
Solgt: Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey