Fjernstyring af klimaanlæg fra fx app, Golf VII GTE 2017?

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
esbenvb
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fjernstyring af klimaanlæg fra fx app, Golf VII GTE 2017?

Indlæg af esbenvb » 3. dec 2025, 20:04

Har lige købt en GTE, og har fået fat i 2 apps - Volkswagen, som ikke kan noget, og MinVolkswagen, som heller ikke kan noget, dog har det lokale værksted tilbudt at sætte et nyt stik i bilen uden beregning. Men jeg kan så læse mig til, at den ikke kan andet end at opsamle data fra min bil, så det gider jeg næsten ikke bruge tid på at få sat i.

Jeg kan via bilens skærm (Discover Media Pro) sætte afgangstider op, så bilen kan varme kabinen med strøm fra batteriet.

Men jeg vil gerne kunne styre dette via en app, så jeg fx kan varme bilen op 5 min før jeg skal afsted, uden at vide det på forhånd inden jeg forlader bilen dagen før.

Kan man installere noget WeConnect/VW Connect eller lign i sådan en 2017 bil, eller er der mulighed for 3. parts løsninger som kan hooke sig ind i bilens systemer og fx aktivere klimaanlæg via en app?
VW Golf VII GTE 2017 1.4 TSI 204 DSG 6

DangerDane
Medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 221 times
Been thanked: 170 times

Re: Fjernstyring af klimaanlæg fra fx app, Golf VII GTE 2017?

Indlæg af DangerDane » 4. dec 2025, 22:12

esbenvb skrev:
3. dec 2025, 20:04
Kan man installere noget WeConnect/VW Connect eller lign i sådan en 2017 bil, eller er der mulighed for 3. parts løsninger som kan hooke sig ind i bilens systemer og fx aktivere klimaanlæg via en app?
Kræver at bilen var specket med det fra bestilling. Og så kommer det an på hvad for en boks du har i handskerummet. Jeg kan ingen app få, udover minvolkswagen som jeg faktisk bruger næsten dagligt.
Mvh Flemming Jacobsen
2017 Golf Variant 1.4 TSI BMT Billede

VCDS Hex-Net Ubegrænset + OBD11

esbenvb
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af esbenvb » 10. dec 2025, 11:32

@DangerDane Det er jo derfor jeg spørger efter 3. parts løsninger, som fx kan stikkes i OBD og har egen app og simkort etc. - hvis det findes.

Hvad bruger du minvolkswagen til dagligt? VW har tilbud at sætte én i bilen "gratis", men aner ikke hvad jeg skal bruge det til, det virker mere som om de bare gerne vil have data fra min bil?
VW Golf VII GTE 2017 1.4 TSI 204 DSG 6

DangerDane
Medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 221 times
Been thanked: 170 times

Indlæg af DangerDane » 11. dec 2025, 21:54

esbenvb skrev:
10. dec 2025, 11:32
@DangerDane Det er jo derfor jeg spørger efter 3. parts løsninger, som fx kan stikkes i OBD og har egen app og simkort etc. - hvis det findes.

Hvad bruger du minvolkswagen til dagligt? VW har tilbud at sætte én i bilen "gratis", men aner ikke hvad jeg skal bruge det til, det virker mere som om de bare gerne vil have data fra min bil?
Bruger det til fx at dobbeltchecke hvornår jeg tog hjem fra arbejde osv men derudover bruger jeg det ikke til så meget andet, for fejlmeddelser osv får jeg jo alligevel i bilen.
Mvh Flemming Jacobsen
2017 Golf Variant 1.4 TSI BMT Billede

VCDS Hex-Net Ubegrænset + OBD11

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"